Kinderpraat
Re: Kinderpraat
Is dat nu ook straks de benaming in het voortgezet onderwijs?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
fluitje schreef:Is dat nu ook straks de benaming in het voortgezet onderwijs?

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
M'n vriend heeft vorige week een andere BMW gekocht, komt m'n zwagertje 's ochtends beneden, had m'n vriend de avond ervoor de nieuwe auto opgehaald, vraagt m'n zwagertje aan z'n moeder: Mam? Waar is jasper z'n grijze BmB?
Ze verstaat hem niet, en hij herhaalt het nog een x, ze verstaat 'm weer niet, en dan zegt ie: Waar is die roestbak van Jasper gebleven???
Ze verstaat hem niet, en hij herhaalt het nog een x, ze verstaat 'm weer niet, en dan zegt ie: Waar is die roestbak van Jasper gebleven???

It's nice to be important, but it's more important to be nice...
kinderen blijven leuk...
mijn man vertelde van de week een Bijbelverhaal waarin de farizeeën boos zijn omdat de Heere Jezus eet met tollenaren
hij vraagt halverwege aan mijn dochtertje van 5: wie werden er daarom boos op de Heere Jezus?
"de kosters"
en vanmiddag vertelde het buurmeisje dat de vrouw van Lot veranderde in een "suikerstandbeeld"
net kwam mijn dochertje binnen om te vertellen dat haar vriendinnetje 'voedsel' is (foetsie)
mijn man vertelde van de week een Bijbelverhaal waarin de farizeeën boos zijn omdat de Heere Jezus eet met tollenaren
hij vraagt halverwege aan mijn dochtertje van 5: wie werden er daarom boos op de Heere Jezus?
"de kosters"
en vanmiddag vertelde het buurmeisje dat de vrouw van Lot veranderde in een "suikerstandbeeld"
net kwam mijn dochertje binnen om te vertellen dat haar vriendinnetje 'voedsel' is (foetsie)
Sinds een paar weken is bekend dat m'n vader parkinson heeft, een enorme klap vanzelfsprekend..
Belde afgelopen week een kennis van ons naar m'n zus, nam m'n neefje van 6 de telefoon op, en die kennis vroeg hoe het met zijn opa was...Zegt m'n neefje: Ik geloof dat opa zich nou beter voelt, hij kijkt lang niet meer zo verdrietig!
Belde afgelopen week een kennis van ons naar m'n zus, nam m'n neefje van 6 de telefoon op, en die kennis vroeg hoe het met zijn opa was...Zegt m'n neefje: Ik geloof dat opa zich nou beter voelt, hij kijkt lang niet meer zo verdrietig!

It's nice to be important, but it's more important to be nice...
- Bonny
- Contacteer:
Daar hoef je geen 6 jaar voor te zijn. Ik zat ook al eens te kijken toen ik dat woord zag staan....BJD schreef:Wat hebben jullie gezongen op school Joel ?? (6 jaar) Over de "leverworst" Huh...? Bij enig doorvragen bedoelde hij de Levensvorst. De juffrouw had psalm 2 bij het aanleren uitgelegd..![]()
The Groom's still waiting at the altar
ons prinsje is nog een beetje in vakantiesferen
In de straat staat een auto geparkeerd, met een kar erachter. Wat stoelen en vloerbedekking oid erop. Zegt hij net.. mam, er komen nieuwe mensen.
Ik dacht wat bedoelt hij nou, maar ik werd al meegetrokken dat ik echt voor t raam moest komen kijken..
Elke keer als er wisseling op de camping was, reden velen met een kar vol met spullen erachter, en werd er gezegd, oh daar zijn de nieuwe mensen.
Wel grappig dat ie dat nu combineert.
In de straat staat een auto geparkeerd, met een kar erachter. Wat stoelen en vloerbedekking oid erop. Zegt hij net.. mam, er komen nieuwe mensen.
Ik dacht wat bedoelt hij nou, maar ik werd al meegetrokken dat ik echt voor t raam moest komen kijken..
Elke keer als er wisseling op de camping was, reden velen met een kar vol met spullen erachter, en werd er gezegd, oh daar zijn de nieuwe mensen.
Wel grappig dat ie dat nu combineert.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- madelief1983
Mijn zoon (4) had op school een verhaal gehoord over Elia! Dat hij opgehaald werd om naar de Hemel te gaan. Toen zei hij tegen mij: Mama, wij wachten nu ook samen tot Jezus terugkomt he!
Gister is hij voor het eerst mee geweest naar een echte kerkdienst. Vanmorgen werd hij wakker: Mama, wanneer mag ik nu weer naar de kerk? Hij heeft er zin in en vond 6 nachtjes slapen eigenlijk een beetje te lang voordat hij weer mocht!
Gister is hij voor het eerst mee geweest naar een echte kerkdienst. Vanmorgen werd hij wakker: Mama, wanneer mag ik nu weer naar de kerk? Hij heeft er zin in en vond 6 nachtjes slapen eigenlijk een beetje te lang voordat hij weer mocht!
Mooi voorbeeld voor ons als volwassenen!madelief1983 schreef:Mijn zoon (4) had op school een verhaal gehoord over Elia! Dat hij opgehaald werd om naar de Hemel te gaan. Toen zei hij tegen mij: Mama, wij wachten nu ook samen tot Jezus terugkomt he!
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Ja, maar wil het wel zijn moeten we wel bekeerd worden en dat ben zomaar, omdat je dat zomaar uit Gods Woord haalt, omdat het er(volgens jou) zo staat.vogeltje schreef:Mooi voorbeeld voor ons als volwassenen!madelief1983 schreef:Mijn zoon (4) had op school een verhaal gehoord over Elia! Dat hij opgehaald werd om naar de Hemel te gaan. Toen zei hij tegen mij: Mama, wij wachten nu ook samen tot Jezus terugkomt he!

En nou in het Nederlands?Gijs83 schreef:Ja, maar wil het wel zijn moeten we wel bekeerd worden en dat ben zomaar, omdat je dat zomaar uit Gods Woord haalt, omdat het er(volgens jou) zo staat.vogeltje schreef:Mooi voorbeeld voor ons als volwassenen!madelief1983 schreef:Mijn zoon (4) had op school een verhaal gehoord over Elia! Dat hij opgehaald werd om naar de Hemel te gaan. Toen zei hij tegen mij: Mama, wij wachten nu ook samen tot Jezus terugkomt he!
En bij voorbaat al: in de Bijbel lees ik vaak genoeg: "Bekeert u!" in allerlei vormen. "Wordt bekeerd!" wat minder. Zin om naar de kerk te gaan is dus niet slecht!
Ik denk dat er eigenlijk moet staan volgens Gijs83: Ja, maar wil het wel zijn, dan moeten we wel ( eerst) bekeerd worden. verder kan ik de zin ook niet volgenGijs83 schreef:Ja, maar wil het wel zijn moeten we wel bekeerd worden en dat ben zomaar, omdat je dat zomaar uit Gods Woord haalt, omdat het er(volgens jou) zo staat.vogeltje schreef:Mooi voorbeeld voor ons als volwassenen!madelief1983 schreef:Mijn zoon (4) had op school een verhaal gehoord over Elia! Dat hij opgehaald werd om naar de Hemel te gaan. Toen zei hij tegen mij: Mama, wij wachten nu ook samen tot Jezus terugkomt he!

Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Klopt, ik bedoelde het meer tegen de mensen, die het allemaal zo onbeschroomd en vrij soms, terwijl daar geen grond voor is(zonder op de persoon te oordelen), maar dat moet een ieder maar eens bij zichzelf te rade of de Heere om wijsheid hierin vragen!vogeltje schreef:[
Ik denk dat er eigenlijk moet staan volgens Gijs83: Ja, maar wil het wel zijn, dan moeten we wel ( eerst) bekeerd worden. verder kan ik de zin ook niet volgen
Ben ik nou zo kippig.... ik snap nog het nog steeds niet.