Ander schreef:Wilhelm schreef:
Nee.
Het gaat mij in eerste instantie ook niet om het boek , maar ik heb meer wat vragen bij de recensie.
Misschien had een interview met de auteur beter geweest.
Wat bedoel je precies, Wilhelm? Ik vind het zo jammer dat dáár vragen over gesteld worden. Het is toch juist goed dat een predikant die nog in leven is zijn memoires laat opschrijven. Hij wil ongetwijfeld hiermee Gods daden vertellen. Dat is toch goed en volkomen bijbels?
Lees wat er aan het slot van de recensie staat:
ds. J. Schipper in RD 16-01-08 schreef:Het belangrijkste zou zijn als door dit schrijven er nog zondaren jaloers gemaakt mochten worden op die God van Wie ds. Mijnders tot op de dag van vandaag zo veel hulp mocht verkrijgen. Van harte hoop ik dat ook vele jongeren dit boek ter hand zullen nemen en dat ze zelf mogen ervaren dat die God nog leeft.
Geka heeft het verwoord wat ook mijn gevoelens zijn.
Dat iemand wat uit zijn eigen leven vertelt is juist fijn, zie ook de reactie van Tiberius.
Werd het maar meer gevonden, er wordt zovaak geklaagd dat jeugd geen voorbeelden meer heeft, in dat licht kan het ook helemaal geen kwaad als er in gesprekken wat meer gesproken en getuigd zou worden over de wegen des Heeren.
Alleen als er nu zo een boekje uitgegeven wordt, dan heb ik een beetje moeite met het mensverheerlijkende element wat er in een recensie naar voren dreigt te komen.
En dan is er een gevaar dat, of je dominee bent of niet , de duivel op de loer ligt en dat gebruikt om iemand te bestrijden met zondige hoogmoedigen gedachten.
Daar heb je toch niemand voor over ?
En als er idd een interview was geweest met de beschreven predikant, had hij ongetwijfeld van zichzelf afgewezen naar Boven , om Hem de eer te geven voor de geschonken genade.
Dit waren zo mijn gedachten, maar laten we er verder niet veel woorden meer aan vuil maken.
Het is belangrijker dat we de God van Ds Mijnders ook leren kennen als onze/mijn God, voor het eerst of weer opnieuw.