Er is "leven" voor de rechtvaardigmaking...!?

Joannah

Re: Er is "leven" voor de rechtvaardigmaking...!?

Bericht door Joannah »

Bert Mulder schreef:Is dit hatelijk gedoe hier nodig, en dat op de kerstdag????
Meestal doe je zelf net zo hard mee, Bert.
Maar goed, een jong kwetsbaar nieuw geloof is bij het aanzien van een dergelijke discussie snel vertrokken, natuurlijk.
de zg. Kerstgedachte op 25 december is trouwens zowiezo een misleiding, we horen het hele jaar, ons hele leven, in de "Kerstgedachte" te zijn.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

Joannah schreef:
Bert Mulder schreef:Is dit hatelijk gedoe hier nodig, en dat op de kerstdag????
Meestal doe je zelf net zo hard mee, Bert.
Maar goed, een jong kwetsbaar nieuw geloof is bij het aanzien van een dergelijke discussie snel vertrokken, natuurlijk.
de zg. Kerstgedachte op 25 december is trouwens zowiezo een misleiding, we horen het hele jaar, ons hele leven, in de "Kerstgedachte" te zijn.
:super
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
vogeltje

Bericht door vogeltje »

PvS schreef:Het eerste wat de Heere in de bekering werkt, is een verschrikkelijke leegte in het binnenste, een levendig gevoel van het gemis van Hem, Die alleen het hoogste goed en geluk is van de mens. Dit gaat gepaard met een levendig inzicht van zonde en schuld en een diep gevoel van Gods toorn en gramschap over de zonde en van de verdiende straf.

Over het hierboven geschrevene hoor ik maar weinig mensen spreken.

Zijn er nog die dit beleefd hebben?
Ik denk dat dit een stukje is mijn 'belevingswereld' waar ik liever niet met een ander over praat. :nonnon
Ik huiver trouwens toch al bij de herinnering aan het leven zonder Hem.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

vogeltje schreef:
PvS schreef:Het eerste wat de Heere in de bekering werkt, is een verschrikkelijke leegte in het binnenste, een levendig gevoel van het gemis van Hem, Die alleen het hoogste goed en geluk is van de mens. Dit gaat gepaard met een levendig inzicht van zonde en schuld en een diep gevoel van Gods toorn en gramschap over de zonde en van de verdiende straf.

Ik denk dat dit een stukje is mijn 'belevingswereld' waar ik liever niet met een ander over praat. :nonnon
Ik bedoel niet om de "vuile was" buiten te hangen!
Absoluut niet.

Wat ik veelal hoor is dat men zegt, dat Gods Geest Zich aan henzelf had ontdekt en dat al hun deugd een wegwerpelijk kleed is geworden.
Hiermee rekent men zich dan rijk, want dat werk is niet van henzelf (wat ook zo is!), maar er wordt geen onderscheid gemaakt in het ALGEMENE en het BIJZONDERE werk van de Heilige Geest.
Men is al rijk (zonder Christus) voordat men arm is gemaakt.
Dat is niet de "zaken" uit elkaar trekken, maar separatie.
Het verschil tussen SCHIJN en ZIJN!
Wij zijn allen gevallen Adamskinderen en wat ons het meest ligt, is dat wij elkaar bedriegen voor de eeuwigheid.
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Genade door recht schreef:
Fjodor schreef: Ik denk dat je best veel mensen kan spreken over zo'n leegte en over dat inzicht van zonde en schuld.
Maar, PvS, als mensen niet weten of dat besef voor of na de rechtvaardigmaking in hun hart gekomen is, wil jij dan zeggen dat dat dan niet telt? Als je dat wil zeggen, zeg dat dan ook gewoon duidelijk. Telt dat niet, PvS? Zijn ze volgens jou dan niet rechtvaardig gemaakt? En is het volgens jou dan bedrog?
Beste Fjodor, als je terugkijkt in een ouder topic, zie je dat je vragen al eerder gesteld zijn en de stellingen van PvS al eerder onderbouwd be- of weersproken. Wat nu gebeurt, is een herhaling.
Ok. Dit is inderdaad een herhaling. Wel frappant dat PvS dan niet gewoon bevestigend kan antwoorden op mijn vragen. Maargoed, laten we in navolging van PvS onze kinderen dan maar eerst buiten werpen en dan maar hopen dat God ze weer naar binnen trekt.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

Fjodor schreef:
Genade door recht schreef:
Fjodor schreef: Ik denk dat je best veel mensen kan spreken over zo'n leegte en over dat inzicht van zonde en schuld.
Maar, PvS, als mensen niet weten of dat besef voor of na de rechtvaardigmaking in hun hart gekomen is, wil jij dan zeggen dat dat dan niet telt? Als je dat wil zeggen, zeg dat dan ook gewoon duidelijk. Telt dat niet, PvS? Zijn ze volgens jou dan niet rechtvaardig gemaakt? En is het volgens jou dan bedrog?
Beste Fjodor, als je terugkijkt in een ouder topic, zie je dat je vragen al eerder gesteld zijn en de stellingen van PvS al eerder onderbouwd be- of weersproken. Wat nu gebeurt, is een herhaling.
Ok. Dit is inderdaad een herhaling. Wel frappant dat PvS dan niet gewoon bevestigend kan antwoorden op mijn vragen. Maargoed, laten we in navolging van PvS onze kinderen dan maar eerst buiten werpen en dan maar hopen dat God ze weer naar binnen trekt.
@ Fjodor, op je vragen heb ik bescheiden geantwoord op pagina 3.
En je hoeft de kinderen er niet buiten te werpen, want daar liggen ze al...

@ Gdr, dan kun je de Bijbel wel dichtlaten, want dat is ook alles herhaling...
Paulus spreekt pastoraler tot zijn broeders, dan wat mij hier voor de voeten geworpen wordt.
Filippensen 3: 1; Voorts, mijn broeders, verblijdt u in den Heere. Dezelfde dingen aan u te schrijven, is mij niet verdrietig, en het is u zeker.
vogeltje

Bericht door vogeltje »

PvS schreef:
vogeltje schreef:

Wat ik veelal hoor is dat men zegt, dat Gods Geest Zich aan henzelf had ontdekt en dat al hun deugd een wegwerpelijk kleed is geworden.
Hiermee rekent men zich dan rijk, want dat werk is niet van henzelf (wat ook zo is!), maar er wordt geen onderscheid gemaakt in het ALGEMENE en het BIJZONDERE werk van de Heilige Geest.
quote]

Je bent pas echt rijk wanneer je het eigendom van Christus bent geworden. :) Onderscheid maken tussen het algemene en bijzondere werk van de Geest...daar moet je niet over gaan bekvechten. Als iemand in de overtuigingen loopt ga jij hem/haar toch niet uitzuigen om te kijken of het wel ècht is?
Dan zou je fungeren als een geestelijke meetlat en misschien zelf nog verloren gaan omdat je het daar te druk mee hebt.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Auto

Bericht door Auto »

Vanwege de inhoud van de diverse postings gaat dit topic dicht tot nader order.
Gesloten