Beroepingswerk discussie [7]

refo

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door refo »

HHR schreef: 03 jul 2024, 09:22 En regelmatig gebeurt het dat een beroepen predikant het al weet voor het belletje omdat hij dan GGinfo heeft gecheckt.
Je bedoelt dit forum?
HHR

Bericht door HHR »

refo schreef: 03 jul 2024, 09:34
HHR schreef: 03 jul 2024, 09:22 En regelmatig gebeurt het dat een beroepen predikant het al weet voor het belletje omdat hij dan GGinfo heeft gecheckt.
Je bedoelt dit forum?
Kan, maar ook de site GG info.
refo

Bericht door refo »

HHR schreef: 03 jul 2024, 09:39
Je bedoelt dit forum?
Die is toch wel aanzienlijk minder actueel als RF. Zeker als GGL (weer eens) actief is.
HHR

Bericht door HHR »

refo schreef: 03 jul 2024, 09:41
Je bedoelt dit forum?
Die is toch wel aanzienlijk minder actueel als RF. Zeker als GGL (weer eens) actief is.
Misschien is dat wel iets anders geworden, men is daar voorzichtiger geworden na een paar foutjes. En wacht men bij twijfel op bericht scriba.
Paar jaar geleden zette men het er iig wel direct op als ze het van iemand uit de betreffende gemeente hoorden.
refo

Bericht door refo »

Ik dacht dat je wel zou zien dat mijn postings enige scherts bevatten (o.v.t.).
HHR

Bericht door HHR »

refo schreef: 03 jul 2024, 09:51 Ik dacht dat je wel zou zien dat mijn postings enige scherts bevatten (o.v.t.).
Ik twijfelde ;)
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

HHR schreef: 03 jul 2024, 09:43
refo schreef: 03 jul 2024, 09:41

Je bedoelt dit forum?
Misschien is dat wel iets anders geworden, men is daar voorzichtiger geworden na een paar foutjes. En wacht men bij twijfel op bericht scriba.
Paar jaar geleden zette men het er iig wel direct op als ze het van iemand uit de betreffende gemeente hoorden.
Er is al jarenlang geen enkele fout meer op Refoforum.nl en ook niet op GerGemInfo. De beheerder, die hier meeleest, kan dit bevestigen. De informatie alhier is dus zeer betrouwbaar.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Wat hebben wij er mee te maken wie waar is of wordt beroepen?

Is het niet heel basaal het bevredigen van ontembare nieuwsgierigheid en de behoefte en voeding aan ijdel geklap en mogelijk zelfs achterklap?

Natuurlijk wel onder de dekmantel van liefde voor het kerkverband.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Henk J

Bericht door Henk J »

Bedoel je hier mee te zeggen dat je eigenlijk geen interesse mag hebben in het beroepingswerk? Dat vind ik ook wel weer wat ver gaan.
Maar er worden wat gemeenten en predikanten afgewogen aan de hand van het beroepingswerk, dat is niet de meest positieve kant van onze gezindte.
Inwoner

Bericht door Inwoner »

Henk J schreef: 03 jul 2024, 11:01 Bedoel je hier mee te zeggen dat je eigenlijk geen interesse mag hebben in het beroepingswerk? Dat vind ik ook wel weer wat ver gaan.
Maar er worden wat gemeenten en predikanten afgewogen aan de hand van het beroepingswerk, dat is niet de meest positieve kant van onze gezindte.
Natuurlijk is het goed om enige belangstelling te hebben voor beroepingswerk, maar het hijgerige van dit forum (ik generaliseer enigszins) neigt inderdaad naar het bevredigen van nieuwsgierigheid. En zeker is het heel bijzonder dat predikanten en kandidaten via dit kanaal eerder op de hoogte kunnen zijn van een beroep als dat ze dat via de officiële weg kunnen vernemen.
En nee, daarvoor hoeven ze niet op refoforum te kijken; dat horen ze wel van meelezende leden.

In die zin is enige terughoudendheid op dat gebied zeker wel te overwegen.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik vind het ook bijzonder oninteressant.
Een en ander heeft natuurlijk een rechtstreeks verband met de schaarste aan predikanten en met de bijzondere plaats die de dominee inneemt in de gereformeerde gemeente. Ik lees regelmatig dat dominees echt niet op een voetstuk worden geplaatst, maar wat mij betreft blijkt dat niet uit dit topic en de nieuwswaarde die het beroepingswerk kennelijk voor sommigen heeft.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

HHR schreef:En regelmatig gebeurt het dat een beroepen predikant het al weet voor het belletje omdat hij dan GGinfo heeft gecheckt.
Maar waarom zou er niet direct na de vergadering gebeld worden?
Henk J

Bericht door Henk J »

Chrisje72 schreef: 03 jul 2024, 12:05
HHR schreef:En regelmatig gebeurt het dat een beroepen predikant het al weet voor het belletje omdat hij dan GGinfo heeft gecheckt.
Maar waarom zou er niet direct na de vergadering gebeld worden?
Dat verbaasd mij ook, ik kan me niet voorstellen dat het nieuws eerder hier staat dan wanneer de scriba na de vergadering even de telefoon pakt en de predikanten opbelt, de ene is beroepen, de andere niet. Het lijkt me niet dat je dat als scriba nodeloos een dag gaat uitstellen, nieuws gaat razendsnel, echt niet alleen via refoforum. Of je moet alle mansleden een spreekverbod opleggen voor 24 uur ofzo. Maar dan mogen ze het niet eens aan hun vrouw en gezin vertellen, dat creëert een onwerkbare situatie.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Er zijn hier mensen die het vanuit de ledenvergadering al hier ploppen. Dan kan de scriba ze nooit meer inhalen. :)

Verder deel ik ernstig de mening van Maanenschijn. Heel het beroepingswerkgedoe is gewoon zondig. Dominees.nl is zondig, het tabblad beroepingswerk op GGinfo is zondig. O nee, dat is niet waar, het in de lucht helpen en houden is zondig, de sites kunnen er niets aan doen. En alle speculaties, gedachten en gesprekken over deze materie n.a.v. de info op de site is zondig. Maar goed, dat heb je in een maatschappij waarin we de Heere niet meer zo nodig hebben.
Gelukkig laat de Heere vaak zien dat hij ondanks die sites Zijn eigen gang gaat.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef: 03 jul 2024, 12:49 Er zijn hier mensen die het vanuit de ledenvergadering al hier ploppen. Dan kan de scriba ze nooit meer inhalen. :)

Verder deel ik ernstig de mening van Maanenschijn. Heel het beroepingswerkgedoe is gewoon zondig. Dominees.nl is zondig, het tabblad beroepingswerk op GGinfo is zondig. O nee, dat is niet waar, het in de lucht helpen en houden is zondig, de sites kunnen er niets aan doen. En alle speculaties, gedachten en gesprekken over deze materie n.a.v. de info op de site is zondig. Maar goed, dat heb je in een maatschappij waarin we de Heere niet meer zo nodig hebben.
Gelukkig laat de Heere vaak zien dat hij ondanks die sites Zijn eigen gang gaat.
Dan ben je echt niet goed wijs/neem je jezelf wel heel serieus. Maar ok, dat is mijn mening.
Plaats reactie