heusden-op schreef:ik begrijp de brief van ds. Schreuder heel goed. Echt, die praat van die jongeren was heel oppervlakkig. Het leek wel alsof ze alleen een Evangelie van verwerving en niet van toepassing leren. En daar gaat dan een jeugdwerker van de hervormden een interview over houden.

Want daar ging de brief van ds. Schreuder over, over dat interview van Marcel Vroegop met jongeren uit de Ger. Gem. van Woerden.
Ik vind jouw praat erg oppervlakkig. Allerlei beschuldigingen, zonder enige onderbouwing. Er is maar één Evangelie. En het interview gaf daar een prima inkijk in. Het commentaar daarop vond ik onheus en sloeg bovendien nergens op, gezien de praktijk in bepaalde delen van de gereformeerde gezindte, waar echt niet minder wordt ingespeeld op de sensatie van het moment. Als dominee er voor wil waarschuwen dat je niet ieder ongeluk dat in de krant komt in de preek hoeft aan te grijpen om ouders die een kind verloren nog eens een hartverscheurende morgen te bezorgen, dan had hij zich prima tot de Saambinder kunnen beperken.
Voor zover hij zou vinden dat zoiets wel kan, en dit niet, is hij mijns inziens buitengewoon inconsequent.
Los daarvan is de uitdrukking 'de hervormden' in dit verband op zich al een teken dat je niet op je plaats bent.