Vandaag dus: wie heeft jouw stem gekregen??

Welke partij heeft jouw stem gekregen?

CDA
2
4%
PvdA
0
Geen stemmen
CU
18
33%
SGP
32
59%
GL
1
2%
SP
1
2%
D'66
0
Geen stemmen
VVD
0
Geen stemmen
Regionale partij
0
Geen stemmen
PvdD
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 54

Vincent

Bericht door Vincent »

Kaw schreef:
Vincent schreef:
Unionist schreef:
Vincent schreef:De enige partij die zich echt onomwonden altijd beroept op schrift en confessie heeft helaas weer een zetel minder lijkt het. Waar gaat dit heen met Nederland???
Ga emigreren naar Iran, zou ik zeggen.
Nee want daar beroept met zich op de valse Koran, ########.
En jij op de ware? @@@@@@@

zie het maar als een pleonasme
Petrus

Bericht door Petrus »

Unionist schreef:
Petrus schreef:Van de één ben ik áltijd al lid geweest en van de ánder dus nooit lid geweest. welke wel en welke niet maakt weinig uit in de langzamerhand in de afgelopen 8 maanden ontstane situatie.
Daar geloof ik niets van. Je hebt weleens verteld dat je tegen het vrouwenlidmaatschap in de SGP gestemd hebt. Dus ben je daar lid geweest. Ook heb je op de lijst gestaan van de SP in Haarlem. Dus ben je daar ook lid geweest.

Geeft niet hoor, 't is voor ons altijd wat lastig bij te houden.
ik verwees naar kerklidmaatschap.......................ff goed lezen......
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Gisteren nog een discussie gehad over de grondbeginselen. Ik gaf aan dat de SGP geen democratische partij is, vanwege de uitgangspunten van de theocratie en het uitroeien van alle valsche godsdienst. Mijn discussiepartner vond mijn stelling onzin, omdat dit in de praktijk nooit zou gaan spelen. Ik gaf aan dat ik het dan vreemd vond dat je die uitgangspunten vasthield. Hij gaf aan dat een partij zich vast moet houden aan de grondbeginselen. Ik gaf aan: Dus de SGP is geen democratische partij? En zo konden we het rondje nog een keertje doen.

Heb deze keer CU gestemt. Wel op een mannetje ;) 8) Volgende keer weer SGP.
refo

Bericht door refo »

Volgens het partijbureau van de SGP is er toch kans op 2 zetels.
Op zich vreemd dat je in de 2e kamer 2 zetels hebt en in de 1e kamer ook met evenveel stemmen.

Ik vind het mooi dat de CU zo groot uit de bus gekomen is. Dus reden tot klagen is er niet.
Petrus

Bericht door Petrus »

refo schreef:
Ik vind het mooi dat de CU zo groot uit de bus gekomen is. Dus reden tot klagen is er niet.
Eenmin voor de SP dacht ik zo.............
Vincent

Bericht door Vincent »

refo schreef:

Jij legt de waarheid in jezelf blijkbaar :shock:
Unionist

Bericht door Unionist »

Vincent schreef:Nee want daar beroept met zich op de valse Koran, schlemiel.

Ik vind het niet prettig om op een forum uitgescholden te worden. Dat komt de discussie niet ten goede en is bovendien niet in overeenstemming met een onomwonden beroep op Schrift en belijdenis.

Waar mijn reactie vanddaan komt, kan ik je uitleggen:

-Wees eens een beetje dankbaar voor wat we hebben. Noem één ander land waar een partij die zich onomwonden beroept op Schrift en belijdenis met een zetel in de senaat zit. Abraham kon in zijn eentje het al dan niet verwoesten van Sodom beïnvloeden. Als broeder Holdijk zo met God omgaat als Abraham, beloof ik je een gouden toekomst voor Nederland.

-Ik stoor me enorm aan dat dramatische en hoogmoedige "we zijn nog alleen overgebleven"-toontje. We hebben in Nederland een regering waarin één expliciet christelijke partij zit en één partij die zich geïnspireerd weet door de Bijbel (Waar elders vind je dat?). Gods koninkrijk is groter dan jouw kringetje.

Kortom: zet je ogen nou eens open, dank God voor wat we hebben en (h)erken andere kinderen van God als je broeders en zusters, ook al denken ze op sommige punten anders.
Laatst gewijzigd door Unionist op 08 mar 2007, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Zosinus

Bericht door Zosinus »

Vincent schreef:
Zosinus schreef:
Vincent schreef:De enige partij die zich echt onomwonden altijd beroept op schrift en confessie heeft helaas weer een zetel minder lijkt het. Waar gaat dit heen met Nederland???
Doe niet zo dramatisch.
De SGP heeft zich qua stemmenaantal redelijk gestabiliseerd, maar heeft door verkleining van PS en het opzeggen van enige lijstverbindingen nu geen restzetel (waarschijnlijk). Ja, de Partij van de Dieren is wel groter geworden, maar aan de andere kant is D66 bijna ingehaald.

Een andere Christelijke partij (die blijkens jouw insinuatie zich niet "echt onomwonden altijd" beroept op schrift en confessie) heeft relatief het meest gewonnen.

Het CDA is ook vrij stabiel.

Kortom: waar gaat dit heen met Nederland? In ieder geval zie ik meer positieve ontwikkelingen dan negatieve
Het probleem zit em vaak niet zozeer het meeste in de onchristelijke partijen......daarvan weten we het gevaar,

Maar partijen die naar ik vrees toch veel vals-christelijk denken bevatten...dát is een probleem want daarmee laat de bazuin een minder helder geluid horen.
Och och och.
Naast larmoyant doe je ook aanmatigend.
Als je beschuldigingen wilt uiten, dan moet je concreet zijn.
Als ik wil zeggen dat Vincent niet deugt, dan moet ik precies zijn waarom niet. Niet van die vaagheden dat hij niet helemaal zuiver op de graat is. Dat zou immers smaad zijn.
Ik vind die beschuldigingen in ieder geval behoorlijk zwaar, dus ik hoop dat je ze kunt hard maken.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Zosinus schreef:Ik vind die beschuldigingen in ieder geval behoorlijk zwaar, dus ik hoop dat je ze kunt hard maken.
T'is zo afleesbaar van de lijst! RK en vrouw, dus tja... Nog even en het is echt RK én vrouw. :roll:
Vincent

Bericht door Vincent »

Unionist schreef:Ik vind het niet prettig om op een forum uitgescholden te worden. Dat komt de discussie niet ten goede en is bovendien niet in overeenstemming met een onomwonden beroep op Schrift en belijdenis.

Waar mijn reactie vanddaan komt, kan ik je uitleggen:

-Wees eens een beetje dankbaar voor wat we hebben. Noem één ander land waar een partij die zich onomwonden beroept op Schrift en belijdenis met een zetel in de senaat zit. Abraham kon in zijn eentje het al dan niet verwoesten van Sodom beïnvloeden. Als broeder Holdijk zo met God omgaat als Abraham, beloof ik je een gouden toekomst voor Nederland.

-Ik stoor me enorm aan dat dramatische en hoogmoedige "we zijn nog alleen overgebleven"-toontje. We hebben in Nederland een regering waarin één expliciet christelijke partij zit en één partij die zich geïnspireerd weet door de Bijbel (Waar elders vind je dat?). Gods koninkrijk is groter dan jouw kringetje.

Kortom: zet je ogen nou eens open, dank God voor wat we hebben en (h)erken andere kinderen van God als je broeders en zusters, ook al denken ze op sommige punten anders.

Je suggestie dat ik dan maar moet emigreren naar Iran lijkt mij een affront richting ieder die zich wél onomwonden achter art. 36 NGB stelt.

Het gaat er niet om dat we anderen niet erkennen als broeders en zuster in Christus. Dat mag nooit de houding zijn. Het gaat echter om een onomwonden beroep op Schrift en confessie. Ook in het OT waren er hervormingen.....die toch bepaalde zaken intact lieten die een gruwel waren voor het oog van de Heere.,...en daarmee onder de wraak van de Heere vielen.
Laatst gewijzigd door Vincent op 08 mar 2007, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Unionist

Bericht door Unionist »

Petrus schreef:
Unionist schreef:
Petrus schreef:Van de één ben ik áltijd al lid geweest en van de ánder dus nooit lid geweest. welke wel en welke niet maakt weinig uit in de langzamerhand in de afgelopen 8 maanden ontstane situatie.
Daar geloof ik niets van. Je hebt weleens verteld dat je tegen het vrouwenlidmaatschap in de SGP gestemd hebt. Dus ben je daar lid geweest. Ook heb je op de lijst gestaan van de SP in Haarlem. Dus ben je daar ook lid geweest.

Geeft niet hoor, 't is voor ons altijd wat lastig bij te houden.
ik verwees naar kerklidmaatschap.......................ff goed lezen......
Okidoki, ik zal mijn bril oppoetsen.
Unionist

Bericht door Unionist »

Wat een onzin, Vincent.

Ik heb het helemaal niet over artikel 36. Ik heb het over een land waar je als christen niet virj kunt leven.

We leven, ondanks je avataren je jiddische scheldwoord, ook niet in het OT-Israël. Dus je vergelijking met hervormingen in Israël gaat niet op. Of faalde Jozef in Egypte ook?

En tenslotte: je beroepen op Schrift en belijdenis is nog niet hetzelfde als handelen naar Schrift en belijdenis.

Maar eigenlijk wil ik dat je eerst je scheldwoord terugneemt.
Vincent

Bericht door Vincent »

Unionist schreef:Wat een onzin, Vincent.

Ik heb het helemaal niet over artikel 36. Ik heb het over een land waar je als christen niet virj kunt leven.

We leven, ondanks je avataren je jiddische scheldwoord, ook niet in het OT-Israël. Dus je vergelijking met hervormingen in Israël gaat niet op. Of faalde Jozef in Egypte ook?

En tenslotte: je beroepen op Schrift en belijdenis is nog niet hetzelfde als handelen naar Schrift en belijdenis.

Maar eigenlijk wil ik dat je eerst je scheldwoord terugneemt.

Mijn excuus, ik zie dat je niet bedoelde te zeggen dat ik als fundamentalist naar Iran moet, maar dat je bedoelde te zeggen dat daar geen vrijheid van gosdienst is. Ik krijg als SGP-er nogal eens dat soort suggestie, maar zie dat het deze keer aan mijn interpretatie ligt.

We leven net in OT-isch Israel, maar wel in het NT waarbij we het nog strakker moeten trekken: Gods koninkrijk (koningschap) op alle gebied. Immers, de scheidsmuur Israel-gojim is weggevallen.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Vincent schreef:Je suggestie dat ik dan maar moet emigreren naar Iran lijkt mij vrij een affront richting ieder die zich wél onomwonden achter art. 36 NGB stelt.

Het gaat niet om dat we anderen niet erkennen als broeders en zuster in Christus. Dat mag nooit de houding zijn. Het gaat echter om een onomwonden beroep op Schrift en confessie. Ook in het OT waren er hervormingen.....die toch bepaalde zaken intact lieten die een gruwel waren voor het oog van de Heere.,...en daarmee onder de wraak van de Heere vielen.
We leven niet in theocratisch Israël, maar in democratisch Nederland met een scheiding tussen staat en kerk, die er oorspronkelijk is gekomen om de kerk veilig te stellen.

Wat je nu ziet is een scheiding van belangen. Vd. Vlies probeerd te functioneren als een theocratische partij in een democratisch land en kan dus in geen geval een coalitie vormen met een andere partij, omdat de voorgestelde theocratie een enge theocratie is waar geen andere politieke partij zwaar genoeg voor is bevonden. SGP neemt meer en meer afstand van de CU, omdat de CU geen theocratische doelstelling heeft, maar een programma gebasseerd op de bijbel, waar mensen die met het programma instemmen ook deel kunnen nemen aan de CU. Dat is inclussief vrouwen en mensen uit de RK.

Zelfs in de achterban van de SGP rommelt het nu met betrekking op dit struisvogelgedrag. De SGP probeerd te functioneren vanuit het oogpunt dat we nog in Israël leven. Dat doen we niet en dat gaat ook niet meer gebeuren. We leven in een democratisch Nederland waar de belangen van de achterban zo goed mogelijk vertegenwoordigd moeten worden. Met deze weg gaat het niet lukken en vervreemd de partij alleen nog maar meer van de werkelijkheid, totdat enkel nog een wereldvreemde veluwse 50+er nog zal stemmen op de SGP. Ja, de SGP heeft de volledige steun nodig van bijv. het RD om het te redden. De dominees preken dat je SGP moet stemmen. Heel grappig. De kerk die de door de kerk van oorsprong gekoesterde scheiding met de staat probeerd op te heffen.
BJD

Bericht door BJD »

Om met de minister president te zeggen:"Laten we blij zijn met elkaar!" :lol:
Plaats reactie