rekna schreef:Haha,
zeg niks van hoge bomen, stel je voor dat je de indruk wekt dat je het beter weet, dat is fout! Gewoon helemaal niks zeggen, dat is het beste, anders ben je een betweter.
Daar gaat het niet om. Zoals ik al eerder zei: hoge bomen hebben juist baat bij opbouwende kritiek, dat maakt je alleen maar beter. Het is echter niet onbelangrijk hoe je die kritiek verpakt. Op het moment dat je de persoonlijke integriteit van iemand in twijfel brengt, begeef je je op glad ijs.
Mijn grootste bezwaar tegen de reactie van Diederik van Dijk is daarom ook niet zozeer dát hij kritisch is (hoewel ik wel vind dat hij zich daarmee enigszins buiten de realiteit plaatst), maar vooral hoe en waar hij kritisch is. Ik meen dat deze man regelmatig vrij hoog gestaan heeft op de kieslijsten van de SGP, dus dan zal hij Van Belzen, als voormalig lid van het hoofdbestuur, in ieder geval redelijk tot goed kennen. Als je dan kritiek op je broeder hebt, stap dan recht op hem af en doe dat niet in een krant (daarbij ook nog eens gebruik makend van termen als "de SGP-burgemeester van Barendrecht", terwijl je elkaar normaal gewoon bij de voornaam noemt). Op zijn zachtst gezegd is dat niet sjiek. In de voetbalwereld hebben ze daar een ander woord voor, maar het lijkt me netjes dat ik dat hier maar niet zal herhalen.