Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Hendrikus

Re: Urgent nieuws: Vliegtuigcrash op/bij Schiphol

Bericht door Hendrikus »

albion schreef:
jvdg schreef:
Hendrikus schreef:Het is een wonderlijke ervaring om in het buitenland te uit de krant te lezen dat op de luchthaven waar je 's morgens vroeg bent opgestegen, een paar uur later zich zo'n ramp heeft voltrokken. Het maakt je des te dankbaarder wanneer je vervolgens zelf weer behouden thuis mag komen!
Tja, dan komt het dicht bij je bed hè.....

Ik wens je een behouden terugkomst.
Vaar wel....
Ik lees uit Hendrikus quotation dat hij al thuis is. (...wanneer je vervolgens zelf weer behouden thuis mag komen) of lees ik dat verkeerd? Als je tijd hebt, Hendrikus, wil je dan voor opheldering zorgen.
Yes, I'm back home.
Thanks be to God!
~~Soli Deo Gloria~~
Lourens

Bericht door Lourens »

BJD schreef:
fluitje schreef:Sterkte BDJ.

Vanmiddag ging mijn pieper voor een ME-peleton. Denk dat Utrecht de afzetting doet vannacht.

Mijn gedachten gaan weer terug naar de bijlmer toen ik daar moest werken.
Vanmiddag gesproken met collega's van de ME uit Utrecht. Zat je erbij?
Nee, ik zit alleen op het videovoertuig. En die was niet nodig. Genoeg camera's daar.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
BJD

Bericht door BJD »

Letstalk schreef:

Ik neem me petje af voor de hulpverleners en burgers die te hulp kwamen. Het is een logische reactie om in actie te komen. Wat een ravage. Ik heb net een filmpje van 'nos' bekeken over een echtpaar die de ramp overleeft heeft. Zij vertelden dat de hulp niet snel op gang kwam. De passagiers hebben elkaar geholpen om uit het vliegtuig te komen, terwijl politieagenten stonden toe te kijken. Ik dacht dat de hulpverlening juist wel snel op gang was gekomen?
De mening van de slachtoffers over de snelheid van de hulpverlening is altijd erg gekleurd. Zowel positieve als negatieve ervaringen. In hun beleving duren enkele minuten dan uren. Goed mogelijk dat het opgevat werd als "politieagenten staan toe te kijken" De eerste minuten van de eerste eenheid ter plaatste is van groot belang om te informeren naar de meldkamer en naar de vele aanrijdende eenheden. Als de eerste eenheid ter plaatse zich gelijk in het incident zou storten zou er voor de aanrijdende eenheden totaal geen coordinatie / overzicht zijn. Maar zien dat een agent een minuut lang met een portofoon in zijn hand staat terwijl er naast je diverse zwaargewonden uit het vliegtuig moeten weggedragen worden zal bij inzittende mogelijk overkomen als een veel langere tijd.

Dit is overigens ook moeilijk voor degene die het eerst ter plaatse te komen bij een ernstig incident. Zo ook voor mij afgelopen woensdag. Slachtoffers met ernstige verwondingen, die ze me dan laten zien en om hulp smeekten, moet ik dan even negeren of weg te sturen om mijn informatie te kunnen doorgeven en om overzicht te creeren in de chaos.
Rens

Bericht door Rens »

'Ander toestel mogelijk oorzaak crash'

ISTANBUL - De crash met een Turks passagiersvliegtuig op Schiphol is mogelijk veroorzaakt door een ander toestel dat kort ervoor op de luchthaven landde. De korte afstand tussen de toestellen leidde tot extra turbulentie voor het vliegtuig van Turkish Airlines. Dat meldde de Turkse pilotenvereniging Talpa vrijdag.

Volgens Talpa landde een Boeing 757 slechts twee minuten eerder dan het ramptoestel, een Boeing 737, zou doen. De luchtverkeersleiding op Schiphol had de bemanning voor de extra turbulentie moeten waarschuwen, stelt Talpa.

Secretaris-generaal Savas Sen van Talpa noemde de uitkomst van het onderzoek naar de ramp een ''nationaal vraagstuk'' van Turkije. In het buitenland wordt geprobeerd Turkse piloten in een kwaad daglicht te stellen, zei Sen, die voor Turkish Airlines werkt. (ANP)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gian

Bericht door Gian »

http://www.elsevier.nl/web/10225381/Nie ... claims.htm

En zo zal de één God danken dat hij nog leeft, en wil de ander centjes zien.

:oO
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ad Kalle
Contacteer:

Bericht door Ad Kalle »

Ik heb zelf een gedachtengangetje geschreven bij de vliegramp. Misschien wil je dit eens lezen. Je kunt het hier vinden. http://adkalle.nl/2009/02/pijn-leed-en-god/
Gevoelens zijn meer dan woorden, woorden zijn slechts uitingen van gevoelens.
Rens

Bericht door Rens »

Ramptoestel had genoeg brandstof
(Haarlems Dagblad)

Gepubliceerd op 27 februari 2009, 23:03
Laatst bijgewerkt op 27 februari 2009, 23:20

Het verongelukte toestel van Turkish Airlines had nog duizenden liters kerosine aan boord. Dat melden bronnen rond het onderzoek naar de crash. Daarmee lijkt brandstofgebrek af te vallen als mogelijke oorzaak.

Kerosinegebrek werd gezien als een mogelijke verklaring voor het neerstorten van het toestel woensdag vlak voor de landing op de Polderbaan. Justitie wilde de vondst van de kerosine in het Turkse toestel vrijdag niet bevestigen. ,,Het onderzoek loopt nog'', aldus de Haarlemse persofficier van justitie Annemiek van Eck. Over de zwarte doos is ondertussen een conflict ontstaan. Het openbaar ministerie wil over deze cruciale vluchtgegevens beschikken, maar de Onderzoeksraad voor Veiligheid van Pieter van Vollenhoven weigert die uit handen te geven.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Kippetje

Bericht door Kippetje »

Gian schreef:http://www.elsevier.nl/web/10225381/Nie ... claims.htm

En zo zal de één God danken dat hij nog leeft, en wil de ander centjes zien.

:oO
Toch moet je hierin ook niet al te kort door de bocht gaan. Stel dat je door het ongeluk arbeidsongeschikt raakt en je was zelfstandig ondernemer( ik noem maar een zijstraat). Als je dan ook nog een gezin moet onderhouden is een schadeclaim meer dan welkom. En dan kun je nog steeds God danken: voor het feit dat je leeft én voor het feit dat je een schadeclaim kunt ontvangen waardoor je niet óók nog eens in financiele rampspoed terecht komt.

Er zullen wellicht mensen zijn die hun G-star spijkerbroek uit de bagage ter waarde van €190,- willen claimen. Daar kun je bedenkingen bij hebben als je dat wilt.

Je kunt trouwens alléén schade claimen die je daadwerkelijk (aantoonbaar ) hebt geleden. Persoonlijk denk ik dat géén van de overlevenden op dit moment bezig is met de vraag: hoe haal ik hier zoveel mogelijk geld uit. Een en ander is ook bespoedigd door het optreden van één of meerde overlevenden van de Faro-ramp (15 jr geleden). Omdat er toen zaken zeer slecht geregeld waren zijn er nog steeds mensen, 15 jaar na dato, aan het steggelen met verzekeringsmaatschappijen e.d. En dat willen ze o.a. door het oprichten van zo'n stichting voorkomen.
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zie net een gesprek in DWDD. Aanwezig daar waren ene advocaat en een slachtoffer. Meneer gaat een vette claim neerleggen bij diverse instanties. Reden: de hulpverlening was niet snel genoeg, slechte hulp etc.

Hier kan ik dus echt kwaad op worden. Walchelijk. Die man mag blij zijn DAT ie geholpen is en dat zijn gehele gezin de crash heeft overleefd.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

tukkertje schreef:Zie net een gesprek in DWDD. Aanwezig daar waren ene advocaat en een slachtoffer. Meneer gaat een vette claim neerleggen bij diverse instanties. Reden: de hulpverlening was niet snel genoeg, slechte hulp etc.

Hier kan ik dus echt kwaad op worden. Walchelijk. Die man mag blij zijn DAT ie geholpen is en dat zijn gehele gezin de crash heeft overleefd.
het lijkt me dat de hulpverlening voor die meneer meer dan adequaat genoeg is geweest, als hij nu al weer in staat is om in tv-programma's over zijn leed te babbelen en er een melkkoetje van te maken. :deg
Kippetje

Bericht door Kippetje »

tukkertje schreef:Zie net een gesprek in DWDD. Aanwezig daar waren ene advocaat en een slachtoffer. Meneer gaat een vette claim neerleggen bij diverse instanties. Reden: de hulpverlening was niet snel genoeg, slechte hulp etc.

Maar wát gaat hij dan precies claimen ? Daar ben ik dan zo benieuwd naar, kwam dat ook in het gesprek naar voren?
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
sander

Bericht door sander »

Geknipt door mezelf.

Geloof niet dat iedereen hetzelfde gevoel voor humor heeft..... 8|
Laatst gewijzigd door sander op 05 mar 2009, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Jongere

Bericht door Jongere »

sander schreef:Geknipt door mezelf.

Geloof niet dat iedereen hetzelfde gevoel voor humor heeft..... 8|
Ik heb de reacties erop ook verwijderd.

On-topic verder graag. Inderdaad zonder grappen over dit soort rampen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Kippetje schreef:

Maar wát gaat hij dan precies claimen ? Daar ben ik dan zo benieuwd naar, kwam dat ook in het gesprek naar voren?
Hij dacht aan zo'n 100.000 euro. En ja, ik wordt ook een beetje :deg van dit soort mensen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Kislev

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 20 okt 2009, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie