Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Ja
30
42%
Nee
41
57%
Ze moeten een trucje toepassen, waardoor ze wél aan de voorwaarden voldoen, maar vrouwen praktisch niet gekozen zullen worden.
1
1%

Totaal aantal stemmen: 72

refo

Re: Stelling: De SGP moet vrouwen op de lijst zetten

Bericht door refo »

Zonderling schreef:
refo schreef:De overheid draagt het zwaard niet tevergeefs. Wie onwettig handelt moet de politieën vrezen. Of geldt dat alleen voor anderen?
Volgens mij gooi je nu een aantal dingen door elkaar. Paulus spreek over de zwaardmacht van de overheid als het gaat om de kwaden, niet de goeden. En ook Paulus is de overheid vaak ongehoorzaam geweest. Gold voor hem dan ook dat de overheid het zwaard niet tevergeefs draagt?

Bazel niet zo, jo.
Over bazelen gesproken. Lees de forumregels eens joh.
De SGP valt onder de kwaden want ze handelen onwettig.

Maar misschien kunnen ze zichzelf nu eens overtuigen waarom de vrouw niet op de kieslijst mag.
Niet vooringenomen, We weten het al en nu nog wat passende teksten erbij.
Maar: we weten het niet en gaan op zoek in het Woord.

Wij reformatorischen redeneren meestal zo: wij vinden iets en dus zal God het ook wel vinden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Hele goede bijdrage van een SGP vrouw in http://pauwenwitteman.vara.nl/ !!
Joannah

Bericht door Joannah »

Marie-Henriëtte schreef:
Wilhelm schreef:http://ow.ly/1wCSO
Mevr. Kluveld maakt zichzelf steeds ongeloofwaardiger. Vrouwen mogen geen hoofddoek dragen en bij een moskee mogen geen aparte loketten voor vrouwen gevestigd worden, meent Kluveld. Waarom mag de SGP wel wat een Islamiet niet mag van Kluveld? Omdat de SGP historische wortels in Nederland heeft en een Islamiet niet. Daarom hoeft de SGP van Kluveld dus geen vrouwen toe te laten. Lekker logisch allemaal. Heeft mevr. Kluveld ook nog een Bijbelse visie op deze zaak?
tsja, een logisch gevolg op de uitverkoop van Nederland, wij nederlanders hebben maar te gehoorzamen aan EU.
Die zal ook hierin het laatste woord hebben, lijkt het.
die besluit tenslotte ook of we analfabete importbruidjes mogen weren, enz.
U mag Nee zeggen in een referendum, waar we doen toch gewoon ja.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
learsi

Bericht door learsi »

Nee gestemd.

Hoezo.............¨moet¨.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Wilhelm schreef:Hele goede bijdrage van een SGP vrouw in http://pauwenwitteman.vara.nl/ !!
Hier is de geweldige bijdrage van Maaike Langelaar te bekijken :

http://bit.ly/dCNmKm
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Wilhelm schreef:
Wilhelm schreef:Hele goede bijdrage van een SGP vrouw in http://pauwenwitteman.vara.nl/ !!

zeer sterke bijdrage! Petje af!
jvdg

Bericht door jvdg »

Zita schreef:
Wilhelm schreef:

zeer sterke bijdrage! Petje af!
:super

De 'vertaling' die de heer Rouvoet hiervan maakte vond ik ook erg goed.
Géén bemoeienissen met interne partijaangelegenheden.

Tenzij er natuurlijk sprake is van crminaliteit.
Maar ik denk niet dat de SGP criminele standpunten heeft. :hum
Gian

Bericht door Gian »

Ik las dat de SGP het nu via de Europese Commissie voor de Rechten van de Mens gaat proberen. Hopelijk gaan ze hier ook bot vangen, want zonder het VN beginsel van gelijke rechten tussen man en vrouw zou Europa op termijn overgeleverd worden aan de Islam. Via de democratie icm veel kindertjes krijgen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Gian schreef:Ik las dat de SGP het nu via de Europese Commissie voor de Rechten van de Mens gaat proberen. Hopelijk gaan ze hier ook bot vangen, want zonder het VN beginsel van gelijke rechten tussen man en vrouw zou Europa op termijn overgeleverd worden aan de Islam. Via de democratie icm veel kindertjes krijgen.

Liefdevolle reactie!!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gian

Bericht door Gian »

pierre27 schreef:
Gian schreef:Ik las dat de SGP het nu via de Europese Commissie voor de Rechten van de Mens gaat proberen. Hopelijk gaan ze hier ook bot vangen, want zonder het VN beginsel van gelijke rechten tussen man en vrouw zou Europa op termijn overgeleverd worden aan de Islam. Via de democratie icm veel kindertjes krijgen.

Liefdevolle reactie!!
Ja sorry, ik ben niet zo pro-islam.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Gian schreef:
pierre27 schreef:

Liefdevolle reactie!!
Pro-religie ook niet denk ik of heb ik dat mis?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

pierre27 schreef:
Gian schreef:
pierre27 schreef:

Liefdevolle reactie!!
Pro-religie ook niet denk ik of heb ik dat mis?
Hij is gelovig, nier religieus
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Jeroen Pauw merkte op dat de beslissing van de HR niet zo’n groot probleem hoeft te zijn. Hij meent dat je vrouwen op de lijst kunt plaatsen, maar dat niemand binnen de gereformeerde gezindte op deze vrouwen zal stemmen vanwege het standpunt en dat het alsnog een partij onder leiding van mannen blijft.

Van mij hoeft de SGP geen vrouwen op de lijst te zetten net zoals het Clara Wichman Instituut niet verplicht moet worden om Bas van der Vlies als directeur aan te nemen. Maar ik denk dat zoveel ophef over de uitspaak van de HR niet nodig is, daar er een ‘trucje’ toegepast kan worden.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Gian schreef:Nee gestemd.
De SGP had het niet zo ver moeten laten komen. Laten ze vrouwen nu alsnog toe verliezen ze hun geloofwaardigheid. Ik zie dus maar 1 optie, en dat is opheffen.
Dan een nieuwe vrouwvriendelijke partij oprichten of gewoon CU stemmen :)
Ho, ho de SGP is veel vrouwvriendelijker dan je denkt. Kijk maar naar het bordeelverbod(CU zal daar ook tegen zijn), maar de partijen die ons aanvallen, die zijn vaak voor opheffen van het bordeelverbod, dat is pas vrouwonvriendelijk volgens het kandidaat-kamerlid dat gisteren bij ons op de jeugdvereniging sprak.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

-
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 10 apr 2010, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie