Nou, in zoverre wel met @peterf eens: hij zegt niet dat er niets gezegd mag worden. Maar iets wat na een zorgvuldige afweging biddend tot stand is gekomen, bestempelen als buigen voor een afgodsbeeld, gaat erg ver.Anker schreef:Wat wil je hier mee zeggen. Omdat het met strijd, pijn en gebed gepaard is gegaan mag er niets van gezegd worden? Ben ik niet met je eens.peterf schreef: Het hoofdbestuur heeft met heel veel strijd, pijn en moeite een besluit genomen. Biddend, daar ben ik van overtuigd. Wat gaan we nu roepen? Het is buigen voor een afgodsbeeld. Prima als je er een andere mening over hebt, maar dit soort taalgebruik maakt elke discussie onmogelijk.
Je punt dat dit een gewenst neveneffect is van wat het CWI beoogd kan ik wel volgen. Deze verdeeldheid is niet goed.
Niet met @peterf eens als het gaat over de openbaarheid. Het hoofdbestuur vraagt in deze periode immers de mening van haar leden, via een kiesvereniging. Het is niet meer aan de orde om dan het hoofdbestuur te gaan adviseren, dat is te laat. Nu moet je de leden bereiken, die in sommige gevallen nog geen standpunt hebben ingenomen. Op zichzelf vind ik het RD daar een prima plek voor.