Beroepingswerk, deel 6

freek

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door freek »

Hendrikus schreef:
Gian schreef:Ik zie ds Gerritsen nog niet zo snel Engels spreken, al kan ik er naast zitten uiteraard. :)
Hoeft ook niet zo snel, toch? :OO2
:D
albion

Bericht door albion »

Rens schreef:
Gian schreef:
Wilma van den Berg schreef:

Oud Geref. Gem.
Beroepen: te Salford (Can.), G. Gerritsen te Stavenisse.
Ik zie ds Gerritsen nog niet zo snel Engels spreken, al kan ik er naast zitten uiteraard. :)
nederlands sprekend dorpje? onaangepast gedrag, niet geïntegreerd??

zoek salford - canada eens op op internet, rens! Over een dorpje praat je dan niet meer.
Overigens vraag ik me af waarom er (ook door de andere forumleden die gereageerd hebben op het beroepbaar stellen van ds. Gerritsen naar Salford) zo 'vreemd' gereageerd wordt. Is het zo iets bijzonders dan?? Ik heb GG predikanten in het verleden gehoord en die spraken engels en nederlands door elkaar.. Er is een spreekwoord en dat geldt heel erg voor talen:
Al doende leert men. En om een taal te leren moet je naar het land gaan waar ze het spreken. Ik geef je de verzekering dat je de taal snel zult beheersen. Arme zendelingen die naar een land moeten waar de inboorlingen alleen hun eigen taal kunnen spreken....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Rens

Bericht door Rens »

albion schreef:
Rens schreef:
nederlands sprekend dorpje? onaangepast gedrag, niet geïntegreerd??

zoek salford - canada eens op op internet, rens! Over een dorpje praat je dan niet meer.
Overigens vraag ik me af waarom er (ook door de andere forumleden die gereageerd hebben op het beroepbaar stellen van ds. Gerritsen naar Salford) zo 'vreemd' gereageerd wordt.....
Hé Albion..........'t was gewoon een geintje....... :haha
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Unionist

Bericht door Unionist »

albion schreef:
Hoe noem je een plaats met 50 huizen dan? Een metropool?

http://en.wikipedia.org/wiki/Beachville ... io#Salford

(de 6000 postings waren nog niet helemaal vol...)
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Dubbeltal te Apeldoorn (GG): Ds. J.J. Tanis te Kampen en Ds. W. Visscher te Amersfoort
Dubbeltal te Beekbergen (GG): Ds. M. Karens te Werkendam en Ds. C. Sonnevelt te Lethbridge (Canada)
Dubbeltal te Westkapelle (GG): Ds. A.J. Gunst te Nieuwerkerk (Zld) en Ds. C. Neele te Lisse

Bron: http://www.preeklinks.nl
albion

Bericht door albion »

Unionist schreef:
albion schreef:
Hoe noem je een plaats met 50 huizen dan? Een metropool?

http://en.wikipedia.org/wiki/Beachville ... io#Salford

je hebt gelijk ik heb waarschijnlijk gekeken bij uk oops :OO

(de 6000 postings waren nog niet helemaal vol...)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
refo

Bericht door refo »

Klaas-Jan schreef:Dubbeltal te Apeldoorn (GG): Ds. J.J. Tanis te Kampen en Ds. W. Visscher te Amersfoort
Dubbeltal te Beekbergen (GG): Ds. M. Karens te Werkendam en Ds. C. Sonnevelt te Lethbridge (Canada)
Dubbeltal te Westkapelle (GG): Ds. A.J. Gunst te Nieuwerkerk (Zld) en Ds. C. Neele te Lisse

Tweetal heet dat.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

refo schreef:
Klaas-Jan schreef:Dubbeltal te Apeldoorn (GG): Ds. J.J. Tanis te Kampen en Ds. W. Visscher te Amersfoort

Tweetal heet dat.
Ja, zo noemde ik het vroeger ook, maar ik heb het verschijnsel van http://www.preeklinks.nl overgenomen, hoewel ze het daar nu weer tweetal noemen.

Maar de boodschap is toch duidelijk? :nananere
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Bedankt voor Ouddorp (HHK): Ds. P. den Ouden te Wouterswoude

Bron: http://www.hersteldhervormdekerk.nl
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Protestantse Kerk in Ned.
Beroepen: door de generale synode (als legerpredikant), A. F. de Oude te Loosdrecht (geref.); door de generale synode (als legerpredikant), W. J. van Sintmaartensdijk te Oldenzaal (herv.); te Leerdam (herv., wijk west), F. Hoek te IJsselmuiden-Grafhorst (herv.);
Aangenomen: het beroep door de generale synode (interim-pred. alg. dienst), J. van Dijk te Herwijnen (herv.); naar Nieuwerkerk aan den IJssel (herv., wijk 1), G. Lustig te Voorthuizen (herv.);
Bedankt: voor Papendrecht (herv., wijk west), G. van Meijeren te Dirksland (herv.).

Hersteld Hervormde Kerk
Bedankt: voor Ouddorp, P. den Ouden te Wouterswoude.

Geref. Kerken Vrijg.
Beroepen: te Groningen-Helpman, G. Timmermans te Gorinchem/Sliedrecht.

Chr. Geref. Kerken
Beroepen: te Deventer, M. W. Vrijhof te Arnhem.

Geref. Gemeenten
Bedankt: voor Ede, J. J. Tanis te Kampen.
Beroepen: te Boskoop, W. J. Karels te Hardinxveld-Giessendam; te Rhenen, G. Beens te Kootwijkerbroek; te Tricht-Geldermalsen, W. Silfhout te Capelle a/d IJssel-Middelwatering; te Westzaan, J. J. van Eckeveld te Zeist.

bron: http://www.refdag.nl
helma

Bericht door helma »

Chr. ger. kerk Scheveneningen
beroepen Ds L van der meij
Bron: kanselafkondiging
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Beroepingswerk

Protestantse Kerk in Ned.
Beroepen: te Amsterdam (g.v. AMSTA), kand. mw. G. van Schuppen te Amsterdam, die dit beroep heeft aangenomen; te Amsterdam (g.v. Jellinekcentrum), kand. mw. M. H. Röhling te Amsterdam, die dit beroep heeft aangenomen; door de generale synode (als legerpredikant), A. F. de Oude te Loosdrecht (geref.); door de generale synode (als legerpredikant), W. J. van Sintmaartensdijk te Oldenzaal (herv.); te Leerdam (herv., wijk west), F. Hoek te IJsselmuiden-Grafhorst (herv.); te Zoetermeer (prot. wijkgem. i.w. De Oase), mw. C. J. C. Kremer-Elzinga te Stiens, die dit beroep heeft aangenomen.
Aangenomen: het beroep door de generale synode (interim-pred. alg. dienst), J. van Dijk te Herwijnen (herv.); naar Nieuwerkerk aan den IJssel (herv., wijk 1), G. Lustig te Voorthuizen (herv.); naar ’t Woudt-Den Hoorn (prot. gem.), kand. mw. B. H. van de Weg te Utrecht.
Bedankt: voor Papendrecht (herv., wijk west), G. van Meijeren te Dirksland (herv.).

Hersteld Hervormde Kerk
Bedankt: voor Ouddorp, P. den Ouden te Wouterswoude.

Geref. Kerken Vrijg.
Beroepen: te Groningen-Helpman, G. Timmermans te Gorinchem/Sliedrecht.

Chr. Geref. Kerken
Beroepen: te Deventer, M. W. Vrijhof te Arnhem.

Geref. Gemeenten
Bedankt: voor Ede, J. J. Tanis te Kampen.
Beroepen: te Boskoop, W. J. Karels te Hardinxveld-Giessendam; te Rhenen, G. Beens te Kootwijkerbroek; te Tricht-Geldermalsen, W. Silfhout te Capelle a/d IJssel-Middelwatering; te Westzaan, J. J. van Eckeveld te Zeist.
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Fred

Bericht door Fred »

Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland

Tweetal te Kampen: ds. T. Klok te Urk en lerend ouderling Th.L. Zwartbol te Ede-Wekerom; Stemmingsdatum: 17 maart '08

©Preeklinks
Reformer

Bericht door Reformer »

Tweetal in de OGGiN te Dordrecht: Ds. T. Klok en lerend ouderling Th. L. Zwartbol
Stemmingsdatum 17 maart.
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Nieuwe tweetallen in GG:
Yerseke: Ds.C.van Krimpen te Oud Beijerland en Ds.G.Pater te Opheusden
Beekbergen: Ds.M.Karens te Werkendam en Ds.C.Sonnevelt te Lethbridge(Canada) stemmingsdatum: do 13 maart 2008
Apeldoorn: Ds.J.J.Tanis te Kampen en Ds.W.Visscher te Amersfoort stemmingsdatum: do 27 maart 2008
Gesloten