Van harte mee eens. Als we dat tot ons laten inwerken, vooral de zinsnede "tenzij ik de zwaren toorn van God op mij laden wil..", volgens mij moeten we dan de hand in eigen boezem steken en de andere hand op de mond.Zeemeeuw schreef:De graagte waarmee het kerkverband van de Gereformeerde Gemeenten op dit forum in diskrediet wordt gebracht is toch wel opvallend. Blijkbaar een sekte die overal (en vooral op dit forum) tegengesproken wordt.
(Wellicht verhelderend om een discussie te beginnen over Zondag 43 H.C. - Wat wil het negende gebod?)
Ik wil me verder afzijdig houden van de discussie. Het enige wat ik wil zeggen is:
ds. Veenendaal geeft enkele kenmerken van het genadeleven (en inderdaad zoals het verwoord is is het het plaatsmakende werk, wat hij zelf ook zegt). Vervolgens zet iemand die in de punten A t/m E, alsof het stapjes zijn.
En de onderste regel wordt voor het gemak maar door iedereen over geslagen:
Ik neem aan dat hij daar nog op verder is gegaan, de man kennende.Ds. Veenendaal: „Voor zo iemand is er genade. God heeft in het hart plaatsgemaakt voor Jezus Christus, Die dierbaar en noodzakelijk is geworden.”
Daarnaast nog 1 ding:
Jammer dat als iemand 'vakjargon' gebruikt, dan direct zo de hoek in wordt geschopt.
Laten we gelijk stoppen om elkaar zwart te maken en vooral om Gods knechten verdacht te maken.