Mohammedaans terreur in Europa

advocaat

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door advocaat »

ZWP schreef: 27 nov 2024, 08:04Precies, laten we hierin ook de minste zijn. En laten zijn dat wij geen tegendemonstraties met geweld doen, maar gewoon rustig blijven. Dat we daardoor de pro-Palestina betogers de ruimte geven is lijden om Christus wil.
-knip-
ZWP

Bericht door ZWP »

advocaat schreef: 27 nov 2024, 12:32
ZWP schreef: 27 nov 2024, 08:04Precies, laten we hierin ook de minste zijn. En laten zien dat wij geen tegendemonstraties met geweld doen, maar gewoon rustig blijven. Dat we daardoor de pro-Palestina betogers de ruimte geven is lijden om Christus wil.
...
Dank je! :bobo
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

ZWP schreef: 27 nov 2024, 12:59
advocaat schreef: 27 nov 2024, 12:32
ZWP schreef: 27 nov 2024, 08:04Precies, laten we hierin ook de minste zijn. En laten zien dat wij geen tegendemonstraties met geweld doen, maar gewoon rustig blijven. Dat we daardoor de pro-Palestina betogers de ruimte geven is lijden om Christus wil.
...
Dank je! :bobo
Ik zie dat de reactie is geknipt, trek het je zelf niet aan. Als je een genuanceerde toon aanslaat in dit geheel, kun je veel hoon verwachten. Ook bij medechristenen.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Maar zie het in perspectief, hier komt de hoon van een enkeling. Iedere hoon is meer dan nodig, maar laat je er niet door ontmoedigen om toch de nuance te blijven zoeken.
- Niet meer zo actief -
DDD

Bericht door DDD »

Bertiel schreef: 26 nov 2024, 20:22 Dat klopt. En zaterdag mag er wel een pro Palestina demonstratie op de dam.
Hoe wrang
En hoe duidelijk
Hoezo? Is het plein bij de Stopera minder dan de Dam? En hoe bepaal je dat dan?
DDD

Bericht door DDD »

Philip schreef: 27 nov 2024, 10:54 Het is niet gezegd dat de pro-Israël-demonstratie op zaterdagmiddag op de Dam ook verboden zou zijn. Een demonstratie in het donker en op de koopavond (19.00-20.30 in de uitnodiging) maakt het onmogelijk voor de politie om demonstranten te scheiden van het overige publiek, aldus Halsema.

Halsema staat erom bekend dat ze zoveel mogelijk ruimte biedt voor demonstranten. Anders dan andere burgemeesters gaat zij in gesprek met anti-abortusdemonstranten bij een abortuskliniek.

Ook de organisatoren van de demonstratie zijn akkoord gegaan met de verplaatsing van de demonstratie. Als de feiten zo zijn als Bertiel zegt, dan hadden ze een kort geding aan moeten spannen.

De manier waarop hier op Halsema wordt afgegeven past niet bij een christelijk forum. Om exact dezelfde reden is de pro-Palestijnse demonstratie bij de Arena verplaatst een paar weken geleden. 'dat het vanwege de drukte bij de Johan Cruijff Arena en de dreiging van gewelddadige confrontaties met Ajaxsupporters niet mogelijk is om bij het stadion de demonstratie te faciliteren en de deelnemers eraan te beschermen.'
Helemaal eens. Ze doet het helemaal zo gek nog niet, als ik het van een afstand bekijk.
Job

Bericht door Job »

Het is straks mogelijk om live mee te kijken met de demonstratie bij de Stopera via de website van Christenen voor Israël of YouTube: https://www.youtube.com/live/C3i8jsB3Z2Q?feature=shared. Ik denk dat er ook gebed nodig is om veiligheid. Het maakt verdrietig om dit te lezen op de website van CvI, het is zomaar een kleine glimp van de grote tragiek:

"We willen u vragen om voorzichtig te zijn met het dragen van Israëlische uitingen, zoals vlaggen of kleding, tijdens uw reis naar en terug van de manifestatie. Onderweg kan dit risico’s met zich meebrengen. Tijdens de manifestatie zelf bent u uiteraard vrij om uw steun voor Israël zichtbaar te maken."
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Misschien zijn uitingen voor steun aan Joden wel beter dan tekenen van (steun aan) de staat Israel.

De Heere heeft grote beloften voor de Joden, als volk. De staat Israel is door Gods voorzienigheid de beschermde plaats voor Zijn volk, denk ik. Maar het gaat om steun aan het Joodse volk.

Maar, ondanks dat ik absoluut verwerp dat Israel een genocide pleegt, waag ik inmiddels wel te betwijfelen of het doorgaande geweld tegen - en uitputting van de Palestijnse burgers nog te billijken valt. Ik zou daarom liever met een Jodenster, Chanoeka, keppeltje of id uiting willen geven dan de Israëlitische vlag.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Job

Bericht door Job »

Ik wil alle bedenkingen terugnemen die ik hier geuit heb tegen de manifestatie van vanavond. Wat ik ervan gezien heb was een getuigenis en moet als een warme deken hebben gevoeld voor Joden. Mooi dat er ruimte was voor ds. Kaptein en dhr. Brunt om naar de gekomen Christus te verwijzen. Hoop dat iedereen veilig thuis mag komen.
ZWP

Bericht door ZWP »

En op de voorpagina van de NOS: https://nos.nl/l/2546289
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

ZWP schreef:En op de voorpagina van de NOS: https://nos.nl/l/2546289
Het bericht is aangepast. Inmiddels is het kopje ‘streng gereformeerden’ en ondergeplaatste alinea niet meer terug te lezen.

Ik heb de livestream gevolgd. Op de kwaliteit van de zanger na (ik vond zijn stem niet zo mooi) toch wel een interessante en mooie manifestatie met ook een aantal seculiere sprekers.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Job

Bericht door Job »

Ik stel me voor dat in die bussen vol streng gereformeerden nu luidkeels de liederen Hamaaloth, Stad van Goud en misschien wel het Hava Nagila wordt gezongen op weg naar huis.
helma

Bericht door helma »

Wij hadden een huiskamerbijeenkomst met enkele broeders en zusters, meditatie over Rom. 11, gebed en psalmgezang.
Job

Bericht door Job »

helma schreef: 28 nov 2024, 22:32 Wij hadden een huiskamerbijeenkomst met enkele broeders en zusters, meditatie over Rom. 11, gebed en psalmgezang.
Mooi zeg!!
helma

Bericht door helma »

Ja, was waardevol. Iemand las deze schets voor:
http://www.centrumvoorisraelstudies.nl/ ... .11_26.php
Plaats reactie