wie zit er op hyves?

zit jij op hyves?

Ja
42
71%
nee, maar misschien in de toekomst wel
0
Geen stemmen
nee
17
29%
 
Totaal aantal stemmen: 59

Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door Gijs83 »

Rens schreef:
Mariaa schreef:............ als ik zie hoe iedereen z'n best doet om zoveel mogelijk over de ander te weten te komen........
Daar heb ik niet zoveel last van, ondanks dat ik behoorlijk anoniem door het leven ga op hyves....slechts een enkeling weet wie er achter de nickname schuilgaat.
Ik heb ergens gelezen, dat je beter niet onder een nickname op hyves kunt gaan. Daar is het eigenlijk niet voor bedoeld.
Molenaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 okt 2008, 22:35

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door Molenaar »

Ik zit ook op hyves. Doe er wel niet veel mee, maar vind het leuk om bij te houden wie er jarig zijn. Dan kan ik even een felicitatiekrabbeltje achter laten.
Ik ken ook mensen die hun hele persoonlijke getuigenis op hyves zetten. Dat vind ik dan weer wat ver gaan voor hyves.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door Rens »

Gijs83 schreef:
Rens schreef:
Mariaa schreef:............ als ik zie hoe iedereen z'n best doet om zoveel mogelijk over de ander te weten te komen........
Daar heb ik niet zoveel last van, ondanks dat ik behoorlijk anoniem door het leven ga op hyves....slechts een enkeling weet wie er achter de nickname schuilgaat.
Ik heb ergens gelezen, dat je beter niet onder een nickname op hyves kunt gaan. Daar is het eigenlijk niet voor bedoeld.
in mijn geval is het wel zo veilig om niet getraceerd te kunnen worden op woonplaats, naam oid......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
chapman
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 mar 2008, 20:24

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door chapman »

Het lijkt een vrij inhoudloos gebeuren, waar verschrikkelijk veel gevaren op de loer liggen. Het lijkt wel een "vleesmarkt". En wat er zoal niet aan ge-linked en gekoppeld wordt. Tien- tot een hondertal vrienden.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door Rens »

chapman schreef:Het lijkt een vrij inhoudloos gebeuren, waar verschrikkelijk veel gevaren op de loer liggen......
ga dan maar in een hutje op de heide wonen zonder radio/internet etc.......dan ben je schijn-veilig voor alle gevaren.............

en het aantal vrienden die je op je site hebt, daar heb je uiteindelijk nog zélf controle over.......ik heb er welgeteld 7, allen uit de refo-hoek..........sommige aanmeldingen weiger ik, omdat ze niet "passen"
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door Marnix »

chapman schreef:Het lijkt een vrij inhoudloos gebeuren, waar verschrikkelijk veel gevaren op de loer liggen. Het lijkt wel een "vleesmarkt". En wat er zoal niet aan ge-linked en gekoppeld wordt. Tien- tot een hondertal vrienden.
Het is maar hoe je het zelf ziet. Het idee van een vleesmarkt heb ik nog nooit gehad. Het is gewoon een sociaal netwerk zoals je dat overal hebt, de een met goede vrienden, de ander met foute vrienden. Dat sommigen er niet goed mee omgaan maakt het hebben van een sociaal netwerk nog niet verkeerd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door henriët »

chapman schreef:Het lijkt een vrij inhoudloos gebeuren, waar verschrikkelijk veel gevaren op de loer liggen. Het lijkt wel een "vleesmarkt". En wat er zoal niet aan ge-linked en gekoppeld wordt. Tien- tot een hondertal vrienden.
wat ontzettend kort door de bocht zeg..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door albion »

Rens schreef:
in mijn geval is het wel zo veilig om niet getraceerd te kunnen worden op woonplaats, naam oid......
Ben je daar 100% zeker van Rens?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door Rens »

albion schreef:
Rens schreef:
in mijn geval is het wel zo veilig om niet getraceerd te kunnen worden op woonplaats, naam oid......
Ben je daar 100% zeker van Rens?
als je niet via via via wéét wie er achter een bepaalde nick schuil gaat, en er ook in je profiel geen aanwijzing te vinden is......voor rf'ers ben ik wel te vinden geweest via mijn profiel hier, maar die verwijzing staat er inmiddels niet meer........

maar ik bedoelde in hoofdzaak niet traceerbaar voor mensen waar ik mee gebrouilleerd ben.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door Rens »

chapman schreef:Het lijkt een vrij inhoudloos gebeuren, waar verschrikkelijk veel gevaren op de loer liggen. Het lijkt wel een "vleesmarkt". En wat er zoal niet aan ge-linked en gekoppeld wordt. Tien- tot een hondertal vrienden.
je hebt blijbaar flink gewinkeld op hyves dat je het allemaal zo precies weet.....bovendien maak je er toch wel een beetje een uitvergroting van....heb je ook inzicht in de achtergronden van elk van die tien- tot een honderdtal vrienden???????????
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door BJD »

Rens schreef:
chapman schreef:Het lijkt een vrij inhoudloos gebeuren, waar verschrikkelijk veel gevaren op de loer liggen. Het lijkt wel een "vleesmarkt". En wat er zoal niet aan ge-linked en gekoppeld wordt. Tien- tot een hondertal vrienden.
je hebt blijbaar flink gewinkeld op hyves dat je het allemaal zo precies weet.....bovendien maak je er toch wel een beetje een uitvergroting van....heb je ook inzicht in de achtergronden van elk van die tien- tot een honderdtal vrienden???????????
De term vrienden gaat me alleen een beetje te ver... 'k heb er hoegenaamd alleen maar collega's en familie op staan. Een vriend is wat anders.. ik heb een aantal hyves'vrienden' maar mijn vrienden hebben geen hyves :blabla
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door JolandaOudshoorn »

henriët schreef:
chapman schreef:Het lijkt een vrij inhoudloos gebeuren, waar verschrikkelijk veel gevaren op de loer liggen. Het lijkt wel een "vleesmarkt". En wat er zoal niet aan ge-linked en gekoppeld wordt. Tien- tot een hondertal vrienden.
wat ontzettend kort door de bocht zeg..
Hyves is leuk, gezellig en soms erg handig! wat vrienden betreft, bij mij is het van alles nog wat. Familie (nichten die je anders helemaal niet meer spreekt), oud-klasgenoten, gemeenteleden, jeugd-en kinderen uit de gemeente, forumleden... ik zit idd nu al wel over de 100 "vrienden' heen.
Inhoudsloos, het is maar hoe je het gebruikt. Ik heb er in ieder geval veel van geleerd, informatie vandaan gehaald en wordt ook wel opgebouwd in het geloof! (check my hyves!)
Vleesmarkt.... nee, ik heb geen slager bij mijn vrienden.....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
sander
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2008, 19:24

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door sander »

chapman schreef:Het lijkt een vrij inhoudloos gebeuren, waar verschrikkelijk veel gevaren op de loer liggen. Het lijkt wel een "vleesmarkt". En wat er zoal niet aan ge-linked en gekoppeld wordt. Tien- tot een hondertal vrienden.
Ik hoop niet dat je de schrijver chapman bent. Die komt op mij in ieder geval veel genuanceerder over.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door jvdg »

Bonny schreef:Van de Rokende Vlaswiek
We hebben min of meer de afspraak, dat dergelijke liefdeloze en ongenuanceerde tirades van die website hier niet thuis horen.
Een ieder die behoefte heeft aan dergelijke zaken is vrij de onderhavige website te bezoeken.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2478
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: wie zit er op hyves?

Bericht door Bonny »

Sorry, dat wist ik niet..
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie