Rij in uw auto zo veel mogelijk met een gelijkmatige snelheid en een laag toerental in een zo hoog mogelijke versnelling.
Duurzaamheidstips voor een schonere wereld
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Vandaag weer een mobilteittip:
Vandaag een vakantietip:
Campings doen alles om hun gasten te bekoren. Ze bieden tegenwoordig een draadloze internetverbinding(is dat nog primitief dan) aan en soms ook mogelijkheden om TV te kijken in caravan of tent, maar kunt u echt niet zonder de energievretende computer en televisie? Laat ze thuis en des te meer kunt u genieten van de omgeving.
Tip: wist u dat we in de ANWB-winkels ook prima wandel- en fietsgidsen verkocht worden? Met uw lidmaatschapskaart heeft u altijd korting!
- jakobmarin
Als je iets nieuws/anders nodig hebt (het is om het even wat het is): kijk altijd eerst op http://www.marktplaats.nl of andere 2e handse sites, daar kun je vaak nog meer kiezen dan in de winkel en tegen veel lagere prijzen.
Je moet er alleen wat moeite voor doen, mist het genoegelijke winkelen in die gezellig drukke winkelstraat en moet er ff omrijden.
Je moet er alleen wat moeite voor doen, mist het genoegelijke winkelen in die gezellig drukke winkelstraat en moet er ff omrijden.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Vandaag een huishoudtip:
OPLADERS OPBERGEN
Wanneer u een oplader niet gebruikt of als het apparaat vol is, haal dan de oplader uit het stopcontact. Anders blijft deze stroom verbruiken. Denk daarbij aan de oplader voor de kruimeldief(hebben we die nog???), de tandenborstel(die van mij hoeft lekker niet opgeladen, hadden we dat er ook nog bij), mobiele telefoon of batterijen.
- jakobmarin
Zelf heb ik mijn elektronische apparatuur (radio, DVD, internetmodem, printer, etc.) op een tijdschakelaar zitten die ze uitschakelt van 23:30 t/m 7:30, wat sowieso 1/3 dag aan stroom bespaart!Gijs83 schreef:Vandaag een huishoudtip:
OPLADERS OPBERGEN
Wanneer u een oplader niet gebruikt of als het apparaat vol is, haal dan de oplader uit het stopcontact. Anders blijft deze stroom verbruiken. Denk daarbij aan de oplader voor de kruimeldief(hebben we die nog???), de tandenborstel(die van mij hoeft lekker niet opgeladen, hadden we dat er ook nog bij), mobiele telefoon of batterijen.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Vandaag een oproep:
Nou, wie weet er goede picknicklocaties? Ik moest gelijk denken aan de plaats van onze laatste meeting: Het Doornse Gat.HARTJE ZOMER
Wat is er dan lekkerder dan een maaltijd in de buitenlucht? Nederland barst van de mooie en rustige picknickplekjes.
Kijk deze week eens op http://www.anwb.nl voor de idaele picknicklocaties in ons land en ga erop uit.
Pak de fiets uit de schuur, neem iets te lezen mee of sport aansluitend de pondjes van de picknick er meteen weer af.
Nou zo zuinig is dat dan niet als jij daar naar toe gaat, want dan heb je het milieu al vervuild met je auto.Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
Nou, wie weet er goede picknicklocaties? Ik moest gelijk denken aan de plaats van onze laatste meeting: Het Doornse Gat.HARTJE ZOMER
Wat is er dan lekkerder dan een maaltijd in de buitenlucht? Nederland barst van de mooie en rustige picknickplekjes.
Kijk deze week eens op http://www.anwb.nl voor de idaele picknicklocaties in ons land en ga erop uit.
Pak de fiets uit de schuur, neem iets te lezen mee of sport aansluitend de pondjes van de picknick er meteen weer af.
MariaW schreef:Nou zo zuinig is dat dan niet als jij daar naar toe gaat, want dan heb je het milieu al vervuild met je auto.Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:

Dan kun je altijd nog de fiets pakken...

Picknicklocaties zijn nog steeds welkom!
Vandaag een huishoudtip:
Vandaag een huishoudtip:
LAMP ECHT UIT?
De meeste halogeenlampen werken met een transformator die energie blijft verbruiken, ook als is de lamp uit. Trek dus de stekker eruit of plaats de lamp op een stekkerdos met een aan-uitknop. Hetzelfde geldt voor dimmers. Alle dimmers in Nederland hebben per jaar een sluipverbruik, dat gelijk is aan het elektriciteitsverbruik van 10.000 woningen.
Mijn woning verbruikt geen energie.Gijs83 schreef:Picknicklocaties zijn nog steeds welkom!
Vandaag een huishoudtip:
LAMP ECHT UIT?
De meeste halogeenlampen werken met een transformator die energie blijft verbruiken, ook als is de lamp uit. Trek dus de stekker eruit of plaats de lamp op een stekkerdos met een aan-uitknop. Hetzelfde geldt voor dimmers. Alle dimmers in Nederland hebben per jaar een sluipverbruik, dat gelijk is aan het elektriciteitsverbruik van 10.000 woningen.
Zo hoe krijg je dat voor elkaar?!Erasmiaan schreef:Mijn woning verbruikt geen energie.Gijs83 schreef:Picknicklocaties zijn nog steeds welkom!
Vandaag een huishoudtip:
LAMP ECHT UIT?
- JolandaOudshoorn
De bewoner van die woning welGijs83 schreef:Zo hoe krijg je dat voor elkaar?!Erasmiaan schreef:Mijn woning verbruikt geen energie.Gijs83 schreef:Picknicklocaties zijn nog steeds welkom!
Vandaag een huishoudtip:
LAMP ECHT UIT?

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Vandaag een "weet u datje":
bron: Stichting Natuur en MilieuWEET U DAT...
HET EEN MISVERSTAND IS DAT KLEINE APPARATEN ALTIJD MINDER STROOM VERBRUIKEN DAN GROTE?
Nou, bij mij zijn het meer de apparaten...JolandaOudshoorn schreef:De bewoner van die woning welGijs83 schreef:Zo hoe krijg je dat voor elkaar?!Erasmiaan schreef: Mijn woning verbruikt geen energie.![]()

Wat dacht je van de trafo van de deurbel. Bevestig een klopper op de deur. Als heel Nederland zijn deurbel afschaft dan levert dat een bijdrage aan een duurzame samenleving.Gijs83 schreef:Picknicklocaties zijn nog steeds welkom!
Vandaag een huishoudtip:
LAMP ECHT UIT?