Waar baal je van? [2]

Mara

Re: Waar baal je van? [2]

Bericht door Mara »

Er ploft net een dikke enveloppe op de mat, geadresseerd aan mij persoonlijk, afkomstig van een stichting waar ik nog nooit van gehoord heb, maar die hulp biedt aan zwerfhonden.
Ik maak hem open, er komt uit:
een brief
een acceptgiro, helemaal ingevuld, ik hoef alleen het bedrag in te vullen en handtekening te zetten
een folder
3 leuke dubbele kaarten, met enveloppe

Wat een geldverspilling.
En hoe komen ze aan mijn gegevens?

Ik moet dus geld overmaken om zielige honden in Bulgarije, Roemenië en Oekraïne medisch te laten verzorgen en te laten castreren.
E.e.a. is gelardeerd met akelige foto's.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:Er ploft net een dikke enveloppe op de mat, geadresseerd aan mij persoonlijk, afkomstig van een stichting waar ik nog nooit van gehoord heb, maar die hulp biedt aan zwerfhonden.
een brief
een acceptgiro, helemaal ingevuld, ik hoef alleen het bedrag in te vullen en handtekening te zetten
een folder

Wat een geldverspilling.

Ik moet dus geld overmaken om zielige honden in Bulgarije, Roemenië en Oekraïne medisch te laten verzorgen en te laten castreren.
Ik ga er een beetje nuchter mee om:
- adressenbestanden worden gewoon verhandeld, daar kun je niets of weinig aan doen
- voor zo'n stichting levert deze actie meer geld op dan dat het kost. Dus een echte geldverspilling kun je het niet noemen
- een stichting die van giften (o.a.) moet leven, moet ook bedelen
- spreekt het doel je aan, dan geef je wat
- spreekt het doel je niet aan, dan geef je niks --> oud papier.

Als je wat gegeven hebt, gaan ze je ook nog bellen of ze dat kunnen vastleggen per jaar. Ook daarvan schrik ik niet: dat doe ik gewoon niet. Ik bepaal zelf ieder jaar wel of en zo ja, wat ik geef.
dennis

Bericht door dennis »

Mara schreef:Er ploft net een dikke enveloppe op de mat, geadresseerd aan mij persoonlijk, afkomstig van een stichting waar ik nog nooit van gehoord heb, maar die hulp biedt aan zwerfhonden.
een brief
een folder

Wat een geldverspilling.

Juist bij dit soort vage doelen, die met 'cadeautjes' aankomen, schijnt veel aan de strijkstok te blijven hangen. Hebben ze wel een keurmerk? Persoonlijk denk ik trouwens dat er zoveel mensen in nood zijn, dat de honden (hoe belangrijk ook) op een lagere plaats komen...
Mara

Bericht door Mara »

dennis schreef:
een brief
een folder

Wat een geldverspilling.

Juist bij dit soort vage doelen, die met 'cadeautjes' aankomen, schijnt veel aan de strijkstok te blijven hangen. Hebben ze wel een keurmerk? Persoonlijk denk ik trouwens dat er zoveel mensen in nood zijn, dat de honden (hoe belangrijk ook) op een lagere plaats komen...
Ik geloof niet dat ik een keurmerk zag. Ik heb hem meteen verscheurd en bij de oud papier gegooid, zonder een zweem van schuldgevoel.
Ik vind het heel erg dat er zwerfhonden zijn en fijn dat er organisaties zijn die hier iets aan willen doen.
Maar de wijze waarop dit "gevraagd" wordt, vind ik stuitend. Ik zie zoveel organisaties langskomen, ik vraag me af of ze niet in dezelfde vijver vissen. Beter is dat ze hun krachten bundelen.
We wonen hier met meerdere mensen in één huis, maar mijn naam stond op de enveloppe en dat was de reden dat ik baalde.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

dennis schreef:
een brief
een folder

Wat een geldverspilling.

Juist bij dit soort vage doelen, die met 'cadeautjes' aankomen, schijnt veel aan de strijkstok te blijven hangen. Hebben ze wel een keurmerk?
Of ze een keurmerk hebben, kan zeker relevant zijn.
Maar je stelling klopt van geen kant. Onlangs nog heb ik in de keuken van een goed doel gekeken en daar zag ik ook zo'n soort actie: aan een heleboel mensen werd iets weggegeven, geheel kosteloos. Wel werd om een vrijwillige bijdrage gevraagd.
Het resultaat was dat meer dan ruimschoots de kosten van deze actie werden goedgemaakt. Het saldo komt ten goede aan het doel. Tenzij er misbruik gemaakt wordt van de ontvangen gelden. Maar daar zou ik niet zomaar van uit gaan.
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:
dennis schreef:
Juist bij dit soort vage doelen, die met 'cadeautjes' aankomen, schijnt veel aan de strijkstok te blijven hangen. Hebben ze wel een keurmerk?
Maar je stelling klopt van geen kant. Onlangs nog heb ik in de keuken van een goed doel gekeken en daar zag ik ook zo'n soort actie: aan een heleboel mensen werd iets weggegeven, geheel kosteloos. Wel werd om een vrijwillige bijdrage gevraagd.
Het resultaat was dat meer dan ruimschoots de kosten van deze actie werden goedgemaakt. Het saldo komt ten goede aan het doel. Tenzij er misbruik gemaakt wordt van de ontvangen gelden. Maar daar zou ik niet zomaar van uit gaan.
Nou, ik kan me wel voorstellen dat Dennis dat denkt. Wie zit er nu te wachten op kaarten of een balpen? Een spiering uitgooien om een kabeljauw te vangen? :)
dennis

Bericht door dennis »

Mara schreef:
eilander schreef:
dennis schreef:
Nou, ik kan me wel voorstellen dat Dennis dat denkt. Wie zit er nu te wachten op kaarten of een balpen? Een spiering uitgooien om een kabeljauw te vangen? :)
Het is ook echt een stukje psychologie. Doordat ze je iets 'geven' (waar je niet op zit te wachten) voelen veel mensen toch een klein beetje schuld. Zo van: ik moet iets teruggeven. En dat schijnt te werken. Ik kreeg het deze week ook bij het e.e.a. goede doel, maar bij mij werkt het juist precies andersom, want ik hou er echt niet van. Laat die doelen dit geld voor cadeautjes maar beter gebruiken, is mijn eerste gedachte...
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Inderdaad. Zolang goede doelen nog geld hebben om presentjes weg te geven, hebben ze mijn geld nog niet nodig. ;)
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mister schreef:Inderdaad. Zolang goede doelen nog geld hebben om presentjes weg te geven, hebben ze mijn geld nog niet nodig. ;)
Jullie begrijpen mijn punt echt niet, geloof ik. Juist door presentjes weg te geven, halen ze meer geld op om aan het goede doel te besteden. Fondsenwerving is een vak en dat kost inderdaad geld.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

eilander schreef:
Mister schreef:Inderdaad. Zolang goede doelen nog geld hebben om presentjes weg te geven, hebben ze mijn geld nog niet nodig. ;)
Jullie begrijpen mijn punt echt niet, geloof ik. Juist door presentjes weg te geven, halen ze meer geld op om aan het goede doel te besteden. Fondsenwerving is een vak en dat kost inderdaad geld.
O, ik snap je punt wel hoor. Ik illustreer alleen dat de bedoeling van iets niet altijd de gewenste uitwerking heeft ;)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Dit soort 1-aprilgrappen: http://refoveilingen.nl/
't Is net wat voor Geenstijl om dit weer eens op te pikken.

Het zal toch wel een 1-aprilgrap zijn, mag ik hopen?
helma

Bericht door helma »

Zita schreef:Dit soort 1-aprilgrappen: http://refoveilingen.nl/
't Is net wat voor Geenstijl om dit weer eens op te pikken.

Het zal toch wel een 1-aprilgrap zijn, mag ik hopen?
De Sterke Arm 2 is een gebouw waar nogal eens kerkdiensten worden gehouden.
Maar geen enkele Reformatorische voor zover ik weet. Volgens mij zit momenteel de Kerk van de Nazarener er.
Dus het adres is wel een beetje apart voor deze nieuwe veiling.

ik hoop ook dat dit een grap is. en dan nog kan ik er geeneens om lachen
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Het is 's maandags pas 1 april, dus het lijkt me niet dat ze daar zaterdag al op vooruit pakken, of ze moeten opeens zaterdag een technische storing bedenken natuurlijk....

Het is net zoiets als vakantieveilingen toch? Net als dat je een tijd refoplaza of refomarkt had naast marktplaats?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Klomp

Bericht door Klomp »

De dommeinnaam is geregistreerd op 28-06-2012 door Hetworks uit Veenendaal. (http://www.hetworks.nl/)
maar of je daar nog wat wijzer van wordt....
Mara

Bericht door Mara »

Door dit droge koude weer ben ik zo statisch als wat. Hebben jullie daar ook last van?
Het was een ramp in de supermarkt, je hoorde en zag de vonken overvliegen, als ik een blikje pakte :sweat
Ook toen de caissiere mijn hand aanraakte, hoorde je het knetteren. :)
Gesloten