Zondagsdruk...eh...rust

freek

Re: Zondagsdruk...eh...rust

Bericht door freek »

Bert Mulder schreef:
Klaio schreef:Audioserver is een prima alternatief. Het rustpunt in de huiskamer. Doe ik steeds vaker. En je kunt halverwege eventueel nog switchen ook.
En hoe is dat ter ere Gods?

Want een godsdienstoefening is toch, als het goed is, in de eerste plaats tot Gods eer. Het is niet genoemd een 'mensendienst'. De predikant staat dus in dienst van God, niet om de mens aan te zeggen wat de mens horen wilt.

Verder, als je thuis zit, hoe behoor je dan tot het Lichaam van Christus, de Kerk?
Dat laatste kun je je ook in de kerk wel eens afvragen.
Overigens vind ik Audioserver als vervanging ook niet echt ideaal.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Barmhartigheid schreef:De omvang van de gemeenten? Bedoel je hiermee dat de gemeentes zo groot zijn?
En het hemelleven dan? Een schare die niemand tellen kan!
Vind je dat een vergelijking?
Ariene

Bericht door Ariene »

Afgewezen schreef:
Barmhartigheid schreef:De omvang van de gemeenten? Bedoel je hiermee dat de gemeentes zo groot zijn?
En het hemelleven dan? Een schare die niemand tellen kan!
Vind je dat een vergelijking?
:nonnon
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Klaio schreef:Wat een onrust en afleidingsmogelijkheden, met name ook door kinderen die zonodig zo vroeg mogelijk mee moeten. Brrr.
Het is maar goed, dat Christus er anders over denkt:

En zij brachten ook de kinderkens tot Hem, opdat Hij die zou aanraken; en de discipelen dat ziende, bestraften dezelve.
Maar Jezus riep dezelve kinderkens tot Zich, en zeide: Laat de kinderkens tot Mij komen en verhindert hen niet; want derzulken is het Koninkrijk Gods.
Voorwaar zeg Ik u: Zo wie het Koninkrijk Gods niet zal ontvangen als een kindeken, die zal geenszins in hetzelve komen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Klaio schreef:Wat een onrust en afleidingsmogelijkheden, met name ook door kinderen die zonodig zo vroeg mogelijk mee moeten. Brrr.

En zij brachten ook de kinderkens tot Hem, opdat Hij die zou aanraken; en de discipelen dat ziende, bestraften dezelve.
Maar Jezus riep dezelve kinderkens tot Zich, en zeide: Laat de kinderkens tot Mij komen en verhindert hen niet; want derzulken is het Koninkrijk Gods.
Voorwaar zeg Ik u: Zo wie het Koninkrijk Gods niet zal ontvangen als een kindeken, die zal geenszins in hetzelve komen.
Vind je dat een vergelijking? Kinderen bij Jezus brengen of kinderen in een kerkbank stoppen, met alle frustraties van dien?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:

Vind je dat een vergelijking? Kinderen bij Jezus brengen of kinderen in een kerkbank stoppen, met alle frustraties van dien?
Ja.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Vind je dat een vergelijking? Kinderen bij Jezus brengen of kinderen in een kerkbank stoppen, met alle frustraties van dien?
Ja.
Dat klinkt heel dapper. Maar ik ben het niet met je eens.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Vind je dat een vergelijking? Kinderen bij Jezus brengen of kinderen in een kerkbank stoppen, met alle frustraties van dien?
Ja.
Dat klinkt heel dapper. Maar ik ben het niet met je eens.
Dan onderwaardeer je het belang van de kerkgang. De kinderen horen evengoed bij de gemeente als de volwassenen.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

Het verhaal van Afgewezen is misschien voor ieder in bepaalde mate wel herkenbaar.
Vraag is alleen of je daar zo negatief en plomverloren mee naar buiten moet komen. Het komt enigzins ongeintereseerd en cynisch over.
Ik heb ook wel van die diensten:
Moe van de werkweek
Druk geweest met de kinderen
de jongens die blijven draaien
Een zwerver die in de kerk onrustig van bank naar bank loopt
De dominee die naar je gevoel rondjes om de tekst draaid zonder erin te komen
warm in de kerk
Dingen die nog moeten gebeuren waar je je gedachten niet van kan afhouden
Mensen die je van boven tot onder opnemen en denken .....kan het niet wat sjieker
Thuis komend zeer ontevreden over wat je nu eigenlijk hebt gehoord
enz. enz. enz.

Alleen....................... wie moet er wat aan doen?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Oude Paden schreef:... Vraag is alleen of je daar zo negatief en plomverloren mee naar buiten moet komen. Het komt enigzins ongeintereseerd en cynisch over....
Ik! Dat bedoel je toch?
Ik moet gewoon zorgen dat ik alles goed vind, dan is het probleem opgelost
(Bedankt voor je meedenken en meeleven. ;) )
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Afgewezen schreef:
Oude Paden schreef:... Vraag is alleen of je daar zo negatief en plomverloren mee naar buiten moet komen. Het komt enigzins ongeintereseerd en cynisch over....
Ik! Dat bedoel je toch?
OP zal ongetwijfeld IK zeggen, maar dan bedoeld hij daar zijn eigen persoontje mee.
ik zeg ook IK maar dan bedoel ik ook mijn eigen persoontje daarmee.
hoe JIJ dat wil doen, of daar mee om wil gaan, dat zul je toch echt voor jezelf uit moeten maken.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef: Dat klinkt heel dapper. Maar ik ben het niet met je eens.
Dan onderwaardeer je het belang van de kerkgang. De kinderen horen evengoed bij de gemeente als de volwassenen.
Nu snij je een heel ander onderwerp aan, dat ik nu echter liever laat rusten. Overigens ligt hier ook een taak voor de ouders, maar goed, dat terzijde. :)
Oude Paden

Afgewezen schreef:
Ik! Dat bedoel je toch?
Sorry Afgewezen...ik kwam een beetje te chagrijnig uit de hoek.

Ik bedoelde ook wel dat ik het herkende....alleen vond ik het (zeker gezien jouw altid serieuze reacties) wat onverwacht uit de hoek komen
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Oude Paden schreef:
Afgewezen schreef:
Ik! Dat bedoel je toch?
Sorry Afgewezen...ik kwam een beetje te chagrijnig uit de hoek.

Ik bedoelde ook wel dat ik het herkende....alleen vond ik het (zeker gezien jouw altid serieuze reacties) wat onverwacht uit de hoek komen
Toch mag je dit zien als een serieuze reactie. Ik weet dat het 'not done' is in onze kringen om zo over kerkdiensten te spreken. Maar er zijn omstandigheden waarbij de je situatie wel eens eerlijk onder ogen wil/moet zien.
En ja, dan is RF een geschikt medium om je hart eens te luchten. En natuurlijk, dat roept reacties op...
Oude Paden

Afgewezen...
Ik denk dat ik je nu beter begrijp..........Alleen zelf wijd ik dat altijd aan het feit dat ikzelf dat leven niet ken zoals het verwoord word in de prediking........
Plaats reactie