Kleine ergernissen

Terri

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Zita schreef: 02 jan 2024, 22:20 Ik ben heel goed in het meenemen van Allerhande, Boodschappen en meer van dergelijke leuke blaadjes.
Iets minder goed ben ik in die dingen lezen. Maar weggooien zonder lezen is ook werkelijk een probleem. Dus ze stapelen zich bij tijden flink op.
Soms blader ik er lekker een stapel door. Fantastisch. Je proeft al die heerlijke gerechten al. En dus scheur ik de leukste recepten uit. En die stop ik in een schoenendoos. En nog een schoenendoos. En een kratje. Enz enz enz. En die kom ik tegen als ik op een regenachtige vakantiedag denk: 'Kom, laat ik die studeerkamer eens opruimen.'
En dan kan ik ook nog eens niet zo doortastend zijn dat ik gewoon die schoenendozen in de oudpapierbak mik, tezamen met de stapel 'nog te lezen'. :bobo
Ik keek ooit een programma van Marie Kondo, een opruimgoeroe. Ik verzeker je, het inspireert! Succes.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Terri schreef: 02 jan 2024, 23:18
Zita schreef: 02 jan 2024, 22:20 Ik ben heel goed in het meenemen van Allerhande, Boodschappen en meer van dergelijke leuke blaadjes.
Iets minder goed ben ik in die dingen lezen. Maar weggooien zonder lezen is ook werkelijk een probleem. Dus ze stapelen zich bij tijden flink op.
Soms blader ik er lekker een stapel door. Fantastisch. Je proeft al die heerlijke gerechten al. En dus scheur ik de leukste recepten uit. En die stop ik in een schoenendoos. En nog een schoenendoos. En een kratje. Enz enz enz. En die kom ik tegen als ik op een regenachtige vakantiedag denk: 'Kom, laat ik die studeerkamer eens opruimen.'
En dan kan ik ook nog eens niet zo doortastend zijn dat ik gewoon die schoenendozen in de oudpapierbak mik, tezamen met de stapel 'nog te lezen'. :bobo
Ik keek ooit een programma van Marie Kondo, een opruimgoeroe. Ik verzeker je, het inspireert! Succes.
Maar die recepten sparken joy :huhu
Zojuist viste ik uit dezelfde doos papierrommel ook een leuk bedragje aan oude papieren vvv-bonnen. Dat sparkte eveneens joy, want ze lijken nog gewoon geldig te zijn.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Kun je er nog wat kratjes van kopen voor je receptenverzameling.
- Niet meer zo actief -
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Ik kreeg jaren geleden een zelfgemaakt receptenalbum van mijn zus. Het was een multomap met daaromheen een geborduurde theedoek als omslag. Erin gewone 4 gats multobladen met daarop wat recepten geplakt of geschreven, of bv alleen de ingredienten geschreven en de rest ingeplakt, versierd met leuke plaatjes. Het zag er heel leuk en inspirerend uit, en bevatte ook een heel pak aan lege blaadjes om er mee verder te gaan.
Ik was er heel blij mee, en heb er daarna denk ik nog 1 recept ingeplakt en verder niets meer mee gedaan.
Maar als je weer een creatieve dag hebt kan je dus zoiets doen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wat je ook kan doen: alles inscannen, in een map op je computer bewaren, en de papieren weggooien.
Dat ruimt heerlijk op.
En als je daar een gewoonte van maakt, heb je geen papierrommel meer EN kan je alles makkelijk terugvinden.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

En mis je de beleving.
- Niet meer zo actief -
Ararat

Bericht door Ararat »

Maar je hebt wel sparkende joy door het opruimen
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef: 03 jan 2024, 09:50 Maar je hebt wel sparkende joy door het opruimen
:)
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Enkele reis Zaltbommel naar Maastricht €25 pp…
Daar kan je voor met de auto en parkeren en de taxi naar je hotel nemen….
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Bertiel schreef: 03 jan 2024, 12:25 Enkele reis Zaltbommel naar Maastricht €25 pp…
Ligt er aan met hoeveel personen.
DDD

Bericht door DDD »

Dat vind ik ook wel vreemd. Voor 50 euro kun je met zeven personen, enkele reis. Hoe verloopt die reis dan?

Met twee personen is het tarief al 17 euro pp. Dus ik denk dat je niet helemaal goed hebt gekeken.
Ararat

Bericht door Ararat »

Bertiel schreef: 03 jan 2024, 12:25 Enkele reis Zaltbommel naar Maastricht €25 pp…
Met een beetje geluk heb je een uur vertraging en reis je gratis :)
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ik heb voor twee volwassenen een kaartje gekocht a 25 pp. We moeten ook nog terug, zijn we €100 kwijt…
Je kan in Maastricht voor €12,50 per dag parkeren. Voor de rest van het geld kan ik makkelijk op en neer rijden
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Je kunt ook in Zaltbommel blijven. :D
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ik heb er wel over gedacht. Lijkt me ook een leuk stadje. Misschien op de terugweg nog even tijd
Plaats reactie