Resultaten prediking

Jan Klaassen

Bericht door Jan Klaassen »

Rochus schreef:Waar willen we naartoe? Vruchteloos heen en weer gepraat?
wie kiest er in beginsel, God of de mens?
Ik zou graag onderbouwing zien.
Het werk dat God begonnen is komt tot openbaring wanneer de mens kiest om Christus te volgen.
Rochus

Bericht door Rochus »

Jan Klaassen schreef:
JolandaOudshoorn schreef:En beide uitspraken zijn waar!
Maar welke afslag nemen we?
Neem maar geen afslag. Wanneer je de ene weg inslaat laat je de andere achter je. Zorg maar dat je zelf op de rotonde blijft en beide uitspraken onderschrijft.
Jan Klaassen

Rochus schreef:
Jan Klaassen schreef:
Neem maar geen afslag. Wanneer je de ene weg inslaat laat je de andere achter je. Zorg maar dat je zelf op de rotonde blijft en beide uitspraken onderschrijft.
Er is geen rotonde. Er is een smalle en brede weg en we hebben te kiezen. Die rotonde is de slaapkamer van de dwaze maagden en de rijke jongeling en is niets anders dan de brede weg.
Ariene

Bericht door Ariene »

Rochus schreef:
freek schreef:
Erasmiaan schreef:
Jan Klaassen schreef: Das ook een mooie afslag. Dus je kiest voor Christus?
Waar zeg ik dat? Ik hou me verre van een geloof dat enkel bestaat uit "kiezen voor" Christus.
Kies je dan voo: God wat én de mens wat?? :roll:
Waar willen we naartoe? Vruchteloos heen en weer gepraat?
wie kiest er in beginsel, God of de mens?
Ik zou graag onderbouwing zien.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Rochus

Bericht door Rochus »

Jan Klaassen schreef:
Rochus schreef:
Jan Klaassen schreef:
Er is geen rotonde. Er is een smalle en brede weg en we hebben te kiezen. Die rotonde is de slaapkamer van de dwaze maagden en de rijke jongeling en is niets anders dan de brede weg.
Het ligt eraan over welke rotonde je het hebt. Over de rotonde van discussie of over de rotonde van verwondering
Jan Klaassen

Rochus schreef:
Jan Klaassen schreef:
Rochus schreef:
Jan Klaassen schreef: Maar welke afslag nemen we?
Het ligt eraan over welke rotonde je het hebt. Over de rotonde van discussie of over de rotonde van verwondering
Ik heb het over de t-splitsing van onze levenskeuzes.
freek

Bericht door freek »

Jongens! De tijdperk van de CBR-perikelen heb ik gelukkig al weer een heel tijdje achter me liggen. Zullen we het hier dan hier maar houden bij wat geschiktere benamingen.
Jan Klaassen

CBR?
Gaat in tot de enge poort en loop de wedloop op de smalle weg.
Laatst gewijzigd door Jan Klaassen op 12 dec 2007, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
freek

Bericht door freek »

Jan Klaassen schreef:CBR?
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen :roll:
Jan Klaassen

freek schreef:
Jan Klaassen schreef:CBR?
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen :roll:
We lopen de weg.
Sommigen zijn van mening dat we met de trein gaan 8) , maar dat is een dwaalleer.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Oh oh oh, wat zijn we spitsvondig. Zolang het nog over ik ga en ik doe en ik vind gaat is niemand hier op zijn plaats. Dat is een notie die voluit Bijbels is en die ik wel eens wat vaker zou willen horen.
Jan Klaassen

Erasmiaan schreef:Oh oh oh, wat zijn we spitsvondig. Zolang het nog over ik ga en ik doe en ik vind gaat is niemand hier op zijn plaats. Dat is een notie die voluit Bijbels is en die ik wel eens wat vaker zou willen horen.
Strijdt om in te gaan door de enge poort; want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan, en zullen niet kunnen;
[Namelijk] nadat de Heer des huizes zal opgestaan zijn, en de deur zal gesloten hebben, en gij zult beginnen buiten te staan, en aan de deur te kloppen, zeggende: Heere, Heere, doe ons open! en Hij zal antwoorden en tot u zeggen: Ik ken u niet, van waar gij zijt.
Alsdan zult gij beginnen te zeggen: Wij hebben in Uw tegenwoordigheid gegeten en gedronken, en Gij hebt in onze straten geleerd.
En Hij zal zeggen: Ik zeg u, Ik ken u niet, van waar gij zijt; wijkt van Mij af, alle gij werkers der ongerechtigheid!
Aldaar zal zijn wening en knersing der tanden, wanneer gij zult zien Abraham, en Izak, en Jakob, en al de profeten in het Koninkrijk Gods, maar ulieden buiten uitgeworpen.
En daar zullen er komen van Oosten en Westen, en van Noorden en Zuiden, en zullen aanzitten in het Koninkrijk Gods.
En ziet, er zijn laatsten, die de eersten zullen zijn; en er zijn eersten, die de laatsten zullen zijn.

Ik zou dat risico niet willen lopen Erasmiaan. Strijdt om in te gaan!
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik denk dat het (van beide kanten) niet goed is om met bijbelteksten aan te komen zoals hieronder. Er staan uiteraard nog honderden teksten in de Bijbel en 'elke ketter heeft z'n letter' schijnt een spreekwoord te zijn. Ik zou graag eens een wat beter onderbouwde post over deze dingen zien. Hoewel ik anderzijds ook wel het idee heb dat er genoeg info over dit onderwerp op het forum te vinden is. :roll:
helma

Bericht door helma »

Jan Klaassen schreef: We lopen de weg.
Sommigen zijn van mening dat we met de trein gaan 8) , maar dat is een dwaalleer.

Wij vliegen daarheen.....
Marco

Bericht door Marco »

Oude Paden schreef:Zelden openen er leden topics over "Hoe kom ik ooit bekeerd?" Leeft die vraag nog wel (ook bij mij?)
Oude Paden, hoe zie je bekering? Als een eenmalig iets, of zie je dat als iets dat je voortdurend of steeds weer moet doen?

Ik krijg de indruk dat je zit te wachten op een bevestiging dat je je bekeerd mag noemen. Maar moet dat wel? Geeft niet de hele Schrift antwoord op de vraag, hoe je tot Christus' heil moet komen? In de zin van: Geloven is alles?

En is er niet de afgelopen weken een topic over het boek van Boston geweest dat daar pagina na pagina over ging, al was het soms wat off-topic?
Plaats reactie