Computerprobleempjes

Tiberius
Administrator

Re: Computerprobleempjes

Bericht door Tiberius »

Probeer ook eens in FF de pagina opnieuw te laden met Ctrl-F5. Dan gebruikt hij in ieder geval de lokale cache niet.
Marnix

Bericht door Marnix »

Herman schreef:Nieuw vraagje.

Ik werk met Firefox.
Ik heb het meest ruime kliksafe abonnement.

Sinds een dag wordt mijn wachtwoord niet meer gevraagd als ik van de whitelist naar een site buiten dat gebied ga. Ik krijg alleen de melding 'U heeft geen toegang tot deze site' met de reden dat mijn abonnement dat niet toestaat.

In Explorer heb ik dat probleem niet.

Hoe kan ik dat oplossen?
Volgens mij heeft het te maken met je proxyinstellingen, Internet Explorer gebruikt de proxyinstellingen van je internetvoorkeuren in Windows, Firefox gebruikt eigen proxy instellingen. Die proxy moet je in Firefox instellen. Hoe dit moet kan je terugvinden op de Kliksafe site als je boven in het menu gaat naar Helpdesk, Proxy en dan bij "Proxy instellen bij Mozilla Firefox".
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
BJD

Bericht door BJD »

Hendrikus schreef:
refo schreef:Spybot werkt ook perfect.
Als je Hitman Pro gebruikt, zit Spybot daar bij in, plus nog een aantal andere programma's. Wat de één niet ziet, ziet de ander wel. Cleanen kost inderdaad tijd, maar het loont de moeite. En het kost niks.
Hij draait nu op m'n pc (ik zit effe op m'n laptop te forummen) Vaak is het toch als hij wat gevonden heeft je je tegen betaling moet laten registreren om de fouten te laten herstellen?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Ccleanerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Marnix schreef:
Herman schreef:Nieuw vraagje.

Ik werk met Firefox.
Ik heb het meest ruime kliksafe abonnement.

Sinds een dag wordt mijn wachtwoord niet meer gevraagd als ik van de whitelist naar een site buiten dat gebied ga. Ik krijg alleen de melding 'U heeft geen toegang tot deze site' met de reden dat mijn abonnement dat niet toestaat.

In Explorer heb ik dat probleem niet.

Hoe kan ik dat oplossen?
Volgens mij heeft het te maken met je proxyinstellingen, Internet Explorer gebruikt de proxyinstellingen van je internetvoorkeuren in Windows, Firefox gebruikt eigen proxy instellingen. Die proxy moet je in Firefox instellen. Hoe dit moet kan je terugvinden op de Kliksafe site als je boven in het menu gaat naar Helpdesk, Proxy en dan bij "Proxy instellen bij Mozilla Firefox".
Bedankt. Dit heeft geholpen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik heb weer eens hommeles met mijn laptop:
- het scrollknopje (heet dat zo? het is dat knopje bij het muisding) doet het bij vlagen niet. Die vlagen varieren van tien minuten tot tien dagen, en er is niet echt lijn op te trekken wanneer 'ie wel en wanneer 'ie niet werkt. Doe ik iets fout of moet ik (diepe zucht) mijn vier maanden oude laptop terugsturen?
- op mijn laptop stond een tijdelijke versie van McAfee geinstalleerd. Die is verlopen, en ik heb nu Avast. McAfee herinnert mij er tweemaal daags aan dat ik 'm moet verlengen, wat ik niet wil. Kan ik nu alles wat McAfee heet verwijderen? De SiteAdvisor lijkt bijvoorbeeld nog wel te werken.
Waarschijnlijk bezorg ik met het niveau van deze vragen de gemiddelde forummer een lachbui van een week :oO
Da Capo

Bericht door Da Capo »

Zita schreef:Ik heb weer eens hommeles met mijn laptop:
- het scrollknopje (heet dat zo? het is dat knopje bij het muisding) doet het bij vlagen niet. Die vlagen varieren van tien minuten tot tien dagen, en er is niet echt lijn op te trekken wanneer 'ie wel en wanneer 'ie niet werkt. Doe ik iets fout of moet ik (diepe zucht) mijn vier maanden oude laptop terugsturen?
- op mijn laptop stond een tijdelijke versie van McAfee geinstalleerd. Die is verlopen, en ik heb nu Avast. McAfee herinnert mij er tweemaal daags aan dat ik 'm moet verlengen, wat ik niet wil. Kan ik nu alles wat McAfee heet verwijderen? De SiteAdvisor lijkt bijvoorbeeld nog wel te werken.
Waarschijnlijk bezorg ik met het niveau van deze vragen de gemiddelde forummer een lachbui van een week :oO
Wat betreft het 'scrollknopje', probeer eens de drivers van dat ding opnieuw te installeren. Je laptop is nog vrij nieuw, dus ga ik ervan uit dat je de cd met 'Drivers & Utilities' (of hoe die ook heten mag) nog hebt.
En inderdaad, je kan McAfee gewoon deïnstalleren. De folder weggooien is niet handig, er blijft dan nog van alles in het register van Windows staan. Dus verwijderen via 'Software' in het controle paneel.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Da Capo schreef:
Zita schreef:Ik heb weer eens hommeles met mijn laptop:
Wat betreft het 'scrollknopje', probeer eens de drivers van dat ding opnieuw te installeren. Je laptop is nog vrij nieuw, dus ga ik ervan uit dat je de cd met 'Drivers & Utilities' (of hoe die ook heten mag) nog hebt.
En inderdaad, je kan McAfee gewoon deïnstalleren. De folder weggooien is niet handig, er blijft dan nog van alles in het register van Windows staan. Dus verwijderen via 'Software' in het controle paneel.
kijk es aan, op dit tijdstip heb ik zomaar probleem 2 opgelost :) Probleem 1 ga ik morgen te lijf, als ik de cd heb gevonden. Zeer veel dank voor de bijstand :super
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Pas was ik op de laptop bezig en ineens flikkert het beeldscherm uit en weer aan. Daarna was het beeld niet meer zoals het daarvoor was. Het oude vertrouwde is weg en weet niet hoe ik het weer terug kan krijgen. Alles lijkt trager te zijn geworden en het lettertype is overal anders dan normaal. Heeft iemand een idee wat het probleem is?
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ichtus schreef:Pas was ik op de laptop bezig en ineens flikkert het beeldscherm uit en weer aan. Daarna was het beeld niet meer zoals het daarvoor was. Het oude vertrouwde is weg en weet niet hoe ik het weer terug kan krijgen. Alles lijkt trager te zijn geworden en het lettertype is overal anders dan normaal. Heeft iemand een idee wat het probleem is?
Is hij niet in een lagere resolutie gesprongen?
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Tiberius schreef:
Ichtus schreef:Pas was ik op de laptop bezig en ineens flikkert het beeldscherm uit en weer aan. Daarna was het beeld niet meer zoals het daarvoor was. Het oude vertrouwde is weg en weet niet hoe ik het weer terug kan krijgen. Alles lijkt trager te zijn geworden en het lettertype is overal anders dan normaal. Heeft iemand een idee wat het probleem is?
Heb ik ook al naar gekeken maar dat is het niet :nonnon
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ichtus schreef:
Tiberius schreef:
Heb ik ook al naar gekeken maar dat is het niet :nonnon
Kan je hier een screendump plaatsen?
Marnix

Bericht door Marnix »

Corrupte drivers? Dan is het een software-issue... probeer eens de laatste drivers voor de videokaart te installeren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Marnix schreef:Corrupte drivers? Dan is het een software-issue... probeer eens de laatste drivers voor de videokaart te installeren.
Ik ga vanmiddag eens kijken of ik hier wat mee kan.
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik hoop dat het helpt.... dan is het een softwarematig probleem, met de softwarematige aansturing van de hardware dus. Als dat het niet is heb je kans dat het een hardwareprobleem is en dat is wat lastiger en vaak niet zelf te verhelpen, zeker niet bij laptops.
Plaats reactie