Afgewezen schreef:Mister schreef:memento schreef:@Afgewezen: Contact met de doden is occult, en niet van God. Dat zegt de Schrift, dus dat zal ik blijven zeggen.
Je mag dat doordraven vinden. Ik sluit ook niet uit dat DIA in zijn voorbeeld iets anders bedoelt. Maar zoals het nu gezegd is, is het occult, en verwerp ik het geheel!
Niet buigen onder wat Gods Woord duidelijk zegt, dát moet eens afgelopen zijn.
Precies.
@Afgewezen: waar lees jij in de Bijbel dat er gemeenschap der heiligen is over dood en graf heen?
In Mattheüs 17.
Volgens mij wordt gemeenschap der heiligen snel verward met een goed gevoel, saamhorigheid of een bijzondere vorm van communicatie inzake geestelijke dingen. Maar als we naar de cathechismus kijken dan gaat het om:
- Dat ieder levend lidmaat in Christus deel heeft aan zijn schatten en geven.
- Ieder lidmaat zijn ontvangen gaven gebruikt tot nut en zaligheid van andere lidmaten.
De vraag is alleen of dit de gemeenschap der heiligen is die DIA bedoeld.
Daarnaast kan de vraag opkomen of mattheus 17 wel een goed voorbeeld van de gemeenschap der heiligen is. Er kwamen daar bijbelheiligen bij elkaar maar niet met het doel zoals boven beschreven. Deze verschijning heeft m.i als doel om de autoriteit van Jezus te bevestigen want de kern is vers 5:
Terwijl hij nog sprak, ziet, een luchtige wolk heeft hen overschaduwd; en ziet, een stem uit de wolk, zeggende: is Mijn geliefde Zoon, in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb; hoort Hem!
Terwijl de zaken waar DIA het over heeft, over de eeuwige bestemming van mensen en de communicatie hiervan gaat. Het enige vergelijkbare dat ik weet uit de Bijbel is de waarzegster te Endor. Waar Saul de geest van Samuel oproept. Maar daar heeft het geen positieve betekenis.
Hoe meer ik er over nadenk hoe vreemder mij de communicatie m.b.t. de eeuwige bestemming over de dood heen mij voor doet.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above