Eh, nee. Die is organist bij de PKN-hervormden.Josephus schreef:Wordt ds. Van Kooten trouwens nu herenigd met zijn vroegere psalmzangdagmaatje Peter Eilander?

Nou ja, er is ook weinig reden om niet vriendschappelijk te zijn, op een verschil in kerkvisie dan na.Kaw schreef:Er is hoop. Het contact met de PKN schijnt in Apeldoorn naar omstandigheden behoorlijk vriendschappelijk te zijn.elbert schreef:Eh, nee. Die is organist bij de PKN-hervormden.Josephus schreef:Wordt ds. Van Kooten trouwens nu herenigd met zijn vroegere psalmzangdagmaatje Peter Eilander?
2003 - Verenigingsbesluit van de Samen-op-Weg kerken (Gereformeerde en Hervormde kerken en de Evangelisch-Lutherse kerk in Nederland) om te komen tot de Protestantse Kerk in Nederlandelbert schreef:Nou ja, er is ook weinig reden om niet vriendschappelijk te zijn, op een verschil in kerkvisie dan na.Kaw schreef:Er is hoop. Het contact met de PKN schijnt in Apeldoorn naar omstandigheden behoorlijk vriendschappelijk te zijn.elbert schreef:Eh, nee. Die is organist bij de PKN-hervormden.Josephus schreef:Wordt ds. Van Kooten trouwens nu herenigd met zijn vroegere psalmzangdagmaatje Peter Eilander?
* ik bedenk me nu dat het weer 12 december is*
Hebben jullie nu zo'n slechte organist dan?Kaw schreef:Er is hoop. Het contact met de PKN schijnt in Apeldoorn naar omstandigheden behoorlijk vriendschappelijk te zijn.elbert schreef:Eh, nee. Die is organist bij de PKN-hervormden.Josephus schreef:Wordt ds. Van Kooten trouwens nu herenigd met zijn vroegere psalmzangdagmaatje Peter Eilander?
Zo opvallend is dat niet. Het is namelijk zo dat er voor de vorm een beroep uitgebracht wordt, zodat de collega's weten wie er een move maakt. Want in de lichte kant van de PKN plaatst men gewoon advertenties. Ik heb even op de site van de PKN gekeken zal er een plaatsten als voorbeeld:Oude-Waarheid schreef:Het valt mij op dat de PKN Ds. dames vaak gelijk een beroep aannemen die ze krijgen.
Er zijn advertenties waarnog gesproken wordt over een bijbelse boodschap, maar bij anderen krijg ik wel eens het idee dat ze een oppasser voor het jeugdhonk zoeken.Voor onze XXXXXXXXXXXX Kerk (PKN) te XXXXXXXX zoeken wij een:
predikant(e) voor 50% met enige jaren ervaring die:
– een inspirator kan zijn voor ons gemeenteleven.
– de jeugd en jonge gezinnen weet te stimuleren.
– gezien de aard van de gemeente licht evangelisch is
ingesteld.
– oog en hart heeft voor het pastoraat in de gemeente.
We bieden:
– een evenwichtige balans tussen werk en privé.
– een gemeente met circa 400 leden waarin aandacht voor
elkaar echt wat betekent.
– een grote groep betrokken vrijwilligers.