Verontrustende berichten

helma

Re: Verontrustende berichten

Bericht door helma »

Nou dan verwar je een wettisch leven met vruchten denk ik.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Wettische leven:
Matth23v1 Toen sprak Jezus tot de scharen en tot Zijn discipelen,
2 Zeggende: De Schriftgeleerden en de Farizeën zijn gezeten op den stoel van Mozes;
3 Daarom, al wat zij u zeggen, dat gij houden zult, houdt dat en doet het; maar doet niet naar hun werken; want zij zeggen het, en doen het niet.
4 Want zij binden lasten, die zwaar zijn en kwalijk om te dragen, en leggen ze op de schouderen der mensen; maar zij willen die met hun vinger niet verroeren.
5 En al hun werken doen zij, om van de mensen gezien te worden...

Goede werken:
Matth5v16 Laat uw licht alzo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken mogen zien, en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.

Goede werken/vruchten: tot eer van God.
Wettisch leven: om gezien en geprezen te worden.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

@Posthoorn verward m.i. niets. ::please
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

helma schreef:Nou dan verwar je een wettisch leven met vruchten denk ik.
Uiteraard niet. ik wil maar zeggen: wat op vruchten lijkt, zijn daarmee niet altijd vruchten.
Marco

Bericht door Marco »

Posthoorn schreef:
Uiteraard niet. ik wil maar zeggen: wat op vruchten lijkt, zijn daarmee niet altijd vruchten.
Klopt. Je moet wel goed kijken.

En dan vooral naar je eigen vruchten. Niet naar die van anderen.
huisman

Bericht door huisman »

Marco schreef:
Posthoorn schreef:

Een blinde ziet niet zo scherp. Die ziet vruchten waar ze niet zijn.

Daarom is je eigen getuigenis geen fundament maar Gods Geest getuigd met mijn geest dat wij kinderen Gods zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Terri

Bericht door Terri »

huisman schreef:
Marco schreef:
Posthoorn schreef:

Een blinde ziet niet zo scherp. Die ziet vruchten waar ze niet zijn.

Daarom is je eigen getuigenis geen fundament maar Gods Geest getuigd met mijn geest dat wij kinderen Gods zijn.
Precies, dat kan niemand je afnemen.
Getuigenis van jezelf, getuigenis van een ander, het is zo'n wankel fundament.
En leg je hart naast de Schrift; Romeinen 10:9
En 1 Joh.5:1
helma

Bericht door helma »

-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef:http://www.christianitytoday.com/gleani ... poses.html

Dit is toch wel verontrustend!
Iedereen juichte en was goedsmoeds toen de communistische regeringen
in het Oostblok vielen. Europa zou een tijd van ontspanning, weelde en
vrede tegemoet gaan.
Iedereen?
Nee toch niet iedereen.
Er was nog iemand die een domper op de vreugderoes zette.
Wie was dan die domper die het gevaar uit het oosten bleef zien?
We kennen zijn naam wel:
Ds. F. Mallan, schreef na 'de val van de muur' dat hij het niet van zich af kon
zetten dat het gevaar uit het oosten zou komen.
Ik weet niet meer waar hij dit heeft geschreven, en kan het ook niet letterlijk
meer weergeven, maar het kwam wel op bovenstaande neer.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Terri

Bericht door Terri »

helma schreef:http://www.christianitytoday.com/gleani ... poses.html

Dit is toch wel verontrustend!
Ja, m'n zoon wees me er ook op, het stond ook in Trouw.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik hoor net dat er weer een aanslag is gepleegd in Frankrijk.
Een derde aanslag in Frankrijk in anderhalf jaar tijd.
En de hoeveelste al in de 21e eeuw?
We hoeven het geen vreemde zaak te vinden als we zien hoe ernstig er gewaarschuwd is vanaf de kansels.
Meerdere predikanten hebben een zicht gehad hoe de wereld als in een hel zal veranderen.
Dan is dit nog maar een beginsel der smarten.
parsifal

Bericht door parsifal »

-DIA- schreef:Ik hoor net dat er weer een aanslag is gepleegd in Frankrijk.
We hoeven het geen vreemde zaak te vinden als we zien hoe ernstig er gewaarschuwd is vanaf de kansels.
Meerdere predikanten hebben een zicht gehad hoe de wereld als in een hel zal veranderen.
Het is vreselijk inderdaad. Maar besef ook dat het 100 jaar geleden in Frankrijk erger was dan nu. Gisteren was het een nationale feestdag in Frankrijk omdat meer dan 200 jaar geleden een stap werd gezet in een erg bloedige revolutie. De afgelopen weken zijn er in het Midden-Oosten veel meer doden gevallen dan gisteren in Frankrijk. 98 jaar geleden raasde 1 van de dodelijkste ziekten uit de wereldgeschiedenis over de aardbol.

Ja we kunnen vragen of onze zonden tot de rampen hebben geleid. Die vraag is goed, maar hoeft niet noodzakelijk met ja te worden beantwoord. De smarten zijn eerder begonnen en in Europa leven we nu in een relatief vredige tijd en daar mogen we God ook voor danken. Terwijl we ook met het verdriet naar de Heere kunnen gaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-DIA-

Bericht door -DIA- »

parsifal schreef:
Het is vreselijk inderdaad. Maar besef ook dat het 100 jaar geleden in Frankrijk erger was dan nu. Gisteren was het een nationale feestdag in Frankrijk omdat meer dan 200 jaar geleden een stap werd gezet in een erg bloedige revolutie. De afgelopen weken zijn er in het Midden-Oosten veel meer doden gevallen dan gisteren in Frankrijk. 98 jaar geleden raasde 1 van de dodelijkste ziekten uit de wereldgeschiedenis over de aardbol.

Ja we kunnen vragen of onze zonden tot de rampen hebben geleid. Die vraag is goed, maar hoeft niet noodzakelijk met ja te worden beantwoord. De smarten zijn eerder begonnen en in Europa leven we nu in een relatief vredige tijd en daar mogen we God ook voor danken. Terwijl we ook met het verdriet naar de Heere kunnen gaan.
We moeten vanzelf wel alles in het licht van de tijd zien. 100 jaar geleden waren er veel minder 'verontrustende zaken' van een omvang zoals de laatste jaren. We hebben, naar mijn overtuiging de tekenen der tijden waar te nemen. Zie wat er speelt op kerkelijk gebied, op politiek gebied, milieurampen en natuurrampen moeten we in dit geheel plaatsen denk ik.
parsifal

Bericht door parsifal »

-DIA- schreef:
parsifal schreef:

We moeten vanzelf wel alles in het licht van de tijd zien. 100 jaar geleden waren er veel minder 'verontrustende zaken' van een omvang zoals de laatste jaren. We hebben, naar mijn overtuiging de tekenen der tijden waar te nemen. Zie wat er speelt op kerkelijk gebied, op politiek gebied, milieurampen en natuurrampen moeten we in dit geheel plaatsen denk ik.
100 jaar geleden sneuvelden er 1000en jonge mannen in de loopgraven. 100 jaar geleden stond men aan de vooravond van de Russische revolutie. 100 jaar geleden was er wel aandacht voor het brengen van het Evangelie maar niet zoveel als nu. (Hoeveel hebben de zo hoog-gewaardeerde oudvaders geschreven of gepreekt over het evangelie brengen aan de miljoenen mensen in Nederlands Indie?) Nu is er veel mis en we moeten dat niet goedpraten met dat het vroeger ook mis was. We moeten echter ook het verleden niet gaan verheerlijken en zeker niet de ogen sluiten voor de zegeningen die er nu ook zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

De twintigste eeuw was in Europa de bloedigste ooit met twee grote oorlogen en vele, vele miljoenen slachtoffers.

Maar in deze eeuw zien wij iets anders. Een grote afval van Gods geboden. Een wereld die zich meer en meer uitleeft in goddeloosheid. Overheden die de zonde tot wet maken. Grote chaos en nergens meer een macht of regering die in kan grijpen.
Die chaos zonder einde baart mij nog de meeste zorgen. Of het nu de vluchtelingenstroom is of de terroristische aanslagen het westen heeft geen antwoord meer.

Lees Openbaring maar door onder het licht van 1:1 de dingen die haast geschieden moeten. Het blijft niet hetzelfde maar de tijden haasten zich naar de voleinding.
De Bruidskerk zal het zo benauwd krijgen dat er ze niet ophouden zullen met bidden, Kom Heere Jezus kom haastig.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gesloten