Make Up -- Niet tevreden met jezelf?
- monique
Re: Make Up -- Niet tevreden met jezelf?
ik vins er niets verkeerds aan
maar denk wel aan de hoeveelheid je doet
kijk ik doe ook weleens make-up op
maarja dat hoort erbij vind ik
maar denk wel aan de hoeveelheid je doet
kijk ik doe ook weleens make-up op
maarja dat hoort erbij vind ik
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
De ene keer heb ik zin in de ene ketting, de andere keer heb ik geen zin om n ketting om te doen...
De ene keer heb ik zin in die ene speciale rok, de andere keer heb ik zin in een broek
De ene keer heb ik zin om extra aandacht te schenken aan mn haar, de andere keer niet...
De ene keer laat ik mn haar wat korter knippen dan de andere keer
De ene keer heb ik zin om langere oorbellen te dragen, de andere keer in kleine knopjes
De ene keer heb ik zin om me mooi op te maken, de andere keer niet...
Waarom hangt er nu zoveel gewicht aan het laatste zinnetje....?
De ene keer heb ik zin in die ene speciale rok, de andere keer heb ik zin in een broek
De ene keer heb ik zin om extra aandacht te schenken aan mn haar, de andere keer niet...
De ene keer heb ik zin om langere oorbellen te dragen, de andere keer in kleine knopjes
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
- MarthaMartha
Wou je 'n preek over de rest ooDaphne schreef:De ene keer heb ik zin in de ene ketting, de andere keer heb ik geen zin om n ketting om te doen...

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
K vind 't gewoon (*even t engelse woord bedenken voor koeienpoep!)MarthaMartha schreef:Wou je 'n preek over de rest ooDaphne schreef:De ene keer heb ik zin in de ene ketting, de andere keer heb ik geen zin om n ketting om te doen...
Waarom hangt er nu zoveel gewicht aan het laatste zinnetje....?k dan?
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
- MarthaMartha
Daphne schreef:K vind 't gewoon (*even t engelse woord bedenken voor koeienpoep!)MarthaMartha schreef:Wou je 'n preek over de rest ooDaphne schreef:De ene keer heb ik zin in de ene ketting, de andere keer heb ik geen zin om n ketting om te doen...
Waarom hangt er nu zoveel gewicht aan het laatste zinnetje....?k dan?

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Toen maakte zich Jozua des morgens vroeg op, en deed Israël aankomen naar zijn stammen; en de stam van Juda werd geraakt.Daphne schreef:De ene keer heb ik zin in de ene ketting, de andere keer heb ik geen zin om n ketting om te doen...
En zo zijn er meer voorbeelden

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marnix schreef:Toen maakte zich Jozua des morgens vroeg op, en deed Israël aankomen naar zijn stammen; en de stam van Juda werd geraakt.Daphne schreef:De ene keer heb ik zin in de ene ketting, de andere keer heb ik geen zin om n ketting om te doen...

My one and only goal;
His image in my soul.
Ja, zo kun je op grond van Ex. 34: 29 ook de achternaam van Mozes vaststellen. Van den Berg...Marnix schreef:Toen maakte zich Jozua des morgens vroeg op, en deed Israël aankomen naar zijn stammen; en de stam van Juda werd geraakt.
~~Soli Deo Gloria~~
Ik denk dat de bijbel de nadruk legt op de verborgen, innerlijke mens ( 1 Petr 3:33-34). Dat zou ons eerste verlangen moeten zijn, niet sieraden en make-up. Wie zegt dat je helemaal geen sieraden zoals oorbellen enzo mag dragen?JaCa schreef:Volgens mij kan ik dit topic wel onder 'Kerk en Cultuur' zien...
Hoe denken jullie over de statement:
Als je make-up gebruikt ben je niet tevreden over hoe God je geschapen hebt..
Misschien dat je hierbij oorbellen ook kan scharen...?
Ik besef het....het is wellicht een afgezaagd onderwerp.... maar ik ben toch wel benieuwd hoe jullie er tegenover staan...!
De volgende vraag is wel belangrijk: Waar hecht je mee belang aan? Aan uiterlijke of innerlijke waarden? Op het uiterlijk of de persoonlijkheid?
De verborgen mens wordt als zachtmoedig en stil beschreven. Bij 'stille geest' denk ik aan een vrouw die haar identiteit in Christus heeft gevonden.
Gelovige vrouwen waren in Paulus tijd sexy. Er was weinig verschil tussen hen de de priesteressen in de afgodentempels. Parels, goud en dure kleren waren nodig om een priesteres van Venus het gewenste imago voor de openbaarheid te geven. Gevlochten haar gold als verleidelijk, vandaar dat het haar in vlechten gedragen werd.
De gemeente in Efeze had behoefte aan een ander soort vrouw, een vrouw die zich onderscheidde door haar echte innerlijke waarden. Vrouwen die niet op kleding, sieraden of verleidingskunsten aangewezen waren om voor de gemeente waardevol te zijn.
Volgens mij was het belangrijk dat christelijke vrouwen zich onderscheidden van de dienaressen van de godinnen.
Elke cultuur heeft haar eigen prikkelende symbolen.
Volgens mij mogen we best een vrouw met uitstraling zijn. Make-up en oorbellen, andere sieraden enzo kunnen daarbij helpen.
Zo...een hele preek.
Oorbellen?
Best toch.
Ik vind piercings bijvoorbeeld een ander verhaal.
Mijn nichtje heeft er ééntje bij haar navel laten zetten en in haar tong en in haar neusvleugel en in haar wenkbrauw.
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
Tja, je kunt jezelf ook de vraag stellen of Eva in het Paradijs voor de zondeval make-up nodig had. Maar goed, milieu vervuilende auto's waren er toen ook niet.
Tja, dan is het einde zoek...Ethan schreef:Tja, je kunt jezelf ook de vraag stellen of Eva in het Paradijs voor de zondeval make-up nodig had. Maar goed, milieu vervuilende auto's waren er toen ook niet.
Vast niet; haar huid verouderde zelfs niet toch.Ethan schreef:Tja, je kunt jezelf ook de vraag stellen of Eva in het Paradijs voor de zondeval make-up nodig had. Maar goed, milieu vervuilende auto's waren er toen ook niet.
Ook geen droge huid door vervuilde lucht etc. Zelfs geen dagcreme nodig!
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
ik begrijp het wel... maar tja, waar is het begin en waar is het einde,saphira schreef: Elke cultuur heeft haar eigen prikkelende symbolen.
Volgens mij mogen we best een vrouw met uitstraling zijn. Make-up en oorbellen, andere sieraden enzo kunnen daarbij helpen.
Zo...een hele preek.
Oorbellen?
Best toch.
Ik vind piercings bijvoorbeeld een ander verhaal.
Mijn nichtje heeft er ééntje bij haar navel laten zetten en in haar tong en in haar neusvleugel en in haar wenkbrauw.
zijn er wellicht ook nog mensen die oorbellen ook onder piercing scharen...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Eigenlijk is het ook hetzelfde...alleen dan op een andere plek 

My one and only goal;
His image in my soul.
tja, waarom dan wel oorbellen en geen piercings vraag ik me dan af......JaCa schreef:Eigenlijk is het ook hetzelfde...alleen dan op een andere plek
waar leg je dan de grens,
overigens is tegenwoordig ook bij de 'refo'jeugd twee oorbellen per oor helemaal 'in'....
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....