Johann Gottfried Walther schreef:Overigens aanhangers van de evolutietheorie willen gewoon dat de Bijbel niet waar is, want als God de Schepper is bepaald Hij de regels, en moeten wij verantwoording afleggen.
ik geloof in de evolutietheorie, maar ook in God als Schepper en geloof dat Hij de regels bepaalt, dus dat gaat niet op.
Johann Gottfried Walther schreef:En keer op keer blijkt, geologische kolom en stambomen van afstammingen van andere dieren zijn fantasie,
Dat is niet waar. Ruben Jorritsma, een leidende Nederlandse creationist, zegt bijv.:
"Ik denk dat dit een krachtig argument is [voor evolutionisten]. Zelf als creationist moet ik toegeven dat dit argument de potentie heeft een probleem te zijn voor het scheppingsmodel."
https://www.youtube.com/watch?v=J1kzpK_IA-g, rond 26 minuten.
Johann Gottfried Walther schreef:koolstofdatering deugt niet,

Deze grafiek toont hoe C14-datering overeenstemt met andere dateringsmethodes.
Johann Gottfried Walther schreef:de aardlagen zouden de ouderdom van de fossielen aangeven, en de fossielen de ouderdom van de aardlaag dat is een cirkelredenering.
En wat dacht je van radiometrische datering? Jouw argument gaat alleen op voor een eeuw geleden.
Johann Gottfried Walther schreef:Gevonden reuzen, zijn er honderden, worden ontkent.
Ook door creationisten. "Archaeologists have found skeletons (and footprints) of giant human beings." staat tussen de argumenten waarvan CMI (Creation Ministries International) denkt dat we die niet moeten gebruiken, zie
hier.
Johann Gottfried Walther schreef:er werd een duidelijk afdruk van een mensen voet in een pootafdruk van een dinosaurus gevonden, een evolutie-aanhanger wilde er niet eens naar kijken, want het was niet waar...
en zoveel dingen meer.
Opnieuw, “Paluxy tracks prove that humans and dinosaurs co-existed.” staat bij de argumenten die creationisten niet moeten gebruiken.
Johann Gottfried Walther schreef:Voor degene die iets in evolutie zien lees het ontkrachtende boek van Peter M . Scheele eens. Degeneratie
Dit boek is onbruikbaar omdat de biologie sinds die tijd enorm is veranderd. In de tijd van Scheele dacht men dat alle genen een functie hadden, nu blijkt dat dat helemaal niet zo is.