toen ik lachte zei ze: Nou, dat zei de juf. Vandaag mag iedereen 1 aprilkikkerinjebil zeggen

helma schreef:mijn dochtertje van 4 komt net thuis uit school en zegt: Vandaag mag iedereen 1 aprilgrapjes uitlaten
toen ik lachte zei ze: Nou, dat zei de juf. Vandaag mag iedereen 1 aprilkikkerinjebil zeggen
BJD schreef:Gister aan tafel het verhaal uit de kinderbijbel van de hoofdman over honderd voorgelezen. Yvan, m'n zoontje van 2,5 jaar zat bij mij op schoot en bekijkt dan de bijbehorende tekening. Voor de hoofdman was een soort van ridder / soldaat getekend. Na het lezen begint ie te zingen, wijzend naar de tekening.. "Piet Piraat, Piet Piraat, Piet Piraat, hoi hoi... "![]()
Tja, hij had wel enige gelijkenis...
Kippetje schreef:Mijn schoonouders hebben een grote vijver in de tuin en dat is natuurlijk linke soep met kleine kinderen. Mijn schoonvader deed daarom pas maar eens een poging om mijn kindertjes eens flínk bang te maken voor de vijver, in de hoop dat ze er ver vandaan blijven.
"In de vijver" sprak mijn schoonvader gewichtig tegen mijn kroost, "woont een héééle grote vis. En als je dan te dichtbij komt dan doet 'ie aaaaaaaaahhhwwww". ( Hij maakte daarbij uiteraard de nodige gebaren, alsof die vis de kinderen zou grijpen).
Helaas, mijn zoontje (3) was totaal niet onder de indruk. "Jona zat ook in een vis" sprak mijn dreumes laconiek. En je hoorde hem bijna denken: "die kwam er na 3 dagen toch weer uit....."
MarthaMartha schreef:Het zoontje van Helma op de meeting in het Doornse gat toen het even over Demo ging:
Is het dan een tijdelijke vriendschap?
Want demo spelletjes op de computer duren maar heel kort......
Ik denk dat het allemaal, menselijkerwijs gesproken, best wel mee zal vallen als ik andere berichten op het forum lees en de gedachten die in me opkomen. Gods zegen toegewenst!MarthaMartha schreef:Het zoontje van Helma op de meeting in het Doornse gat toen het even over Demo ging:
Is het dan een tijdelijke vriendschap?
Want demo spelletjes op de computer duren maar heel kort......