Wat is jouw lievelingsdier? (niet voor dierenhaters)

Miepie

Bericht door Miepie »

Afbeelding[/quote]

Ah bah, het toppunt van onhygiëne ! :mrgreen:
Petrus

Bericht door Petrus »

Miepie schreef:
Ah bah, het toppunt van onhygiëne ! :mrgreen:
ach, het laken is zo te zien brandschoon............dus valt het best wel mee.....................onze Lady ligt ook regelmatig bij ons op bed te rollebollen..................niks mis mee..............
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Miepie schreef:Ah bah, het toppunt van onhygiëne ! :mrgreen:
Daar moet dat beest maar aan wennen.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Miepie schreef:Afbeelding
Ah bah, het toppunt van onhygiëne ! :mrgreen:[/quote]

Tja als je geen huisdier gewend bent, maar ik heb er geen last van :wink: het is ook vaak zo, hoe onderhoud je een hond :D
Petrus

Bericht door Petrus »

Tiberius schreef: Daar moet dat beest maar aan wennen.

Dat klinkt behoorlijk negatief moet ik zeggen.................als je van je hond(je) houd, dan is het een gezinslid, en niet "zomaar" een beest, en van je gezinsleden hou je onvoorwaardelijk wát ze ook uitspoken!!
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Petrus schreef:

Dat klinkt behoorlijk negatief moet ik zeggen.................als je van je hond(je) houd, dan is het een gezinslid, en niet "zomaar" een beest, en van je gezinsleden hou je onvoorwaardelijk wát ze ook uitspoken!!
Ach misschien kunnen ze de ware liefde niet.
Velen zijn liefhebbers van zich zelf toch.
Petrus

Bericht door Petrus »

Oude-Waarheid schreef:.
Velen zijn liefhebbers van zich zelf toch.
:( :( treurig, tóch?? :( :( :cry: :cry:
Petrus

Bericht door Petrus »

Ma Vis schreef:Heb vorige week het advies gekregen de spin als vriend te zien.
Afbeelding

Nou, van mij mag je de Poecilotheria uit Sri Lanka bést als je vriendje zien, maar dan zet IK geen stáp bij jou over de drempel......................................brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wát een griezels die creaturen........................
geledu

Bericht door geledu »

Petrus schreef:

Even voor de duidelijkheid .

Volgens jou heb je dus een onderscheid in :

- de mens
- een gezinslid
- het beest
Petrus

Bericht door Petrus »

geledu schreef:
Even voor de duidelijkheid .

Volgens jou heb je dus een onderscheid in :

- de mens
- een gezinslid
- het beest
Je vergeet even voor het gemak, dat voor sómmige mensen het huisdier méér dan een metgezel is die tijdelijk het levenspad méébewandeld, het is een "gezinslid" geworden.

Ik zou me geen leven zónder een trouwe, blaffende en kwispelende viervoeter voor kunnen stellen.

En aangezien ik van klein af aan met honden ben opgegroeid, mag dat geen verwondering wekken.

OK, er zijn grenzen aan wat Lady, onze hond, mag. Die grenzen worden ook strikt gehandhaafd, want ook een huisdier als de hond heeft een consequente leiding nodig.

Zo mag ze niet zo maar naar het bezoek toegaan (als die aangeven daar geen prijs op te stellen), en ze moet gewoon op haar plaats blijven zolang wij aan het eten zijn. Ze behoort haar plaats te weten in "de troep", dat zij ónderaan de roedel staat en ik dus de hoogste in rang ben.

Maar los daarvan is zij ons maatje, onze metgezel, onze huisgenoot, ons gezinslid.
johnie

Bericht door johnie »

Petrus schreef:
Ma Vis schreef:Heb vorige week het advies gekregen de spin als vriend te zien.

Nou, van mij mag je de Poecilotheria uit Sri Lanka bést als je vriendje zien, maar dan zet IK geen stáp bij jou over de drempel......................................brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wát een griezels die creaturen........................
niet zo panisch over zo'n spinnetje
als je bij mij zou komen zitten ze veilig achter het glas
ende poecilotheria is een hele lieve soort die niet snel aanvalt
maar wel aardig giftig is
Petrus

Bericht door Petrus »

johnie schreef:
als je bij mij zou komen zitten ze veilig achter het glas

de groeten aan je grootje, maar geen stáp bij jou over de drempel maatje.......... :shock: :shock:
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Petrus, moet je vooral hier kijken. Deze spinnen heb je hier:

http://www.xs4all.nl/~ednieuw/australia ... iders.html
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Petrus

Bericht door Petrus »

Bert Mulder schreef:Petrus, moet je vooral hier kijken. Deze spinnen heb je hier:

Ach ja, op een foto zijn ze allemaal héél mooi om te zien, maar zodra er leven in zit, ben IK wég, héél ver weg....Verweggistan bijvoorbeeld.........
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Petrus schreef:
Bert Mulder schreef:Petrus, moet je vooral hier kijken. Deze spinnen heb je hier:

Ach ja, op een foto zijn ze allemaal héél mooi om te zien, maar zodra er leven in zit, ben IK wég, héél ver weg....Verweggistan bijvoorbeeld.........
Nou, ik kreeg al kippenvel bij deze foto's. Maar goed, ieder z'n meug!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie