Laatst gekochte boeken

Bureaucraat

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Bureaucraat »

Je kunt wel lachen, maar Levinas is toevallig één van de grootste Joodse filosofen van de vorige eeuw. Hij heeft belangrijke dingen gezegd over de relatie tussen mens en God. Dus jouw lachen kan ik enkel bestempelen als een lach vanwege het ontbreken van kennis.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bureaucraat schreef:Je kunt wel lachen, maar Levinas is toevallig één van de grootste Joodse filosofen van de vorige eeuw. Hij heeft belangrijke dingen gezegd over de relatie tussen mens en God. Dus jouw lachen kan ik enkel bestempelen als een lach vanwege het ontbreken van kennis.
Als ambtsdrager lijkt dat nu een van de boeken die gevoegelijk ongelezen kunt laten in de weinige tijd die je toch al over hebt...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bureaucraat

Ik zou Levinas willen verkiezen boven iedere oudvader.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bureaucraat schreef:Ik zou Levinas willen verkiezen boven iedere oudvader.
Dan wordt het me steeds helderder dat je vaak blanco stemt en de kerkenraden te behoudend vindt.
Helaas zegt dit meer over jou dan over deze ambtsdragers, ben ik bang.

Maar dat zou ik toch een serieuze vraag willen stellen: Waarom blijf je in zo'n kerk, waar je duidelijk vanaf gegroeid bent.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bureaucraat

Luther schreef: Dan wordt het me steeds helderder dat je vaak blanco stemt en de kerkenraden te behoudend vindt.
Ik heb het over zelfstudie. Oudvaders worden tijdens kerkelijke activiteiten al voldoende onder de aandacht gebracht.
Maar dat zou ik toch een serieuze vraag willen stellen: Waarom blijf je in zo'n kerk, waar je duidelijk vanaf gegroeid bent.
Er is mij altijd geleerd dat je zeer goede redenen dient te hebben om een bepaald kerkverband achter je te laten.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bureaucraat schreef:
Luther schreef: Dan wordt het me steeds helderder dat je vaak blanco stemt en de kerkenraden te behoudend vindt.
Ik heb het over zelfstudie. Oudvaders worden tijdens kerkelijke activiteiten al voldoende onder de aandacht gebracht.
Was dat maar waar!
Zelfstudie: juist daarvoor is het zo nodig dat ambtsdragers de oudvaders veel en grondig bestuderen naast de Schrift zelf uiteraard.
Er is mij altijd geleerd dat je zeer goede redenen dient te hebben om een bepaald kerkverband achter je te laten.[/quote]
Heel goed!
Maar dan moet je toch wat vaker je eigen visie opzij zetten, schat ik in.
Bureaucraat

Luther schreef:Was dat maar waar!
Zelfstudie: juist daarvoor is het zo nodig dat ambtsdragers de oudvaders veel en grondig bestuderen naast de Schrift zelf uiteraard.
Ik hoor toch vrij regelmatig een predikant refereren aan een oudvader. ---knip--- Spreek met respect over ambtsdragers en kerkverbanden; mvg TIib
Heel goed!
Maar dan moet je toch wat vaker je eigen visie opzij zetten, schat ik in.
Dat hoeft nooit. Er wordt slechts geconstateerd dat er een verschil van inzicht is.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bureaucraat schreef:
Luther schreef:Was dat maar waar!
Ik hoor toch vrij regelmatig een predikant refereren aan een oudvader. ---knip--- Spreek met respect over ambtsdragers en kerkverbanden; mvg TIib
Misschien heb ik het mis, maar heb je het nou echt zo goed met jezelf getroffen. Dit is weer een keihard verwijt richting ambtsdragers die je zomaar op dit forum knalt. Waarom doe je dat?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik heb het één en ander hier weggeknipt, omdat niet met respect over ambtsdragers en kerkverbanden werd gesproken.
Verder on-topic, aub: laatst gekochte boeken.

Met vriendelijke groet,
Tiberius
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Jongere schreef:Zijn dat de boeken die een belezen ouderling moet kennen, bureaucraat? Levinas en Hermans?

Maar goed, over Hermans heb ik wel eens met je gediscussieerd. Of met iemand die erg op je lijkt.
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... ns#p288534
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Foute mannen

Foute mannen is geen boek waarin alleen maar naar mannen wordt uitgehaald. Op een eigentijdse manier en met een christelijke insteek worden er tien mantypes beschreven waar je als vrouw voor op moet passen. Zoals de controlfreak, de boze man, de laffe leeuw, het moederskindje en de man met bindingsangst. Praktische tips en vragen maken duidelijk hoe je een foute man kunt herkennen en waarom vrouwen op hen vallen.

In dit typisch Amerikaanse zelfhulpboek worden tien soorten foute mannen op een rijtje gezet, zoals bijvoorbeeld het moederskindje, de controlefreak, de verslaafde, de bedrieger etc. Het zijn mannen die grote problemen opleveren in relaties en veelal een destructieve werking op het gezin hebben. De schrijvers zetten uiteen hoe deze mannen in elkaar zitten, welke vrouwen op hen vallen en hoe je met dergelijke mannen om moet gaan. Dit alles wordt psychologisch onderbouwd en vanuit een christelijke visie behandeld. Het positieve uitgangspunt is dat elk mens kan veranderen, een foute man dus ook. Bij mishandeling en misbruik en geen teken van inkeer raden de schrijvers de vrouw aan om weg te gaan. Artherburn is oprichter van een christelijke hulpverleningsinstantie, Margaret Rinck is klinisch psychologe en publiciste. Ze publiceerden al meer boeken samen ten behoeve van een gezond huwelijks- en gezinsleven. Jammer is dat de schrijvers niet op het thema echtscheiding ingaan, wat voor de hand zou liggen bij een dergelijk onderwerp. Een lezenswaardig boek met goede handvatten en tips.

:hum :huhu
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

MarthaMartha schreef:Foute mannen
:haha
Jij bent echt bang voor een kat in de zak.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Tiberius schreef:
Nee hoor, ik werd vooraf gewaarschuwd...
(het boek werd me in handen gestopt)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
jvdg

Bericht door jvdg »

MarthaMartha schreef:
Tiberius schreef:
Nee hoor, ik werd vooraf gewaarschuwd...
(het boek werd me in handen gestopt)
Door.........?
Toch niet Demo hè?

Zoja-> cylindrisch archief.
Jammer van die paar €
Lourens

Bericht door Lourens »

Niet gekocht, wel net gekregen:

Goed beginnen ............. vergaderopeningen/
Van Rolf Robbe.

Korte overdenkingen bij opening van een vergadering.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gesloten