Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?
Re: Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?
Wat de jeugd betreft? Van de meeste Marokkanen in bijv. Gouda of Rotterdam die "een probleem" zouden zijn weet ik zeker dat het om Nederlandse burgers gaat.
Ik dacht dat je in het algemeen sprak.
Misschien moet je je wat verdiepen in de achtergronden en cultuur van de allochtone jongeren.Erasmiaan schreef:Jawel, die zijn wel terecht. Kom maar eens een dagje op de rechtbank meelopen. En dan heb ik het over mensen, meestal zonder een Nederlands paspoort.Jongere schreef:Het wordt allang tijd om het gewoon over Nederlandse jongeren te gaan hebben. Dat zijn het tenslotte en het is ons probleem. Mensen terugsturen (wat pas iemand zei) is belachelijk, het zijn onze burgers en als er veel criminaliteit is onder bepaalde bevolkingsgroepen laat dat alleen maar zien dat we niet in staat zijn goed met die burgers om te gaan. Alle linken die ook vaak met immigratie vandaag de dag worden gelegd zijn dan ook niet helemaal terecht.
Dan zie je dat dáár een groot probleem zit.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Als het dan ONS probleem is, laten WIJ het dan ook keihard aanpakken. Ik heb het niet over nederlandse jeugd maar specificeer het want de nederlandse jeugd van Marokkaanse komaf is een specifiek probleem. Je moet wel je kop in het zand hebben zitten wil men dat nog ontkennen.Jongere schreef:Het wordt allang tijd om het gewoon over Nederlandse jongeren te gaan hebben. Dat zijn het tenslotte en het is ons probleem. Mensen terugsturen (wat pas iemand zei) is belachelijk, het zijn onze burgers en als er veel criminaliteit is onder bepaalde bevolkingsgroepen laat dat alleen maar zien dat we niet in staat zijn goed met die burgers om te gaan. Alle linken die ook vaak met immigratie vandaag de dag worden gelegd zijn dan ook niet helemaal terecht.
We zijn het niet in staat geweest, denkend dat we het (door de linkse gedachtengoed gevoed) al theedrinkend konden oplossen met de Marokkanen. Het is in die zin onze schuld dat we het veel te lang hebben aanmodderen. Daarmee kan je niet zeggen dat het onze schuld is, "zij" kiezen voor zo'n leven en daarmee zelf verantwoordelijk.
Criminelen (met dubbele nationaliteit, of met verblijfsvergunning van onbepaalde tijd) terugsturen naar land van herkomst is voor mij altijd nog een optie

Als ik bij de kassa sta en er dringt een marokaans/turkse man/vrouw/jongere voor dan laat ik wel ff blijken dat ik daar niet van gedient ben. Doordat ik behoorlijk fel kan reageren en kan kijken houden ze zich gedeist. Ze moeten vooral niet aan me komen of me een mep geven want dan liggen ze ook zo op de grond tussen de schappen van de supermarkt.
Ik ben echt niet bang uit gevallen.
Het probleem is alleen dat zij dit opvatten dat jij het doet omdat zíj allochtoon zijn.Lassie schreef:Als ik bij de kassa sta en er dringt een marokaans/turkse man/vrouw/jongere voor dan laat ik wel ff blijken dat ik daar niet van gedient ben. Doordat ik behoorlijk fel kan reageren en kan kijken houden ze zich gedeist. Ze moeten vooral niet aan me komen of me een mep geven want dan liggen ze ook zo op de grond tussen de schappen van de supermarkt.
Daarom vind ik dit niet de goede manier.
Zij zijn erg scherpgevoelig. Mijn buurman zij pas nog; O, we worden nog zo gediscrimineerd.
Wanneer mijn vrouw een parkeerplek ziet en er in wil gaan, piept een andere auto zo voor haar het gat in.
Ze hebben dan zoiets van, jij ben toch maar zo'n buitenlandse vrouw met hoofddoek.
Achteraf heb ik spijt dat ik niet gezegd heb, maar luister eens, dat gebeurt mij als blanke zonder hoofddoek ook zo vaak!
als ik mij niet verweerd had, dan was ik er nu niet meer geweest. Dus ik ga me wel verweren. We mogen elkaar niet meer eens op bepaalde dingen wijzen.
We mogen best op komen voor onszelf, maar laat je doen en laten ook in deze dingen niet tegenstrijdig zijn met je belijdenis.Lassie schreef:als ik mij niet verweerd had, dan was ik er nu niet meer geweest. Dus ik ga me wel verweren. We mogen elkaar niet meer eens op bepaalde dingen wijzen.
welke belijdenis?Ariene schreef:We mogen best op komen voor onszelf, maar laat je doen en laten ook in deze dingen niet tegenstrijdig zijn met je belijdenis.Lassie schreef:als ik mij niet verweerd had, dan was ik er nu niet meer geweest. Dus ik ga me wel verweren. We mogen elkaar niet meer eens op bepaalde dingen wijzen.
- J.C. Philpot
De belijdenis dat we onze naaste lief dienen te hebben als onszelf. Prima dat je wat van dergelijk gedrag zegt, maar geen hatelijke opmerkingen over iemands ras/godsdienst e.d..Lassie schreef:welke belijdenis?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
ik bedoel je belijdenis christen te zijn.Lassie schreef:welke belijdenis?Ariene schreef:We mogen best op komen voor onszelf, maar laat je doen en laten ook in deze dingen niet tegenstrijdig zijn met je belijdenis.Lassie schreef:als ik mij niet verweerd had, dan was ik er nu niet meer geweest. Dus ik ga me wel verweren. We mogen elkaar niet meer eens op bepaalde dingen wijzen.
Je onderschrijving van de geloofsbelijdenis.
Wat wil je nu zeggen?Ariene schreef:Misschien moet je je wat verdiepen in de achtergronden en cultuur van de allochtone jongeren.Erasmiaan schreef:Jawel, die zijn wel terecht. Kom maar eens een dagje op de rechtbank meelopen. En dan heb ik het over mensen, meestal zonder een Nederlands paspoort.Jongere schreef:Het wordt allang tijd om het gewoon over Nederlandse jongeren te gaan hebben. Dat zijn het tenslotte en het is ons probleem. Mensen terugsturen (wat pas iemand zei) is belachelijk, het zijn onze burgers en als er veel criminaliteit is onder bepaalde bevolkingsgroepen laat dat alleen maar zien dat we niet in staat zijn goed met die burgers om te gaan. Alle linken die ook vaak met immigratie vandaag de dag worden gelegd zijn dan ook niet helemaal terecht.
Ik bedoelde het voor JongereErasmiaan schreef:Wat wil je nu zeggen?Jongere schreef:Het wordt allang tijd om het gewoon over Nederlandse jongeren te gaan hebben. Dat zijn het tenslotte en het is ons probleem. Mensen terugsturen (wat pas iemand zei) is belachelijk, het zijn onze burgers en als er veel criminaliteit is onder bepaalde bevolkingsgroepen laat dat alleen maar zien dat we niet in staat zijn goed met die burgers om te gaan. Alle linken die ook vaak met immigratie vandaag de dag worden gelegd zijn dan ook niet helemaal terecht.
Misschien moet je je wat verdiepen in de achtergronden en cultuur van de allochtone jongeren.
het probleem is niet direct de integratie.
Het is het conflict tussen de twee culturen.
In veel allochtoonse gezinnen is er alleen maar respect voor de oudere in de familie.
Niet voor de Nederlandse overheid.
deze respecteren ze in veel gevallen ook niet omdat ze niet de regels van de islam navolgen.
Daarnaast is de opvoeding anders.
wanneer opa of oma 's avonds komt of er is, is het niet netjes wanneer de kinderen op bed liggen, dus loopt alles op.
Hulp van jeugdzorg willen ze vaak niet accepteren vanwege wantrouwen of schaamte.
O.a. dit bedoelde ik, maar de problematiek ligt nog veel breder dan dit.
J.C. Philpot schreef:De belijdenis dat we onze naaste lief dienen te hebben als onszelf. Prima dat je wat van dergelijk gedrag zegt, maar geen hatelijke opmerkingen over iemands ras/godsdienst e.d..Lassie schreef:welke belijdenis?
heb ik dat ergens gezegd dat ik hatelijk ben richting m'n medemens: turk/marokaan?
Als een hollandse zoiets doet zeg ik er ook wat van. Maar dat komt minder vaak voor dan dat er een turk of marokaan dat doet.
Maar als ze tegen mij rooie zeggen en ik zeg daar gewoon op een vriendelijke manier wat van dan mag ik daar niks van zeggen. Maar zeg ik doe eens even normaal, dan wordt ik gelijk voor alles wat lelijk is uitgemaakt.
Wellicht als je dit nog eens naleest snap je wat ik bedoel.Lassie schreef:Als ik bij de kassa sta en er dringt een marokaans/turkse man/vrouw/jongere voor dan laat ik wel ff blijken dat ik daar niet van gedient ben. Doordat ik behoorlijk fel kan reageren en kan kijken houden ze zich gedeist. Ze moeten vooral niet aan me komen of me een mep geven want dan liggen ze ook zo op de grond tussen de schappen van de supermarkt.