De naam van dit water.....doe je best! Schot voor de boeg? Nederland. Wél de preciese naam van dit water.....
Tja. Ik ben niet de grootste Friesland-kenner, maar ik houd wel van schaatsen. Kan niet missen dus dat dit het bruggetje van Bartlehiem is. Maar welk water je dan zoekt, is lastiger. Kan zowel de Finkumervaart als de Dokkumer Ee zijn. Ik gok de eerste.Rens schreef:om het iets makkelijker te maken............ dit heeft er mee te maken:
Lezen Ariene, zie Josephus quotingAriene schreef:Finkumer Vaart?
Excusez moi...albion schreef:Lezen Ariene, zie Josephus quotingAriene schreef:Finkumer Vaart?
nee, hoewel het woordje "vaart" vooraf gaat door een ánder zij het kort woord...'t is een historische plek voor schaatsminnend nederland........er is zelfs een liedje over gemaakt.....Ariene schreef:Oudkerkervaart?
(deze is nog niet gezegd toch??)
Dan moet het de Bonkevaart zijn, maar die ligt toch niet bij Bartlehiem?Rens schreef:nee, hoewel het woordje "vaart" vooraf gaat door een ánder zij het kort woord...'t is een historische plek voor schaatsminnend nederland........er is zelfs een liedje over gemaakt.....Ariene schreef:Oudkerkervaart?
YEP, de Bonkeveert, helemaal correct......de finish van twee elfstedentochten, ánders nét voor het opdraaien naar het Harnicxmakanaal waar anders de finish is.Ariene schreef:Dan moet het de Bonkevaart zijn.....Rens schreef:nee, hoewel het woordje "vaart" vooraf gaat door een ánder zij het kort woord...'t is een historische plek voor schaatsminnend nederland........er is zelfs een liedje over gemaakt.....Ariene schreef:Oudkerkervaart?
Haha... ik hou m'n mond, maar weet wel waar 't is.
Tiberius schreef:Het lijkt mij het Omniversum in Den Haag.