Vijandschap tegen de Bron van het Leven

-DIA-

Re: Vijandschap tegen de Bron van het Leven

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
albion schreef:Jij ziet het wereld-breed, en dan geloof ik dat ook, want als er geen mens meer bekeerd werd dan hield de aarde op te bestaan. Het wachten is totdat de laatste ingezameld is.
DIA heeft Neerlands kerk op het oog vermoed ik en daarom ziet hij het somber in. Want zulke mensen als DIA worden bijna niet meer begrepen.
Ik heb inderdaad de kerk wereldwijd op het oog; maar ik zou het ook willen zeggen van Nederland. Niet dat er een opwekking is, maar wel dat de Heere ook - ondanks ons - in ons land nog blijft werken. Daar ben ik echt van overtuigd. En ik blijf de openingspost van DIA te eenzijdig vinden. Gods Woord kent twee kanten. En dat wilde ik graag benadrukken.
Ach ja... Dr. Steenblok werd ook door dat verwijt getroffen... En ik voel zelfs ook nog wel banden met
die oude docent van de Theoligische School...
Maar terzake: Ik bekijk de zaken zoals ze me aangdiend worden in de krant. Zien we dan veel om je over
te verblijden? Ik niet echt.

Ja toch wel... Gods werk gaat door. Ik hoorde ds. Venema eens zeggen: Het gaat goed! Het is nog nooit zo
goed gegaan! Wat zegt u dominee? Ja geliefden,...
Ge kent de manier van preken van die begenadigde knecht des Heeren wel... Niet waar? De Heere volvoerd
Zijn Raad, dwars door alles heen. Dwars door de oordelen en gerichten heen, het gaat naar een zeker einde
dat God Zich Zelf ten doel heeft gesteld en dat zal nimmer falen!
Wat dat betreft hoeven zeker niet over de toekomst in te zitten.

Wel geloof ik dat het voor het overblijfsel des Heeren een strijd wordt. En geloof maar dat het een hevige
strijd wordt, waarin geen mens in eigen kracht staande zal blijven. En ik weet het: Juist Gods volk zal denken
als eerste te zullen afvallen, en anderen lijken daarentegen een heel sterk geloof te hebben.... Waar ik het toch
niet graag mee zou durven wagen...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:
Luther schreef:
albion schreef:Jij ziet het wereld-breed, en dan geloof ik dat ook, want als er geen mens meer bekeerd werd dan hield de aarde op te bestaan. Het wachten is totdat de laatste ingezameld is.
DIA heeft Neerlands kerk op het oog vermoed ik en daarom ziet hij het somber in. Want zulke mensen als DIA worden bijna niet meer begrepen.
Ik heb inderdaad de kerk wereldwijd op het oog; maar ik zou het ook willen zeggen van Nederland. Niet dat er een opwekking is, maar wel dat de Heere ook - ondanks ons - in ons land nog blijft werken. Daar ben ik echt van overtuigd. En ik blijf de openingspost van DIA te eenzijdig vinden. Gods Woord kent twee kanten. En dat wilde ik graag benadrukken.
Ach ja... Dr. Steenblok werd ook door dat verwijt getroffen... En ik voel zelfs ook nog wel banden met
Maar terzake: Ik bekijk de zaken zoals ze me aangdiend worden in de krant. Zien we dan veel om je over

Ja toch wel... Gods werk gaat door. Ik hoorde ds. Venema eens zeggen: Het gaat goed! Het is nog nooit zo
Ge kent de manier van preken van die begenadigde knecht des Heeren wel... Niet waar? De Heere volvoerd
Zijn Raad, dwars door alles heen. Dwars door de oordelen en gerichten heen, het gaat naar een zeker einde

Wel geloof ik dat het voor het overblijfsel des Heeren een strijd wordt. En geloof maar dat het een hevige
strijd wordt, waarin geen mens in eigen kracht staande zal blijven. En ik weet het: Juist Gods volk zal denken
als eerste te zullen afvallen, en anderen lijken daarentegen een heel sterk geloof te hebben.... Waar ik het toch
Maar beste DIA,
ik ben blij dat je deze toevoeging doet. Want daar ging het me nou net om. (Ik heb ze even rood gemaakt.) En ik meende dat het goed was om je ook op deze kant te wijzen.
Laatst gewijzigd door Luther op 19 nov 2009, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Lourens

Bericht door Lourens »

Luther schreef:
-DIA- schreef:
Luther schreef:

Maar beste DIA,
ik ben blij dat je deze toevoeging doet. ant daar ging het me nou net om. (Ik heb ze even rood gemaakt.) En ik meende dat het goed was om je ook op deze kant te wijzen.
Ik quote het ook nog even en sluit me bij Luther aan.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Deze toevoeging spreekt zo vanzelf dat (als je me een beetje kende) niet had
vermeld hoeven te worden, toch?
Of dacht je dat ik daar niet van overtuigd was?

Anderzijds: Laten we ook zeker niet de ernst van de tijd onderschatten.
Nooit eenzijdig de dingen bekijken. Niet alleen van de optimistiche kant
waar sommige mensen in doorvloeien. Maar anderzijds dus ook een juist
inzicht te krijgen in de tijd waarin we samen leven.

En vandaaruit maak ik me wel ernstig zorgen over de kerk in Nederland.
Hoe vaak hoor je niet dat dominees er op wijzen en ook bang zijn dat de
Heere de kandelaar uit Nederland zal wegnemen.

Dan zal het zeker bang worden. Ds. van der Groe heeft het als het ware
al van verre gezien: Een honger in het land, niet naar brood, maar naar het
onvervalste Woord Gods. Dat ze zullen omzwerven van stad tot stad en de
reine leer niet meer zullen vinden.

Dat zijn toch dingen waar we niet zomaar overheen kunnen leven? Dat
heeft ons ook wat te zeggen.
Democritus

Bericht door Democritus »

-DIA- schreef:Dan zal het zeker bang worden. Ds. van der Groe heeft het als het ware
al van verre gezien: Een honger in het land, niet naar brood, maar naar het
onvervalste Woord Gods. Dat ze zullen omzwerven van stad tot stad en de
reine leer niet meer zullen vinden.
Ik denk dat er in meer steden en dorpen de reine leer nog te vinden is dan jij wil zien.
Maar het probleem is dat jij het er niet voor zal houden.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Even tot de orde, als de mods het laten afweten... :)

We dwalen af...

Het doel van dit topic was om te attenderen op de steeds vijandiger
en openlijker houding van anti-theïsten. (zie de link in het openingsbericht...)
En dat ik dat zorgwekkend acht...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:Deze toevoeging spreekt zo vanzelf dat (als je me een beetje kende) niet had
vermeld hoeven te worden, toch?
Of dacht je dat ik daar niet van overtuigd was?
Anderzijds: Laten we ook zeker niet de ernst van de tijd onderschatten.
Ik las deze goede nuancering alleen nog niet zo vaak van je. Vandaar dat ik die andere kant ook heb genoemd.
-DIA- schreef:Nooit eenzijdig de dingen bekijken. Niet alleen van de optimistiche kant
waar sommige mensen in doorvloeien. Maar anderzijds dus ook een juist
inzicht te krijgen in de tijd waarin we samen leven.
En vandaaruit maak ik me wel ernstig zorgen over de kerk in Nederland.
Hoe vaak hoor je niet dat dominees er op wijzen en ook bang zijn dat de
Heere de kandelaar uit Nederland zal wegnemen.
Niet alleen van de optimistische kant. Ik zou hetw oord optimistisch vervangen door: Gods genade.
En tegen jou zou ik willen zeggen: Niet alleen de pessimistische (menselijke) kant.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie