Ik mis.....

-DIA-

Re: Ik mis.....

Bericht door -DIA- »

Wilma van den Berg schreef:....de eensgezindheid en broederlijke liefde die eens op dit forum te merken was maar nu zover weg lijkt
...daarom nogmaals: mensen (mezelf erbij) laten we alsjeblieft iets (willen) uitstralen en elkaar in liefde vermaken maar niet op deze manier. Is daar een forum voor?
We lezen in Mattheus 24:
En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.

en in 1 Petrus 4 : 17:
Want het is de tijd, dat het oordeel beginne van het huis Gods; en indien het eerst van ons begint,
welk zal het einde zijn dergenen, die het Evangelie van God ongehoorzaam zijn?

-DIA-
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Wilma van den Berg schreef:....de eensgezindheid en broederlijke liefde die eens op dit forum te merken was maar nu zover weg lijkt
...daarom nogmaals: mensen (mezelf erbij) laten we alsjeblieft iets (willen) uitstralen en elkaar in liefde vermaken maar niet op deze manier. Is daar een forum voor?
Het is een discussieforum, beste Wilma. Ik merk dat jij daar steeds moeite mee hebt, maar dat is toch echt jouw probleem.
Als we hier alleen recepten en vrome wensen mogen uitwisselen, schiet het mijns inziens zijn doel voorbij.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:...Hendrikus gistermiddag in mijn postwijk ;(
Ik dacht dat ik wel tijd zou hebben om een rondje te fietsen, maar helaas, dat pakte anders uit. Nogal... :sweat
~~Soli Deo Gloria~~
albion

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:...Hendrikus gistermiddag in mijn postwijk ;(
Ik dacht dat ik wel tijd zou hebben om een rondje te fietsen, maar helaas, dat pakte anders uit. Nogal... :sweat
Moest je wérken, Hendrikus.... :langue :huhu
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Jongere

Bericht door Jongere »

Afgewezen schreef:
Het is een discussieforum, beste Wilma. Ik merk dat jij daar steeds moeite mee hebt, maar dat is toch echt jouw probleem.
Als we hier alleen recepten en vrome wensen mogen uitwisselen, schiet het mijns inziens zijn doel voorbij.
Een discussieforum, ok. Maar ik vind de sfeer nou ook niet al te best, de laatste tijd.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Jongere schreef:
Afgewezen schreef:
Een discussieforum, ok. Maar ik vind de sfeer nou ook niet al te best, de laatste tijd.
Inderdaad. Het gaat me er niet om dat we allemaal hetzelfde zeggen, echt niet! (en wensen zijn niet vroom maar van harte gemeend...ik denk dat je het woord 'vroom' in een volstrekt verkeerde betekenis gebruikt) maar hóe we met elkaar spreken en over elkaar spreken. En dat gaat ten volle zijn doel en strekking van een RF voorbij! Dus: niet wat maar hoe....
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

In een echt gemeende discussie wordt nogal eens vanuit de emotie gereageerd. Dat heb ik echter liever dan die vermanende wijsvingers (vind ik nogal arrogant eigenlijk).
Maar goed, ieder zijn ding.
::salut
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

En wat die eensgezindheid en broederlijke liefde betreft: we zitten hier op een forum dat wil staan in de lijn van de Bijbel en de 3FvE. Laten we dat dan ook met elkaar uitstralen en niet elkaar gaan zitten vermanen om toch zachtjes met die lieden te handelen die hier allerlei dwalingen droppen, die we als onrechtzinnig aan de kaak moeten stellen.

Er zijn genoeg fora waar geen of nauwelijks ruimte meer is om in deze lijn te staan en die te verdedigen.
Laten we niet te benauwd zijn om die lijn hier wel te verdedigen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:En wat die eensgezindheid en broederlijke liefde betreft: we zitten hier op een forum dat wil staan in de lijn van de Bijbel en de 3FvE. Laten we dat dan ook met elkaar uitstralen en niet elkaar gaan zitten vermanen om toch zachtjes met die lieden te handelen die hier allerlei dwalingen droppen, die we als onrechtzinnig aan de kaak moeten stellen.

Er zijn genoeg fora waar geen of nauwelijks ruimte meer is om in deze lijn te staan en die te verdedigen.
Laten we niet te benauwd zijn om die lijn hier wel te verdedigen.
Inderdaad Tiberius, wil ik van harte onderstrepen.
Ik denk dat er sprake mag zijn van 'heilige verontwaardiging' als op dit forum meningen worden verkondigd die een afwijking zijn van de gereformeerde theologie, gebaseerd op de Bijbel en de 3FvE. Met name de laatstgenoemde 3FvE hebben het nogal eens zwaar te verduren op RF. Denk dan bijvoorbeeld aan het zinnetje: Ik hou me liever aan de Bijbel.
M.i. is het een (slecht) teken aan de wand, als men de 3FvE tussen haakjes gaat plaatsen.
De Reformatoren waren als het om de zuiverheid van Gods Woord ging ook niet voor de poes.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Heeft iemand wat van Rens gehoord of gelezen, de afgelopen week? Jij misschien, Mister?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Tiberius schreef:Heeft iemand wat van Rens gehoord of gelezen, de afgelopen week? Jij misschien, Mister?
Ik weet van Rens enkel dat deze week zijn hyve uit lucht is gegaan, maar verder vraag ik met ook af. Verder mis ik: Droelie
BJD

Bericht door BJD »

Gijs83 schreef:
Tiberius schreef:Heeft iemand wat van Rens gehoord of gelezen, de afgelopen week? Jij misschien, Mister?
Ik weet van Rens enkel dat deze week zijn hyve uit lucht is gegaan, maar verder vraag ik met ook af. Verder mis ik: Droelie
nou ja, ik heb er zo twee... maar idd, ik vroeg het me ook af van de week..
http://rvdlinden1.hyves.nl/?ref=sr
http://okus1.hyves.nl/?ref=sr
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

BJD schreef:
Gijs83 schreef:
Dat zijn twee stokoude hyves, waar al in geen tijden enige activiteit op plaats vindt.
BJD

Bericht door BJD »

Tiberius schreef:
BJD schreef:
Gijs83 schreef:
Dat zijn twee stokoude hyves, waar al in geen tijden enige activiteit op plaats vindt.
echt? :slurp
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Nee, helemaal niets gehoord, geen contact gehad.
Gesloten