nietescaprice schreef:Die zal wel van zijn zoon ds. J.W. Kersten zijn geweest.Ander schreef:ik heb wel eens een bandje van hem gehoord, van zondag 7!

nietescaprice schreef:Die zal wel van zijn zoon ds. J.W. Kersten zijn geweest.Ander schreef:ik heb wel eens een bandje van hem gehoord, van zondag 7!
Je mag toch wel weten hoe die predikanten preekten? Wat was hun boodschap? Hoe is die boodschap nu? Is er wat veranderd? Dat zijn legitieme vragen, dunkt me.Mister schreef:Het gaat om het Woord, niet om de dienaar van het Woord, toch?
Als ik de preken van wijlen ds. L. Huisman beluister, is er zeker wat veranderd (helaas).Gijs83 schreef:Je mag toch wel weten hoe die predikanten preekten? Wat was hun boodschap? Hoe is die boodschap nu? Is er wat veranderd? Dat zijn legitieme vragen, dunkt me.Mister schreef:Het gaat om het Woord, niet om de dienaar van het Woord, toch?
Johannes 3:16 schreef:Als ik de preken van wijlen ds. L. Huisman beluister, is er zeker wat veranderd (helaas).Gijs83 schreef:Je mag toch wel weten hoe die predikanten preekten? Wat was hun boodschap? Hoe is die boodschap nu? Is er wat veranderd? Dat zijn legitieme vragen, dunkt me.Mister schreef:Het gaat om het Woord, niet om de dienaar van het Woord, toch?
ja dat is eigenlijk wel waar ja...jvdg schreef:Een ieder heeft zo z'n preken waardoor hij/zij bijzonder is "bepaald", vertroost en bemoedigd, en uit gunning worden die preken dan aanbevolen aan vrienden, kennissen, familie en forumleden.
Niks mis mee, maar wat de één treft kan de ander "koud" laten.
Dus wees terughoudend in het aanbevelen van preken of predikers.
Licht op z'n minst toe waarom een bepaalde preek je heeft getroffen of luisterenswaardig maakt.
oké, ik heb een aanvulling gedaan......jvdg schreef:Een ieder heeft zo z'n preken waardoor hij/zij bijzonder is "bepaald", vertroost en bemoedigd, en uit gunning worden die preken dan aanbevolen aan vrienden, kennissen, familie en forumleden.
Licht op z'n minst toe waarom een bepaalde preek je heeft getroffen of luisterenswaardig maakt.
Het land is vol van preken.......
Waarom ? Ik begrijp je punt niet.jvdg schreef:.
vreemde redenatie..jvdg schreef:Een ieder heeft zo z'n preken waardoor hij/zij bijzonder is "bepaald", vertroost en bemoedigd, en uit gunning worden die preken dan aanbevolen aan vrienden, kennissen, familie en forumleden.
Maar toch ben ik het wel eens met jvdg. Ik kan wel allerlei linken hier neer zetten van preken die ik mooi vond of mij raakte, maar dat heeft weinig zin in zo'n topic. Wat ik op dat moment nodig had is voor iemand anders misschien helemaal niet zo.BJD schreef:vreemde redenatie..jvdg schreef:Een ieder heeft zo z'n preken waardoor hij/zij bijzonder is "bepaald", vertroost en bemoedigd, en uit gunning worden die preken dan aanbevolen aan vrienden, kennissen, familie en forumleden.
Sommige preken kunnen je niet "koud" laten.. goed dat die geplaatst worden toch?
De een heeft meer talenten dan de ander.... Net als met piano spelen. Naar de een luister je liever als naar de ander omdat hij/zij meer talent heeft en beter op een piano kan spelen. Zo ook met het spelen/prediken van het evangelie.
In alles heb je mooie en minder mooie zaken... bv in topic "schitterde foto's"... Je kan dan wel zeggen dat een ieder wat anders mooi vind maar er zijn ook foto's waar gewoon alles in zit.. die iederen mooi vind.. Zo kan het met preken ook zijn...
Ander schreef: Pas was er bij ons een ouderling op bezoek die het volgende zei: Wanneer de Heere Zijn knecht zendt om Zijn Woord te prediken zit er een bruid in de kerk. Een preek wordt nooit voor niets gedaan. Dan voor die en dan voor die. !