Fijn dat jij het eens zijn bent met wat ik zeg over Lydia maar ik ben het niet eens met wat jij zegt over LydiaJoannah schreef:Helemaal mee eens, zodra zij tot geloof kwam, werd zij gedoopt, dan pas mag het en worden de gelovigen als een olijftak op de edele stam TOEGEVOEGD!huisman schreef:Kan schijnbaar wel op dit forum ik ben tegen de vervangingsleer heb dat ook aangetoond ergens op dit forum met Rom 9-11Joannah schreef:Bert, aan het aantal deelnemers en frequentie bij dit onderwerp te zien, is de interesse groot.
Wie ben jij om te zeggen dat het de vuilnisbak in moet?
Duizend preken van vervangingsleer-aanhangers zoals jij, zullen niet aan kunnen tonen dat er ook maar 1 enkele baby gedoopt is in de bijbel.
Datzelfde geldt voor de manier waarop.
Geen enkele besprenkeling vond plaats, alleen onderdompelingen.Een paar druppels kunnen zowiezo niet gelijkgesteld worden aan een "watergraf".
En dan Lydia de purperverkoopster, Van een echtgenoot van Lydia lezen we nergens. Misschien is ze niet getrouwd geweest. In datzelfde vers zegt ze: "Neemt dan uw intrek in mijn huis." In "mijn" huis, niet in "ons" huis. Het ligt voor de hand dat ze ongetrouwd was en dat haar huisgenoten leden waren van haar personeel, werkzaam in haar purperzaak.
Als ze kinderen en een man had gehad, had ze geen tijd om een purperzaak te runnen.
Zou in onze gezindte niet eens mogen.
PS, Natuurlijk kom je in de knoop. je kunt vervangingsleer en kinderdoop niet los zien van elkaar.
maar ben voorstander van de kinderdoop
Iemand anders op dit forum lijkt tegen de kinderdoop te zijn omdat hij de vervangingsleer aanhangt. Het gaat bij Lydia ook niet om of zij kinderen had maar dat haar gehele huis gedoopt werd omdat zij tot geloof was gekomen. Verbond!!!!
Pas vanaf dit moment is de bekeerde christen deel van het Verbond.
Pas vanaf dit moment zal hij Jezus willen gedenken met het Avondmaal.

Je zou gelijk hebben als Lydia alleen gedoopt werd maar ook de haren (haar huis wie dat ook waren) werden gedoopt en wij lezen daar niets van persoonlijk geloof bij de haren. Zij werden gedoopt op grond van het verbond.