Niet thuis voelen...

Gijs83

Re: Niet thuis voelen...

Bericht door Gijs83 »

Lassie schreef:waarom altijd de kerkenraad erbij halen!!!! alsof de kerkenraad een pasklaar antwoord uit de kast kan halen!

Gemeente zijn ben je samen! (met wat behoorlijke strubbelingen)
Maar de kerkenraad heeft daarbij toch wel de leiding? De ouderlingen hebben immers het 'opzicht' over de gemeente. Ze zijn er toch ook om te stimuleren waar nodig of afremmen waar nodig.
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies. Ik moet denken aan die dominee die aangaf een triest bericht te hebben. De gemeente werd uitgenodigd om aanwezig te zijn en was erg nieuwsgierig en verontrust wat dat bericht zou zijn. In de dienst gaf de dominee aan dat er sprake van van overlijden. Voorin de kerk stond een kist. De gemeenteleden mochten een voor een een blik in de kist werpen. Iedereen die dat deed keek daarna onthutst. In de kist lag een spiegel, wie in de kist keek zag zichzelf. De dominee gaf aan: De gemeente is dood.

Na afloop kwam men bij hem. Ze hadden het begrepen, ze waren geschrokken.

De leiding van de kerk kan soms zeker wel dingen doen, al is het alleen maar om de gemeente bewust te maken van wat er mis is. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de leiding zelf niet dood is en het zo wel goed vindt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gijs83 schreef:
Lassie schreef:waarom altijd de kerkenraad erbij halen!!!! alsof de kerkenraad een pasklaar antwoord uit de kast kan halen!

Gemeente zijn ben je samen! (met wat behoorlijke strubbelingen)
Maar de kerkenraad heeft daarbij toch wel de leiding? De ouderlingen hebben immers het 'opzicht' over de gemeente. Ze zijn er toch ook om te stimuleren waar nodig of afremmen waar nodig.
Inderdaad. anders zou ieder gemeente lid "kerkeraadslid" zijn, dwz, zich bezig moeten houden met de bestuurlijke kant van een gemeente en dat is denk ik niet wenselijk!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie