SRB houdt na 18 jaar op te bestaan.

henriët

Re: SRB houdt na 18 jaar op te bestaan.

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef:
henriët schreef:tjonge..
die goede oude tijd....
ook dat verdwijnt dus alweer.
heb er vele (mooie en goede) avonden meegemaakt, maar dat is al weer jaren terug, en idd in de guido gingen er het druk was echt 800 man in!

gek is dat, dan zie je nu dat dat ophoudt, en dan krijg je opeens herinneringen.. aan lui die je daar ontmoette, sprak enz, ook schiet me nu te binnen dat het na afloop hudje mudje rijden was naar de 'Mac', (vond ik altijd een beetje tegenstrijdig)

Jammer dat SRB er niet meer in slaagt om mensen te trekken, m.i. waren het zinvolle avonden, met mogelijkheid tot vragenstellen, waar altijd wel gebruik van gemaakt werd.

Nu ja, zo komt aan alles een end...

Tijd voor reunie Jet?
hihi.. mwah, ik weet niet of t goed is voor mn hart als ik bepaalde personen weer ga zien.. :slurp, nee geintje,
ik zit r niet direct op te wachten hoor eigenlijk..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
aboricultura

Bericht door aboricultura »

Zeker goede oude tijd.

Goede avonden gehad op SRB. Wat stijfjes soms in omgang vergeleken met bijvoorbeeld Bosrandclub, jij-daar etc.
De laatste jaren kwamen veel ouderen. :fouet Voor de jongere lui was het niet leuk qua leeftijdsgenoten, maar de lezingen waren beslist wel de moeite waard.
Al ligt het er wel een beetje aan de cultuur waar men uitkomt, er waren natuurlijk nuance verschillen, maar het was toch interkerkelijk. Soms was dat moeilijk qua gesprek, maar er waren toch ook heel verrassende en opbouwende gesprekken.
Er zijn mijns inziens geen mogelijkheden om de SRB te veranderen vooral voor de jongelui. Dat is niet de bedoeling van de Stichting. En ja, als er dan toch ook andere avonden zijn, trekken de mensen daarheen. Is heel goed voor te stellen. Wel fijn, dat niemand achter de geraniums hoeft te gaan zitten :oops , want volgens mij worden er genoeg andere avonden georganiseerd. Het is ook heel interessand om eens hier en daar te gaan kijken, zeker om met eigen ogen te zien, waar nu welke avond voor staat. Altijd beter dan elkaar napraten :haha .

Overigens begreep ik dat er in Amersfoort en in Goes er nog lui zijn die door willen gaan met SRB en dan op eigen initiatief. Maar of dat ook echt gebeurd?

Tja, die goede oude tijd... snif :cry , maar alles heeft zijn tijd, c'est la vie! ::bye
heb dan de waarheid en de vrede lief
Gian

Bericht door Gian »

aboricultura schreef: Overigens begreep ik dat er in Amersfoort en in Goes er nog lui zijn die door willen gaan met SRB en dan op eigen initiatief. Maar of dat ook echt gebeurd?

Tja, die goede oude tijd... snif :cry , maar alles heeft zijn tijd, c'est la vie! ::bye
Bij de opening in Zeist zat de kerk nog aardig vol. Ik had dit ook niet verwacht.
Ik heb eerder het idee dat het met de Zin-in te maken heeft.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

aboricultura schreef: :bobo :banghead dank je, ik ga een wijntje drinken! Fijne avond! Morgen SRB in Rotterdam is in een andere kerk. Zijn er in Canada ook geraniums, of veel beter dit soort avonden? Ik denk het haast van wel, maar weet er weinig van... De jongelui daar zullen toch ook wel graag verantwoord uit willen?
Tja, we hebben wel het jeugdwerk van de kerk zelf....

Maar anders is er niet veel....

Onze jongens blijven doorgaans anders lekker thuis.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
albion

Bericht door albion »

Bert Mulder schreef:
aboricultura schreef: :bobo :banghead dank je, ik ga een wijntje drinken! Fijne avond! Morgen SRB in Rotterdam is in een andere kerk. Zijn er in Canada ook geraniums, of veel beter dit soort avonden? Ik denk het haast van wel, maar weet er weinig van... De jongelui daar zullen toch ook wel graag verantwoord uit willen?
Tja, we hebben wel het jeugdwerk van de kerk zelf....

Maar anders is er niet veel....

Onze jongens blijven doorgaans anders lekker thuis.

Is dat vanwege de afstanden?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Bert Mulder
Contacteer:

albion schreef:

niet alsof er iets verkeerd is met thuis blijven....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Uren, dagen, maanden, jaren,
vliegen als een schaduw heen !
Ach, wij vinden waar wij staren,
niets bestendigs hier beneên !
Op de weg die wij betreden,
staat geen voetstap die beklijft;
Al het heden wordt verleden,
schoon 't ons toegerekend blijft.

Klinkt pathetisch, maar is ook m.i. van toepassing
freek

Bericht door freek »

Afgewezen schreef:Maar wat dan, freek?
Met alle nadelen die er aan verbonden zijn, vind ik het congregationalisme bijbelser dan het huidige kerkelijke systeem. Ik kom er misschien nog wel op terug.
Lourens

Bericht door Lourens »

Bert Mulder schreef:
albion schreef:

niet alsof er iets verkeerd is met thuis blijven....
Nee op zich niet. Maar het is een normale en gezonde zaak dat jongeren elkaar opzoeken.
Als ze alleen maar thuiszitten is het wel verkeerd m.i.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Bert Mulder
Contacteer:

fluitje schreef:
Nee op zich niet. Maar het is een normale en gezonde zaak dat jongeren elkaar opzoeken.
'alleen maar thuiszitten' doen ze niet dus...

Maar, gelukkig, is het niet de gewoonte hier om op vrijdag en zaterdag te gaan 'stappen'...met alle gevolgen van dien....
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Bert Mulder schreef:
fluitje schreef:

Maar, gelukkig, is het niet de gewoonte hier om op vrijdag en zaterdag te gaan 'stappen'...met alle gevolgen van dien....
die gevolgen vallen bij de SRB reuze mee. Of het zou overgewicht moeten zijn, dankzij de Mac na afloop.
aboricultura

Bericht door aboricultura »

Bert Mulder schreef:
fluitje schreef:

Oké. Was gewoon nieuwsgierigheid. Ik kom zo weinig over de grens.

Nou, als je het fijn vindt om weg te gaan, dan ga je weg en als je liever lekker thuisblijft, dan blijf je thuis. Geen verplichtingen hoor, op de zaterdagavond etc. Ontspannen is belangrijk.

Mijn ervaring is dat als jongeren wat ouder worden en bijvoorbeeld niet getrouwd zijn, dat het echt fijn is om niet eenzaam thuis te zitten maar naar bijv. een srb-avond te kunnen gaan. Meermalen heb ik weleens gehoord, 'wat jammer dat er vanavond geen SRB is etc.'
Dus, het kan echt fijn zijn.

Verder heb je met zoveel 'anders denkenden' te maken, ook binnen de reformatorische kerken, dat ik het heel fijn vond om een avond mee te maken van die 'anders denkenden'. Dat heeft mij soms enorm beschaamd en ik heb er veel van geleerd. Maar dat is heel persoonlijk. Ik weet niet zo hoe een ander dat ervaart.

Jammer vind ik als jongelui als alternatief naar café's ofzo gaan. Jammer, maar wat verwacht je van een mens?

Het gelukkigste wat mee te maken is op een avond, dat is als gemerkt wordt, dat het gesprokene door de Heere gezegend wordt aan iemands hart. Dan zijn de avonden op zijn best. Maar dat kan overal waar 2 of 3 in de naam van de Heere samengekomen zijn.

Daarom is het jammer dat SRB stopt. Maar fijn dat er anderen avonden zijn.

Vrouw aboricultura.
heb dan de waarheid en de vrede lief
Plaats reactie