Pagina 32 van 49

Geplaatst: 23 okt 2007, 08:14
door vlinder
...Het heerlijk fris is buiten?
....Het heeft gevroren vanacht.....

Geplaatst: 23 okt 2007, 08:44
door Kislev
jvdg schreef:
Kislev schreef:.... er een garage in Nederland is waar ik met alle plezier mn auto door de gevel zou willen rijden?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Leg es uit!
5 jaar terug auto op nieuw chassis laten zetten + nieuwe bodemplaten, voetenbak en kofferbakbodem in laten lassen. Nu 5 jaar verder zowel chassis als voetenbak en kofferbakbodem een puinhoop. En waarom? Slecht spul geleverd en alles verborgen onder dikke laag kit. Bij goed werk had ik er 15 jaar geen omkijken naar gehad.

Geplaatst: 23 okt 2007, 09:23
door Lassie
.ik heerlijk de kachel heb aan gedaan
..ik straks heerlijk uitgebreid ga ontbijten
....ik daarna ff naar de achterburen (winkelstraat) ga.
....ik daar kadootje en droogrekje ga halen.
.....ik daarna maar ga inpakken.
.......ik vanavond naar het mooie Elburg ga!

Geplaatst: 23 okt 2007, 11:34
door Hendrikus
Lassie schreef:.......ik vanavond naar het mooie Elburg ga!
is daar wat te beleven vanavond?

Geplaatst: 23 okt 2007, 11:48
door Lassie
Hendrikus schreef:
Lassie schreef:.......ik vanavond naar het mooie Elburg ga!
is daar wat te beleven vanavond?
vast wel.

(kga een vriendin op zoeken) :wink:

Geplaatst: 23 okt 2007, 12:52
door Marco
Kislev schreef:
jvdg schreef:
Kislev schreef:.... er een garage in Nederland is waar ik met alle plezier mn auto door de gevel zou willen rijden?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Leg es uit!
5 jaar terug auto op nieuw chassis laten zetten + nieuwe bodemplaten, voetenbak en kofferbakbodem in laten lassen. Nu 5 jaar verder zowel chassis als voetenbak en kofferbakbodem een puinhoop. En waarom? Slecht spul geleverd en alles verborgen onder dikke laag kit. Bij goed werk had ik er 15 jaar geen omkijken naar gehad.
Je Citroën?

Geplaatst: 23 okt 2007, 13:07
door Rens
Marco schreef:
Kislev schreef:
jvdg schreef:
Kislev schreef:.... er een garage in Nederland is waar ik met alle plezier mn auto door de gevel zou willen rijden?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Leg es uit!
5 jaar terug auto op nieuw chassis laten zetten + nieuwe bodemplaten, voetenbak en kofferbakbodem in laten lassen. Nu 5 jaar verder zowel chassis als voetenbak en kofferbakbodem een puinhoop. En waarom? Slecht spul geleverd en alles verborgen onder dikke laag kit. Bij goed werk had ik er 15 jaar geen omkijken naar gehad.
Je Citroën?
meestal roesten die toch onder je derriëre weg, maar het zijn en blijven schitterende wagens....om te zien

Geplaatst: 23 okt 2007, 15:53
door Kislev
Marco schreef:
Kislev schreef:
jvdg schreef:
Kislev schreef:.... er een garage in Nederland is waar ik met alle plezier mn auto door de gevel zou willen rijden?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Leg es uit!
5 jaar terug auto op nieuw chassis laten zetten + nieuwe bodemplaten, voetenbak en kofferbakbodem in laten lassen. Nu 5 jaar verder zowel chassis als voetenbak en kofferbakbodem een puinhoop. En waarom? Slecht spul geleverd en alles verborgen onder dikke laag kit. Bij goed werk had ik er 15 jaar geen omkijken naar gehad.
Je Citroën?
Ik heb er twee maar het gaat om de eend. Roest inderdaad onder je gat vandaan. En dat is niet zozeer de schuld van Citroen maar wel van die bedrijven die dan plaatwerk maken voor eenden wat nog erger roest dan wat Citroen destijds van de band liet rollen. Bovendien is het er slordig ingelast wat het roestproces versneld.

Maar ja, hoorde onlangs dat een eend door Citroen voor 10 jaar gebouwd is. Dat er anno 2007 nog idioten mee rondrijden hadden ze niet op gerekend.

Het rare is dat eenden uit bijv. jaren '60 veel en veel beter staal hebben dan uit de jaren '80. De snoeken van 70 tot 75 hebben ook het minste staal, terwijl de SM's die in die tijd geproduceerd enorm goed staal hebben, roest nauwelijks.

Geplaatst: 23 okt 2007, 17:09
door Rens
Kislev schreef:
Het rare is dat eenden uit bijv. jaren '60 veel en veel beter staal hebben dan uit de jaren '80. De snoeken van 70 tot 75 hebben ook het minste staal, terwijl de SM's die in die tijd geproduceerd enorm goed staal hebben, roest nauwelijks.
Citroën gebruikte voor de 2CV een plaatdikte van 0,3 mm, (en voor de SM 0,4 mm, maar dan wel vertint, zodat het niet zo snel roest.)

Hoogovens maakte voor de door Kislev bedoelde series het betreffende staalwerk, de rest kwam vanuit Belgiëse en Franse staalfabrieken

(In die tijd werkte ik bij Hoogovens op de afdelingen waar het staal werd afgewerkt, o.a. voor Volkswagen, Saab, Chrysler, Ford, Renault en Citroën. In die tijd vroeg Saab om staalwerk van 0,8 (!!) mm dikte voor hun auto's)

Geplaatst: 23 okt 2007, 22:32
door Lassie
...het behoorlijk gezellig was in Elburg
.....ik binnenkort weer eens naar Elburg ga.

Geplaatst: 23 okt 2007, 23:40
door refo
Kislev schreef:
jvdg schreef:
Kislev schreef:.... er een garage in Nederland is waar ik met alle plezier mn auto door de gevel zou willen rijden?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Leg es uit!
5 jaar terug auto op nieuw chassis laten zetten + nieuwe bodemplaten, voetenbak en kofferbakbodem in laten lassen. Nu 5 jaar verder zowel chassis als voetenbak en kofferbakbodem een puinhoop. En waarom? Slecht spul geleverd en alles verborgen onder dikke laag kit. Bij goed werk had ik er 15 jaar geen omkijken naar gehad.
Die garage had er niet op gerekend dat dat geval nog 5 jaar mee zou gaan.

Geplaatst: 23 okt 2007, 23:47
door Marnix
beetje vergevingsgezind zijn he Kislev. Heb je vijanden lief :)

Geplaatst: 23 okt 2007, 23:54
door Hendrikus
Lassie schreef:......ik binnenkort weer eens naar Elburg ga.
Daar is niks mis mee!

Afbeelding

Geplaatst: 24 okt 2007, 07:03
door Margriet
Hendrikus schreef:
Lassie schreef:......ik binnenkort weer eens naar Elburg ga.
Daar is niks mis mee!

Afbeelding
Elburg is een van de mooiste plaatsjes die ik ken!!!

Geplaatst: 24 okt 2007, 17:51
door Margriet
Het sneeuwt!!! Hoera!!