Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
- Wandelende
- Inactief
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Wijze woorden!Nasrani schreef:https://cip.nl/68118-synodepreses-gerge ... -afdwingen
(~)
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Ja, alleen wordt er erg geheimzinnig over gedaan.Jantje schreef:Mogen de predikanten van de GGiN ook op zondag rijden dan?GGotK schreef:Dat zal ook het grootste probleem zijn. Verschil in verenigingsleven en rijden op zondag lijken opgelost te zijn. Visie (op papier) mbt inenting kan een struikelblok zijn, ook avondmaalsgang en dracht etc. Het minimale theoretische verschil in leer is uiteraard niets vergeleken bij de hier voornoemde belangrijke zaken/struikelblokken......Piet Puk schreef:Overigens ter aanvulling. Mocht het leerverschil dan echt niet aan de orde zijn tussen GG en GGiN, dan zijn de cultuurverschillen enorm groot geworden. Denk bijvoorbeeld aan verenigingsleven in alle varianten, het trouwen in wit of niet, het dopen van adoptiekinderen, het dragen van een snor of baard, duur van de predikantenopleiding, het rijden op zondag van predikanten etc.
Als bijv. Ds Krijgsman op zondagmiddag in Middelburg voorgaat staat dat niet in de Wachter Sions.
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Dat wil uiteraard nog niet zeggen dat hij per auto gaat.Gerson schreef:Ja, alleen wordt er erg geheimzinnig over gedaan.Jantje schreef:Mogen de predikanten van de GGiN ook op zondag rijden dan?GGotK schreef:Dat zal ook het grootste probleem zijn. Verschil in verenigingsleven en rijden op zondag lijken opgelost te zijn. Visie (op papier) mbt inenting kan een struikelblok zijn, ook avondmaalsgang en dracht etc. Het minimale theoretische verschil in leer is uiteraard niets vergeleken bij de hier voornoemde belangrijke zaken/struikelblokken......Piet Puk schreef:Overigens ter aanvulling. Mocht het leerverschil dan echt niet aan de orde zijn tussen GG en GGiN, dan zijn de cultuurverschillen enorm groot geworden. Denk bijvoorbeeld aan verenigingsleven in alle varianten, het trouwen in wit of niet, het dopen van adoptiekinderen, het dragen van een snor of baard, duur van de predikantenopleiding, het rijden op zondag van predikanten etc.
Als bijv. Ds Krijgsman op zondagmiddag in Middelburg voorgaat staat dat niet in de Wachter Sions.
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Hoe staat het eigenlijk met de verhoudingen/banden/samenwerking van de GG en GGiN in het buitenland (zustergemeenten)?
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Helaas, was het maar roddel en achterklap.Simon0612 schreef:
En hoe zeker is het dat dit geen roddel en achterklap is? De duivel lacht zich suf, hij zaait twist en tweedracht d.m.v. roddel en achterklap. Het is allemaal van mensen die het weer van mensen en weer van mensen hebben. En iedere keer wordt er wat aan toegedaan of afgelaten. Dan is het best moedig om het zo stellig te beweren dat ze met elkaar overhoop liggen. Of heel dom.
3 jaar geleden schreef ds van Voorden een meditatie in het Schutse blad over het bijbelboek Ruth. Deze meditatie is er mede de aanleiding toe geweest dat er een verklaring opgesteld is, die door alle predikanten van de GGiNed ondertekend is,
waarin afstand wordt genomen van de inhoud van van Voordens meditatie.
Vele dingen die de laatste tijd gebeurt zijn kan ik helaas daar niet los van zien.
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
En die verklaring hebt u gelezen?Gerson schreef:Helaas, was het maar roddel en achterklap.Simon0612 schreef:
En hoe zeker is het dat dit geen roddel en achterklap is? De duivel lacht zich suf, hij zaait twist en tweedracht d.m.v. roddel en achterklap. Het is allemaal van mensen die het weer van mensen en weer van mensen hebben. En iedere keer wordt er wat aan toegedaan of afgelaten. Dan is het best moedig om het zo stellig te beweren dat ze met elkaar overhoop liggen. Of heel dom.
3 jaar geleden schreef ds van Voorden een meditatie in het Schutse blad over het bijbelboek Ruth. Deze meditatie is er mede de aanleiding toe geweest dat er een verklaring opgesteld is, die door alle predikanten van de GGiNed ondertekend is,
waarin afstand wordt genomen van de inhoud van van Voordens meditatie.
Vele dingen die de laatste tijd gebeurt zijn kan ik helaas daar niet los van zien.
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
JaLaag schreef:En die verklaring hebt u gelezen?Gerson schreef:Helaas, was het maar roddel en achterklap.Simon0612 schreef:
En hoe zeker is het dat dit geen roddel en achterklap is? De duivel lacht zich suf, hij zaait twist en tweedracht d.m.v. roddel en achterklap. Het is allemaal van mensen die het weer van mensen en weer van mensen hebben. En iedere keer wordt er wat aan toegedaan of afgelaten. Dan is het best moedig om het zo stellig te beweren dat ze met elkaar overhoop liggen. Of heel dom.
3 jaar geleden schreef ds van Voorden een meditatie in het Schutse blad over het bijbelboek Ruth. Deze meditatie is er mede de aanleiding toe geweest dat er een verklaring opgesteld is, die door alle predikanten van de GGiNed ondertekend is,
waarin afstand wordt genomen van de inhoud van van Voordens meditatie.
Vele dingen die de laatste tijd gebeurt zijn kan ik helaas daar niet los van zien.
-
- Verbannen
- Berichten: 16185
- Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
- Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Ds. P. van Ruitenburg en ds. A. Geuze hebben een hele goede verstandhouding in Chilliwack (Canada). Er is enkele jaren terug een verzorgingshuis gebouwd, op kosten van beide kerken, meen ik.GGotK schreef:Hoe staat het eigenlijk met de verhoudingen/banden/samenwerking van de GG en GGiN in het buitenland (zustergemeenten)?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Afstand genomen van welke zaken in de meditatie? Leerstellig? De toon/vorm? Eenzijdigheid?Gerson schreef:Helaas, was het maar roddel en achterklap.Simon0612 schreef:
En hoe zeker is het dat dit geen roddel en achterklap is? De duivel lacht zich suf, hij zaait twist en tweedracht d.m.v. roddel en achterklap. Het is allemaal van mensen die het weer van mensen en weer van mensen hebben. En iedere keer wordt er wat aan toegedaan of afgelaten. Dan is het best moedig om het zo stellig te beweren dat ze met elkaar overhoop liggen. Of heel dom.
3 jaar geleden schreef ds van Voorden een meditatie in het Schutse blad over het bijbelboek Ruth. Deze meditatie is er mede de aanleiding toe geweest dat er een verklaring opgesteld is, die door alle predikanten van de GGiNed ondertekend is,
waarin afstand wordt genomen van de inhoud van van Voordens meditatie.
Vele dingen die de laatste tijd gebeurt zijn kan ik helaas daar niet los van zien.
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Dat laatste klopt in ieder geval.Jantje schreef:Ds. P. van Ruitenburg en ds. A. Geuze hebben een hele goede verstandhouding in Chilliwack (Canada). Er is enkele jaren terug een verzorgingshuis gebouwd, op kosten van beide kerken, meen ik.GGotK schreef:Hoe staat het eigenlijk met de verhoudingen/banden/samenwerking van de GG en GGiN in het buitenland (zustergemeenten)?
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Bron?Gerson schreef:Helaas, was het maar roddel en achterklap.Simon0612 schreef:
En hoe zeker is het dat dit geen roddel en achterklap is? De duivel lacht zich suf, hij zaait twist en tweedracht d.m.v. roddel en achterklap. Het is allemaal van mensen die het weer van mensen en weer van mensen hebben. En iedere keer wordt er wat aan toegedaan of afgelaten. Dan is het best moedig om het zo stellig te beweren dat ze met elkaar overhoop liggen. Of heel dom.
3 jaar geleden schreef ds van Voorden een meditatie in het Schutse blad over het bijbelboek Ruth. Deze meditatie is er mede de aanleiding toe geweest dat er een verklaring opgesteld is, die door alle predikanten van de GGiNed ondertekend is, waarin afstand wordt genomen van de inhoud van van Voordens meditatie.
Vele dingen die de laatste tijd gebeurt zijn kan ik helaas daar niet los van zien.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Leerstellig is er afstand genomen.GGotK schreef:Afstand genomen van welke zaken in de meditatie? Leerstellig? De toon/vorm? Eenzijdigheid?Gerson schreef:Helaas, was het maar roddel en achterklap.Simon0612 schreef:
En hoe zeker is het dat dit geen roddel en achterklap is? De duivel lacht zich suf, hij zaait twist en tweedracht d.m.v. roddel en achterklap. Het is allemaal van mensen die het weer van mensen en weer van mensen hebben. En iedere keer wordt er wat aan toegedaan of afgelaten. Dan is het best moedig om het zo stellig te beweren dat ze met elkaar overhoop liggen. Of heel dom.
3 jaar geleden schreef ds van Voorden een meditatie in het Schutse blad over het bijbelboek Ruth. Deze meditatie is er mede de aanleiding toe geweest dat er een verklaring opgesteld is, die door alle predikanten van de GGiNed ondertekend is,
waarin afstand wordt genomen van de inhoud van van Voordens meditatie.
Vele dingen die de laatste tijd gebeurt zijn kan ik helaas daar niet los van zien.
Het verbaasde me dat als het over het bijbelboek Ruth gaat ze blijkbaar net zo denken als
ds Kort terwijl ds Roos Korts boek zo bestreden heeft in de Wachter Sions.
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Hetzelfde is vorig jaar in Norwich (Canada) ook gebeurd. De verhouding is daar ook goed.Jantje schreef:Ds. P. van Ruitenburg en ds. A. Geuze hebben een hele goede verstandhouding in Chilliwack (Canada). Er is enkele jaren terug een verzorgingshuis gebouwd, op kosten van beide kerken, meen ik.GGotK schreef:Hoe staat het eigenlijk met de verhoudingen/banden/samenwerking van de GG en GGiN in het buitenland (zustergemeenten)?
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Het Schutseblad is nog wel ergens op te vragen.Bruna schreef:Bron?Gerson schreef:Helaas, was het maar roddel en achterklap.Simon0612 schreef:
En hoe zeker is het dat dit geen roddel en achterklap is? De duivel lacht zich suf, hij zaait twist en tweedracht d.m.v. roddel en achterklap. Het is allemaal van mensen die het weer van mensen en weer van mensen hebben. En iedere keer wordt er wat aan toegedaan of afgelaten. Dan is het best moedig om het zo stellig te beweren dat ze met elkaar overhoop liggen. Of heel dom.
3 jaar geleden schreef ds van Voorden een meditatie in het Schutse blad over het bijbelboek Ruth. Deze meditatie is er mede de aanleiding toe geweest dat er een verklaring opgesteld is, die door alle predikanten van de GGiNed ondertekend is, waarin afstand wordt genomen van de inhoud van van Voordens meditatie.
Vele dingen die de laatste tijd gebeurt zijn kan ik helaas daar niet los van zien.