Verdrukking hoort erbij

refo

Re: Verdrukking hoort erbij

Bericht door refo »

caprice schreef:
Afgewezen schreef:
caprice schreef:
refo schreef:De bijbelheiligen komen vrijwel alle bekeerd in beeld. De bevinding van geen enkele maak je mee.
Je maakt ze inderdaad niet meer mee, maar leest er nog wel over, bijvoorbeeld in de Psalmen.
Waar dan?
Zal ik je ook de zon aanwijzen?
Kijk, dat is nu precies de fout van de ger gezindte. Men vindt iets, dus de bijbel zal het óók wel vinden.

Alle bijbelheiligen treffen we aan als rechtvaardigen. Maar hoe dat dan gegaan is, dat zie je nergens. En dan bedoel ik het preces wat plaatsvindt als iemand van 'dood' 'levend' wordt. En wat diegene dan allemaal 'bevindt'.

Er zijn wel een aantal bekeringen te vinden.

De schoolvoorbeelden zijn:

Manasse. Maar diens bekering wordt in een aantal sobere woorden weergegeven. Je kunt natuurlijk van alles bedenken over wat Manasse allemaal beleefd heeft, of liever gezegd beleefd moet hebben, er staat vrijwel niets van in het verhaal.

Paulus. Daar staan we werkelijk met ons neus bovenop. Later zegt hij er zelf ook nog iets over. Maar toch: werkelijke 'bevinding', waarmee ik de 'weg in woorden' bedoel, tref je ook daar niet aan. Bovendien is het uiteindelijk meer een weergave van de roeping tot het zendelingsambt dan van de bekering van Paulus.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Toch zégt de Bijbel wel wat er gebeurt bij de bekering. Maar daarvoor moeten we niet te rade gaan bij de bekeringen in de Bijbel - want daarbij wordt weinig tot niets gezegd over wat er in deze mensen omgaat - en ook niet bij de Psalmen, want hier zijn gelovigen aan het woord.
Maar willen we iets weten over wat bekering inhoudt, dan moeten we ons vooral wenden tot de profetieën, met name de terugkeerprofetieën in het OT.
Want als wij deze profetieën geestelijk verstaan - en zó zijn ze bedoeld, getuige de uitleg hiervan in het NT! - dan begrijpen we dat het hier gaat om de terugkeer van de zondaar naar het land waaruit hij verdreven is, dat wil zeggen, uit de gemeenschap met God. En dan krijgen we hier ook te lezen wat er gebeurt wanneer iemand tot God wederkeert in boete en berouw, en hoe God en de zondaar elkaar ontmoeten, enz. enz.

Overigens zijn we off-topic. In feite past dit onderwerp meer thuis dat Van der Groe-topic.
DWW
Contacteer:

Bericht door DWW »

JolandaOudshoorn schreef:Het houdt me al een paar dagen bezig, de vraag: Als christenen geaccepteerd worden door de wereld, zijn we dan op de juiste plek? Met in het achterhoofd alle discussies over de verkiezingsuitslagen en de angst dat wij er als christenen er op achteruit zouden gaan. Hebben we wel rechten in de wereld? En geldt de uitspraak van onze Heere Jezus nog: ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten.
Hier een kort filmpje van de Joodse omroep.nl met verborgen camera. Zie hier hoedanig de Joden heden ten dage in NL op straat (door de sprinkhanen uit het zuiden, Openb. 9) worden uitgescholden.

http://www.joodseomroep.nl/:programma/d ... amera.html

We hebben te vrezen dat dit ook het voorland van de geestelijke Joden is. De Joden zijn niet gewenst, de geestelijke Joden ook niet. Waarom niet? Omdat de zaligheid uit de Joden is, en omdat de honden niet met de kinderen zullen erven....
Laatst gewijzigd door DWW op 25 jun 2010, 10:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Want, de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zaligen, dat verloren was.
http://www.dewoesteweg.nl
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

DWW schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Het houdt me al een paar dagen bezig, de vraag: Als christenen geaccepteerd worden door de wereld, zijn we dan op de juiste plek? Met in het achterhoofd alle discussies over de verkiezingsuitslagen en de angst dat wij er als christenen er op achteruit zouden gaan. Hebben we wel rechten in de wereld? En geldt de uitspraak van onze Heere Jezus nog: ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten.
Hier een kort fimlpje van de Joodse omroep.nl met verborgen camera. Zie hier hoe de Joden heden ten dage in NL op straat worden uitgescholden.

http://www.joodseomroep.nl/:programma/d ... amera.html

We hebben te vrezen dat dit ook het voorland van de geestelijke Joden is. De Joden zijn niet gewenst, de geestelijke Joden ook niet. Waarom niet? Omdat de zaligheid uit de Joden is, en omdat de honden niet met de kinderen zullen erven....
ze zetten zelfs al "lokjoden" in :oO
Ik weet, mijn Verlosser leeft
albion

Bericht door albion »

Joannah schreef:
albion schreef:
judith schreef:
Luther schreef:Goede vraag! Ik zit de laatste tijd ook steeds meer te denken: misschien is het wel goed voor ons dat de christelijke politiek gedecimeerd is, en er mogelijk een Paars+-kabinet komt, dat we onze eigen scholen kwijt raken, etc. Het is immers een belofte: In de wereld zult gij verdrukking hebben...?
Inderdaad een goede vraag. Ik heb er ook heel de tijd aan zitten denken...
Je hebt wel gelijk, Luther...
De Heere Jezus heeft dat toen niet voor niets gezegd, dat we in de wereld verdrukking zullen hebben... (Maar hebt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen)Het is wel een belofte, ja...
Vroeg me altijd al af wat voor verdrukking dan...
Hier is voor mijn idee hier nog helemaal geen verdrukking - igg... niet zoals in Noord - Korea bijv.
Het is makkelijk gezegd, maar het ondervinden zal heel wat moeilijker of onmogelijk zijn.
Er staat niet voor niets in de Bijbel:

Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan gesproken is door Daniël, den profeet, staande in de heilige plaats; (die het leest, die merke daarop!)

16 Dat alsdan, die in Judea zijn, vlieden op de bergen;

17 Die op het dak is, kome niet af, om iets uit zijn huis weg te nemen;

18 En die op den akker is, kere niet weder terug, om zijn klederen weg te nemen.

19 Maar wee den bevruchten, en den zogenden vrouwen in die dagen!

20 Doch bidt, dat uw vlucht niet geschiede des winters, noch op een sabbat.

21 Want alsdan zal grote verdrukking wezen, hoedanige niet is geweest van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet zijn zal.

22 En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.

23 Alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus, of daar, gelooft het niet.

24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en zullen grote tekenen en wonderheden doen, alzo dat zij (indien het mogelijk ware) ook de uitverkorenen zouden verleiden.

25 Ziet, Ik heb het u voorzegd!

26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, hij is in de binnenkameren; gelooft het niet
Deze waarschuwingen zijn duidelijk gericht aan hen, die in Israel wonen, Mattheus had het hier tegen de Joden.Let goed op de Joodse kenmerken: “heilige plaats” (de herbouwde tempel!), “Jeruzalem”, “zij die in Judea zijn” en “sabbat”. Deze passage heeft geheel niets met de Gemeente van doen, maar alles met de Joden, die in hun land zijn teruggekeerd.
Jij leest de bijbel dus geselecteerd? Dit is voor de Joden, dat is voor de heidenen, hiermee worden wij niet mee bedoeld, dit geldt niet voor ons, daar horen wij niet bij?

Het vervolg van deze teksten is:

En terstond na de verdrukking dier dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden.

30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.

31 En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het ene uiterste der hemelen tot het andere uiterste derzelve.

Dat duidt toch echt op de wederkomst van de Zoon en dat geldt niet alleen voor de Joden neem ik aan.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
refo

Bericht door refo »

En dan lezen we nóg weer verder en lezen dit:
34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.

Waarmee Jezus dus aangeeft dat het snel zal gebeuren. Dit geslacht (deze generatie) zal dat nog meemaken. Dus inderdaad iets voor Israel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Joannah

Bericht door Joannah »

Juist Albion, dit is de Dag des Heeren, waarvan in Openbaringen 1;10 wordt verteld.
Let op de bazuin, die altijd een teken is van een aankondiging.
Verschillende delen van de Bijbel zijn voor verschillende mensen, ja. Sommige delen zijn voor ons allen.
Maar er staat sabbat en dat is zaterdag, waar word de sabbat gehouden?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Joannah schreef:Juist Albion, dit is de Dag des Heeren, waarvan in Openbaringen 1;10 wordt verteld.
Verschillende delen van de Bijbel zijn voor verschillende mensen, ja. Sommige delen zijn voor ons allen.
Deze profetie ziet in eerste instantie op de verwoesting van Jeruzalem in het jaar 70. Toen gold voor de Joden inderdaad nog de sabbat.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Joannah schreef:Juist Albion, dit is de Dag des Heeren, waarvan in Openbaringen 1;10 wordt verteld.
Die laatste toevoeging klopt niet. De dag des Heeren die in Openbaring 1:10 genoemd wordt, is de opstandingsdag van de Heere, de zondag dus.
Joannah

Bericht door Joannah »

Afgewezen schreef:
Deze profetie ziet in eerste instantie op de verwoesting van Jeruzalem in het jaar 70. Toen gold voor de Joden inderdaad nog de sabbat.
Dat kun je verder met Albion bespreken, de sabbat is echter een eeuwige inzetting tussen joden en
God, het vierde gebod, met Gods eigen vinger in het steen gegrifd.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Joannah schreef:
Afgewezen schreef:
Dat kun je verder met Albion bespreken, de sabbat is echter een eeuwige inzetting tussen joden en
Wie hamerde er ook alweer zo op het verschil tussen oud en nieuw verbond? ;)
Joannah

Bericht door Joannah »

Tiberius schreef:
Die laatste toevoeging klopt niet. De dag des Heeren die in Openbaring 1:10 genoemd wordt, is de opstandingsdag van de Heere, de zondag dus.
Dan heb ik toch een paar vragen,
1.
Waarom noemt Johannes het dan niet de eerste dag, zoals hij ook plagt in andere delen van het Evangelie?
2.Waarom is er dan die vermelding van de bazuin, die telkens vermeld wordt wanneer er sprake is van de Oordeelsdag; de dag des Heeren?
3.Zou dit ineens anders zijn, en alleen in Op 1:10?, we horen toch Schrift met Schrift te vergelijken?
4.Als de bijbel zegt dat we ons niet hoeven te laten oordelen op het punt van de sabbat of andere dagen, zou Johannes wel weer onderscheid maken tussen dagen?
Joannah

Bericht door Joannah »

Afgewezen schreef:
Joannah schreef:
Afgewezen schreef:
Wie hamerde er ook alweer zo op het verschil tussen oud en nieuw verbond? ;)
Juist , en wie over voorafschaduwing en vergeestelijking ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

On-topic maar weer.
Joannah

Bericht door Joannah »

Tiberius schreef:On-topic maar weer.
de vragen die ik stelde zijn hopelijk nog wel on-topic genoeg om te beantwoorden, ik ben benieuwd hoe jij daar over denkt, en je onderbouwing...
Plaats reactie