Onze Auto visie

freek

Re: Onze Auto visie

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
refo schreef:Waarom wordt er zo gemopperd op het OV?
Ik begrijp dat ook niet; ik heb nooit ergens last van.
Ga maar eens een poosje in Hank, Dussen, Eethen of Drongelen wonen. Dan snap je het wel :haha
albion

Bericht door albion »

refo schreef:Waarom wordt er zo gemopperd op het OV? Ga dan niet in the middle of nowhere wonen!

Het OV is misschien slechter geworden: omdat niemand het gebruikte. Rendabele lijnen blijven echt wel bestaan.
Vroeger waren er minder auto's daarom gebruikten ze meer OV. Mijn ouders hadden geen auto, dus we gingen altijd met bus, trein of metro.

1. Als je getrouwd bent moet je rekening houden met elkaar en mijn man heeft zijn hele leven (uitgezonderd zijn schooljeugd -Rotterdam) hier gewoond, en wil absoluut niet verhuizen.

Waarom ik mopper? Omdat als je wat inkopen wilt doen dan moet je verderop. We hebben de (Spar) een bloemenwinkeltje en een 'manufacturenwinkeltje'. Natuurlijk ontbreekt het café en cafetaria niet.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Marnix

Bericht door Marnix »

ALbion schreef:1. Als je getrouwd bent moet je rekening houden met elkaar en mijn man heeft zijn hele leven (uitgezonderd zijn schooljeugd -Rotterdam) hier gewoond, en wil absoluut niet verhuizen.
Ik vind dat een slecht excuus. Kom op, de wereld is groter dan de plaats waar je geboren bent of waar je lang hebt gewoond.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:
ALbion schreef:1. Als je getrouwd bent moet je rekening houden met elkaar en mijn man heeft zijn hele leven (uitgezonderd zijn schooljeugd -Rotterdam) hier gewoond, en wil absoluut niet verhuizen.
Ik vind dat een slecht excuus. Kom op, de wereld is groter dan de plaats waar je geboren bent of waar je lang hebt gewoond.
Of waar je tandarts woont. :)
albion

Bericht door albion »

Tiberius schreef:
Marnix schreef:
Of waar je tandarts woont. :)
Ik ben wel bij de tandarts op het dorp, maar 'Jan' niet.
albion

Bericht door albion »

Marnix schreef:
Niet voor iemand die als hij niet aan de wal woonde (binnenschipper) altijd blij was als hij zijn geboortedorp weer zag.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:... een Triumph (chocoladebruin).
Daar hadden de meeste van die Triumphjes last van. :)
Ik zag van de week nog een vrij gaaf exemplaar op bij Dirk van de Broek staan...
Zeldzaam!

Waar is de (ooit zo trotse) Engelse autoindustrie gebleven... Het laatste grote merk
(Rover) is ook al ter ziele...

Ik herinner me nog de tijd dat de Austins, Morrissen, MG's, Triumph's en Vauxhalls
bij bosjes rondreden...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Kippetje

Bericht door Kippetje »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:
Ik zag van de week nog een vrij gaaf exemplaar op bij Dirk van de Broek staan...
Zeldzaam!

Waar is de (ooit zo trotse) Engelse autoindustrie gebleven... Het laatste grote merk

Ik herinner me nog de tijd dat de Austins, Morrissen, MG's, Triumph's en Vauxhalls
bij bosjes rondreden...
Mijn eerste auto was een okergele :8| vauxhall cavelier (bouwjaar zal zo rond 1975 geweest zijn schat ik) hij was ongeveer 18 jaar oud toen ik hem van mijn vader kreeg, maar ik heb er veel plezier van gehad. Onverwoestbaar sterk en voor die dagen best een pittige auto (lees: lekker hard wegscheuren bij het stoplicht :hum )
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Kippetje schreef:
-DIA- schreef:
Tiberius schreef:
Zeldzaam!

bij bosjes rondreden...
Mijn eerste auto was een okergele :8| vauxhall cavelier (bouwjaar zal zo rond 1975 geweest zijn schat ik) hij was ongeveer 18 jaar oud toen ik hem van mijn vader kreeg, maar ik heb er veel plezier van gehad. Onverwoestbaar sterk en voor die dagen best een pittige auto (lees: lekker hard wegscheuren bij het stoplicht :hum )
De Vauxhall Cavalier was eigenlijk al geen ECHTE Vauxhall meer, maar een Opel Ascona, of als het de coupé betrof
de Opel Manta... met een ander (Vauxhall)neusje... Het einde van de zelfstandige modellen van Vauxhall...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Marnix

Bericht door Marnix »

freek schreef:
Tiberius schreef:
refo schreef:Waarom wordt er zo gemopperd op het OV?
Ik begrijp dat ook niet; ik heb nooit ergens last van.
Ga maar eens een poosje in Hank, Dussen, Eethen of Drongelen wonen. Dan snap je het wel :haha
Haha, je kan wel gratis de maas over, dat vind ik dan wel weer service :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix

Bericht door Marnix »

albion schreef:
Marnix schreef:
Niet voor iemand die als hij niet aan de wal woonde (binnenschipper) altijd blij was als hij zijn geboortedorp weer zag.
Tja, ook dan is verhuizen even doorbijten, afscheid nemen... en dan op avontuur gaan en ontdekken dat er zoveel meer moois is. De wereld is wel groter, de vraag ik of je er voor open staat ;) Maar ja, hoe langer je ergens blijft hangen, hoe moeilijker het wordt om afscheid te nemen. Dat is wel weer zo.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

refo schreef:Waarom wordt er zo gemopperd op het OV? Ga dan niet in the middle of nowhere wonen!

Het OV is misschien slechter geworden: omdat niemand het gebruikte. Rendabele lijnen blijven echt wel bestaan.
Toen OAD hier nog reed kon volgens mij op laatst alleen doordeweeks overdag nog met de bus. Sinds dat de Syntus hier zie de bussen weer tot 's-avonds laat rijden en in het weekend rijden er ook kleine taxibusjes.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

1. Heb je je rijbewijs?
Ja

2. Heb je een auto?
Ja

3. zo ja, welk merk en type?
Volvo V40

4. Heb je voorkeur voor een bepaald merk?
Ja, Volvo

5. Wel(ke) merk(en) spre(ekt)en je het meest aan?
Volvo

6. Tevreden met je huidige auto?
Ja

7. Als je er het geld voor had, welke auto zou je dan graag willen?
Volvo S80 D5 automaat
Kippetje

Bericht door Kippetje »

-DIA- schreef:
De Vauxhall Cavalier was eigenlijk al geen ECHTE Vauxhall meer, maar een Opel Ascona, of als het de coupé betrof
de Opel Manta... met een ander (Vauxhall)neusje... Het einde van de zelfstandige modellen van Vauxhall...
Klopt, het was eigenlijk gewoon een opel ascona maar dan met schuine neus. Maar ik heb er wel een hoop lol van gehad :love
Kippetje

Bericht door Kippetje »

Mister schreef:1. Heb je je rijbewijs?
Ja

2. Heb je een auto?
Ja

3. zo ja, welk merk en type?
Volvo V40

4. Heb je voorkeur voor een bepaald merk?
Ja, Volvo

5. Wel(ke) merk(en) spre(ekt)en je het meest aan?
Volvo

6. Tevreden met je huidige auto?
Ja

7. Als je er het geld voor had, welke auto zou je dan graag willen?
Volvo S80 D5 automaat
:super
Plaats reactie