Kom je bij de Hema, zijn de eierkoeken in de aanbieding. Heerlijk! Staat er onder het bordje met de prijs: aanbevolen door Sonja Bakker. Nou dan heb je toch ook zoiets van: die hoef ik niet meer

Ichtus schreef:Toppunt van sonja bakkeren
Kom je bij de Hema, zijn de eierkoeken in de aanbieding. Heerlijk! Staat er onder het bordje met de prijs: aanbevolen door Sonja Bakker. Nou dan heb je toch ook zoiets van: die hoef ik niet meer![]()
super, gaan we in het voorjaar samen op kledingjacht, oké....helma schreef:mijn rokken worden te wijd
Kunnen jullie niet gewoon wat uitwisselen?MarthaMartha schreef:super, gaan we in het voorjaar samen op kledingjacht, oké....helma schreef:mijn rokken worden te wijd
de mijne worden namelijk te smal
nou nee, zo dicht zit het niet bij elkaar.....JolandaOudshoorn schreef:Kunnen jullie niet gewoon wat uitwisselen?MarthaMartha schreef:super, gaan we in het voorjaar samen op kledingjacht, oké....helma schreef:mijn rokken worden te wijd
de mijne worden namelijk te smal![]()
Ik heb nog wel wat rokken maat 34/36 die ik niet meer/nog niet pas. Mijn 38-rr passen nu juist heel goed en soms lukt zelfs een maat 40!!
Maar gezien de daling die de weegschaal mij geeft kan ik alle 38-40 straks in de uitverkoop doen en weer braaf de 34/36 aantrekken
Nou nee, dank je. ik doe er alles aan om op die 38 te blijvenMarthaMartha schreef:nou nee, zo dicht zit het niet bij elkaar.....JolandaOudshoorn schreef: Kunnen jullie niet gewoon wat uitwisselen?![]()
Ik heb nog wel wat rokken maat 34/36 die ik niet meer/nog niet pas. Mijn 38-rr passen nu juist heel goed en soms lukt zelfs een maat 40!!
Maar gezien de daling die de weegschaal mij geeft kan ik alle 38-40 straks in de uitverkoop doen en weer braaf de 34/36 aantrekken
maarre... misschien kunnen wij ruilen? ik jouw 38 en jij mijn 34 en 36.....
ik ben niet van plan ze ooit weer aan te passen want dit gewicht bevalt me prima, misschien verbeeld ik het me, maar het lijkt dat ik minder vaak ziek ben nu ik wat meer weeg.... (jammer dat ik nu al weet dat bij de eerste stressvolle periode de kilo's er weer vanaf vliegen.....)
wegJolandaOudshoorn schreef:Nou nee, dank je. ik doe er alles aan om op die 38 te blijvenMarthaMartha schreef:nou nee, zo dicht zit het niet bij elkaar.....JolandaOudshoorn schreef: Kunnen jullie niet gewoon wat uitwisselen?![]()
maarre... misschien kunnen wij ruilen? ik jouw 38 en jij mijn 34 en 36.....
ik ben niet van plan ze ooit weer aan te passen want dit gewicht bevalt me prima, misschien verbeeld ik het me, maar het lijkt dat ik minder vaak ziek ben nu ik wat meer weeg.... (jammer dat ik nu al weet dat bij de eerste stressvolle periode de kilo's er weer vanaf vliegen.....)Waar is het (vr)eet icoontje?
afvallen en iets heerlijks ontdekken ???Lassie schreef:heb hier ook nog heeel veel rokken hangen die ik niet meer draag... maar die gaan denk ik richting dorcas/legerdesheils/KOEH
Maar wij zijn ook aan het afvallen op onze eigen manier! En ik heb iets heerlijks ontdekt!
Lijkt me een goed ideetje die verkoping!MarthaMartha schreef: wegalleen het spugertje is er nog....
nou, misschien kunnen we samen een verkoop 34/46 organiseren?
Toch snap ik het ergens wel. Mijn zwager is ook zo'n gespierde spijker, als je ziet wat dié allemaal kan eten zonder 1 grammetje aan te komen! Dus doet hij het ook, vette happen, gevulde koeken, etc....Kan toch eigenlijk niet goed zijn......helma schreef:![]()
![]()
Veel dunne mensen zijn toch gevaarlijk dik
ARNHEM - Slecht nieuws voor alle mensen die slank of zelfs uitgesproken dun zijn. Van hen is 40 tot 50 procent aan de binnenkant toch te dik.
En wat erger is: hun interne vetmassa is levensbedreigend, terwijl dikkerds met zwembandjes heel gezond kunnen zijn.
Met die boodschap heeft de Britse professor Jimmy Bell woensdagmiddag in Arnhem zijn gehoor laten schrikken.
Bell sprak op de eerste dag van een symposium van de 40-jarige vakgroep Humane Voeding van de Wageningen Universiteit.
Obesitas
Bell doet aan het Imperial College in Londen al jaren onderzoek naar obesitas (ziekelijk overgewicht).
Het viel hem op dat mensen met een gezond gewicht toch te vaak last hadden van klachten die typisch horen bij overgewicht, zoals hart- en vaatziekten, diabetes type 2 of hoge bloeddruk.
Pas na onderzoek met de scanner bij vele honderden dunne mensen kon hij vaststellen wat er aan de hand is: bijna de helft van de slanke mensen ''zit van binnen vol vet, vooral rond de lever'', zo kenschetste Bell.
Tofi's
Aan de buitenkant is niets te zien aan de 'tofi's' (thin outside, fat inside), zoals Bell ze noemt. Alleen een MRI-scan of een biopsie kan het opgeslagen orgaanvet aantonen.
De sprieten kunnen dus niet zomaar aannemen dat zij gezonder zijn dan de door Bell genoemde 'lothi's' (large outside, thin inside).
Er zit volgens de professor ook voor magere mensen maar één ding op om gezond te blijven: regelmatig bewegen. Beweging maakt namelijk niet alleen van buiten slank, maar doet ook opgeslagen vet rond de organen afnemen.
Oefenen
Driemaal per week een uur intensief oefenen lijkt nodig voor een goede gezondheid, aldus de Britse professor.
Bell had nog wel een troost voor alle teleurgestelde slanke toehoorders in de zaal. Hij is bezig met een onderzoek naar de minimale inspanning die nodig is om maximaal gezond te blijven.
Minimum
Aan het eind van dit jaar verwacht de professor te kunnen zeggen wat het absolute minimum aan beweging is waarmee een gezond mens toe kan.
''Hopelijk wordt dat geen tegenvaller. Want de meeste mensen hebben gewoon een hekel aan langdurig, regelmatig en intensief bewegen.''