Drs. I.A. Kole : Oproep tot eenheid gereformeerde gezindte !

JolandaOudshoorn

Re: Drs. I.A. Kole : Oproep tot eenheid gereformeerde gezindte !

Bericht door JolandaOudshoorn »

artistiek schreef:
Bonny schreef: Met andere woorden: ik heb geen zin in discussie. Waarom niet? Zo kunnen we nooit tot elkaar komen en de verdeeldheid opheffen (zie begin van dit topic)
Er is er slechts Eén die de verdeeldheid kan en zal opheffen en dat is op de jongste dag.
o gelukkig. Pfff, hoef ik verder mijn best niet te doen :jongle
Ik weet, mijn Verlosser leeft
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Velen groeien op in deze tijd en hebben nog nooit een levend kind van God gekend... Dat kan je pessimitisch noemen, maar het is wel de realiteit...

-DIA SPORA-
Afbeelding

Blijkbaar is jouw beeld van levende kinderen van God sepia gekleurd.
Je doet de HEERE tekort met je klaagzangen dat Zijn werk niet meer gezien wordt.

En als woordenstrijd je niet lust, houd dan alsjeblieft ook je oordelen vóór je. Want door te stellen dat levende kinderen van God amper meer gevonden worden, behalve dan die enkeling in Staphorst en Urk, spreek je wel een oordeel uit over velen die van harte de Heere liefhebben, maar die toevallig ietsje sneller zingen dan jij, een andere bijbelvertaling gebruiken, die geen bevindelijk jargon spreken maar gewoon Nederlands - en ondertussen levende getuigen zijn van de goedheid des Heeren.
Het gaat niet om uiterlijke dingen... Niet het iets sneller zingen, dat zijn geen hoofdzaken. Zaken zijn wel die dingen die je nog hoort van dat volk, en echt niet alleen in Staphorst en Urk...
Sepia gekleurd, dat is een beeld van velen in deze tijd. En ik zou bijna zeggen geen wonder! Waar de stem van de vromen nauwelijks meer wordt gehoord; en waar ze nog gehoord wordt ontvangen wordt veelal met hoon en spot. Is het dan anders als in de dagan van de rondwandeling van de Grote Profeet en Leraar ter Gerechtigheid, Jezus? Nee, en dat is ook naar Zijn Eigen getuigenis...
De oordelen hangen laag, maar wie merkt er op... Ik zelf denk zelf wel eens: Vliedt! Vliedt! Ook van dit forum, waar zo ontzettend veel godsdienst is, wat me soms echt benauwd.
Nogmaals: Blijf bij de voorgangers die ons het Woord Gods verkondigd hebben, en laten we die toch niet vergeten. En doordat we die vergeten, verstaan we hun taal niet meer, en wat erger is, we verstaan de ZAKEN van die taal niet meer...

-DIA-
Laatst gewijzigd door -DIA- op 04 feb 2009, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
artistiek

Bericht door artistiek »

JolandaOudshoorn schreef:
artistiek schreef:
Bonny schreef: Met andere woorden: ik heb geen zin in discussie. Waarom niet? Zo kunnen we nooit tot elkaar komen en de verdeeldheid opheffen (zie begin van dit topic)
Er is er slechts Eén die de verdeeldheid kan en zal opheffen en dat is op de jongste dag.
o gelukkig. Pfff, hoef ik verder mijn best niet te doen :jongle
Het topic is één dag oud en de verdeeldheid is alleen nog maar vergroot... :ouin
catharinavbora

Bericht door catharinavbora »

-DIA- schreef:
Het gaat niet om uiterlijke dingen... Niet het iets sneller zingen, dat zijn geen hoofdzaken. Zaken zijn wel die dingen die je nog hoort van dat volk, en echt niet alleen in Staphorst en Urk...
Sepia gekleurd, dat is een beeld van velen in deze tijd. En ik zou bijna zeggen geen wonder! Waar de stem van de vromen nauwelijks meer wordt gehoord; en waar ze nog gehoord wordt ontvangen wordt veelal met hoon en spot. Is het dan anders als in de dagan van de rondwandeling van de Grote Profeet en Leraar ter Gerechtigheid, Jezus? Nee, en dat is ook naar Zijn Eigen getuigenis...
De oordelen hangen laag, maar wie merkt er op... Ik zal denk zelf wel eens: Vliedt! Vliedt! Ook van dit forum, waar zo ontzettend veel godsdienst is, wat me soms echt benauwd.
Nogmaals: Blijf bij de voorgangers die ons het Woord Gods verkondigd hebben, en laten we die toch niet vergeten. En doordat we die vergeten, verstaan we hun taal niet meer, en wat erger is, we verstaan de ZAKEN van die taal niet meer...

-DIA-
ik heb het gevoel dat jij wel eens "spot' met de kinderen van God die op dit forum posten. Dat jij ze met hoon overlaad. Zou dat niet jou eens aan het denken moeten zetten?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

artistiek schreef:
Het topic is één dag oud en de verdeeldheid is alleen nog maar vergroot... :ouin
Nee hoor, valt best mee. Kom maar eens naar een meeting :super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
cosmo

Bericht door cosmo »

-DIA- schreef: Om te beginnen (om er iets van te leren verstaan) kan ik iedereen aanraden de nagelaten geschriften van de oude godzaligen te lezen.
Neem bv. de eenvoudige maar bevindelijke prediker ds E. Fransen, of ds. Jozias Fraanje. Of lees eens de brieven van Bart Roest en Mientje Vrijdag. Ook Wulfert Floor is eenvoudig in deze zaken.
Ik zie niet waarom louter oude geschriften ons iets zouden kunnen leren. Daarbij is het natuurlijk wel heel erg treurig gesteld als jongeren in de kerk geen mensen meer kunnen ontmoeten die kinderen van God zijn.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

catharinavbora schreef:
-DIA- schreef:
De oordelen hangen laag, maar wie merkt er op... Ik zal denk zelf wel eens: Vliedt! Vliedt! Ook van dit forum, waar zo ontzettend veel godsdienst is, wat me soms echt benauwd.

-DIA-
ik heb het gevoel dat jij wel eens "spot' met de kinderen van God die op dit forum posten. Dat jij ze met hoon overlaad. Zou dat niet jou eens aan het denken moeten zetten?
Soms is het beter te zwijgen dan te spreken... Laat het oordeel over aan Dien Die rechtvaardig oordeelt. Mensen kunnen zich altijd vergissen...

-DIA-
cosmo

Bericht door cosmo »

-DIA- schreef:
Het gaat niet om uiterlijke dingen... Niet het iets sneller zingen, dat zijn geen hoofdzaken. Zaken zijn wel die dingen die je nog hoort van dat volk, en echt niet alleen in Staphorst en Urk.
Net of dat volk, wie dat dan ook mogen zijn, kinderen van God zijn. Ik woon in de Randstad en daar heb je bloeiende immigrantenkerken, en daar lopen veel kinderen van God. Enkel van hen straalt de blijdschap van God uit, en niet het sombere uit Urk en al die andere plaatsen.
Waar de stem van de vromen nauwelijks meer wordt gehoord; en waar ze nog gehoord wordt ontvangen wordt veelal met hoon en spot.
Vroom in welke zin? Op zondag met een zwart pak in de kerk zitten met een uitgestreken gezicht en op zolder stiekem tv kijken?
Blijf bij de voorgangers die ons het Woord Gods verkondigd hebben, en laten we die toch niet vergeten. En doordat we die vergeten, verstaan we hun taal niet meer, en wat erger is, we verstaan de ZAKEN van die taal niet meer...
Je doet net of enkel mensen uit de traditie die jij blijkbaar hoog hebt zitten het woord van God op een juiste manier uitleggen. De gemeente van God is heel wat groter dan dat deel van de christenheid en dus ook de wijze waarop men zich uit en de wijze waarop men God looft.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Soms is het beter te zwijgen dan te spreken... Laat het oordeel over aan Dien Die rechtvaardig oordeelt. Mensen kunnen zich altijd vergissen...

-DIA-
Zelfs DIA kan zich vergissen!
En laat je nu zelf ook eindelijk het oordeel eens over aan Die Ander?
~~Soli Deo Gloria~~
speranza
Contacteer:

Bericht door speranza »

-DIA- schreef:Waar de stem van de vromen nauwelijks meer wordt gehoord; en waar ze nog gehoord wordt ontvangen wordt veelal met hoon en spot. Is het dan anders als in de dagan van de rondwandeling van de Grote Profeet en Leraar ter Gerechtigheid, Jezus? Nee, en dat is ook naar Zijn Eigen getuigenis...
Er waren ware dicipelen. 11 van de 12.
Maar hoe komt dat openbaar?
Heere, Gij weet alle dingen. Gij weet dat ik u liefheb.
En het antwoord? Zalig zijt Gij, Simon Bar-Jona. Vlees en bloed hebben dat niet geopenbaard
DIA, jouw probleem is dat je het voor de ander wilt bepalen. Ieder voor zich heeft zich te onderzoeken of hij/zij met Petrus kan zeggen Jezus lief te hebben.
Mijn beste DIA, nu heel serieus. Wie ontkent dit? Dit is niet in het geding. Zoals je dit verband legt oordeel je op basis van eigen waarneming elke vorm van geloof dat anders overkomt op dit forum dan je zelf denk dat het hoort te zijn. Maar wie zegt dat de harten van die mensen die je hier indirect veroordeelt(!) niet branden als dat van de Emmausgangers? Dat kun jij, dat kan ik niet weten. Inhoudelijk kun je hooguit op basis van aanwijsbare zaken van gedachten wisselen. Maar over harten oordelen op basis van subjectieve waarneming is volgens Gods Woord een dwaasheid. Denk daar ook aan.
Nogmaals: Blijf bij de voorgangers die ons het Woord Gods verkondigd hebben, en laten we die toch niet vergeten. En doordat we die vergeten, verstaan we hun taal niet meer, en wat erger is, we verstaan de ZAKEN van die taal niet meer...-DIA-
Weer de vraag: Welke voorganger dan? Die van Hendrikus, die van Marco, die van Jolanda, die van mij of die van jou? Jouw argument is net zo goed te gebruiken door ieder ander.
We kunnen ook zeggen "wat is er toch veel duisternis daar in de Rijssense Gereformeerde Gemeente van Noord. Men kent de tollenaarsgestalte van Luther niet meer. Men kent Luthers geloof niet meer. Men kent de zekerheid van Calvijn niet meer. Verstaan we hun taal niet meer, en wat erger is, we verstaan de ZAKEN van die taal niet meer...
Met dezelfde woorden kun je alles en iedereen naar eigen straatje in de verkeerde hoek zetten. En niemand kan hier wat mee. Uiteindelijk weet je enkel hoe iemand denkt maar niet waarom hij dat denkt. Daarmee win je niemand voor de waarheid.
Als je de oude waarheid liefhebt, beijver je dan om aan te tonen waarom je die liefhebt. Dat doe je niet door alles wat anders is af te wijzen op basis van drogredenen maar enkel door aan te tonen op basis van Schrift en belijdenis dat het werkelijk de waarheid is.
Quaerite prime regnum Dei
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Soms is het beter te zwijgen dan te spreken... Laat het oordeel over aan Dien Die rechtvaardig oordeelt. Mensen kunnen zich altijd vergissen...

-DIA-
Zelfs DIA kan zich vergissen!
En laat je nu zelf ook eindelijk het oordeel eens over aan Die Ander?
Dat is taal die ik weinig hoor! Hier val ik bij!!!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

cosmo schreef:
Vroom in welke zin? Op zondag met een zwart pak in de kerk zitten met een uitgestreken gezicht en op zolder stiekem tv kijken?
ga ergens anders lekker schopperig lopen doen, please.
speranza
Contacteer:

Bericht door speranza »

Goed: Oordelen doen we niet zelf. Wat verhinderd ons nu nog om het COGG te steunen in haar doelstelling?
Quaerite prime regnum Dei
cosmo

Bericht door cosmo »

Zita schreef: ga ergens anders lekker schopperig lopen doen, please.
Dat is niet schoppen, ik vraag wat hij verstaat onder vroom. Daarom heb ik ook twee vraagtekens geplaatst. Farizeeërs vonden zichzelf ook heel vroom. Dan is de definitie van vroom toch wel erg belangrijk in een onderwerp als dit.
cosmo

Bericht door cosmo »

speranza schreef:Goed: Oordelen doen we niet zelf. Wat verhinderd ons nu nog om het COGG te steunen in haar doelstelling?
Niets. Het is een uitermate gezonde doelstelling.
Plaats reactie