Uiteraard had ik kunnen weten dat jij als ambtenaar op vrijdag niet hoeft te werken!Shaul schreef:Wie zegt dat ik op kantoor ben?jan03 schreef: Misschien kan ze dan wel een eind maken aan het feit dat je in de tijd van je baas (lees: op kosten van de belastingbetaler) op het forum zit.
Ministers Balkenende 4 bekend!
Ik hoor van mensen buiten de politiek continu opmerkingen (al 5 jaar) over TIneke Huizinga. Woorden als "vrouwtje" "tutje" enz worden niet geschuwd.
Heeft zij verstand van Verkeer en Waterstaat? las ik op een ander forum. Dat vroegen ze alleen over haar. Geen mens vraagt zich af of andere kandidaat-bewindslieden wel verstand van hun nieuwe vakgebied hebben.
Vreemd dat ik in de media helemaal niemand hoor twijfelen aan haar competenties. Het zou toch een kolfje naar hun hand zijn om haar als een tijger te bespringen.
Huizinga heeft zich in de jaren dat ze in de kamer zat laten kennen als iemand met goede dossierkennis en een gewaardeerd en gerespecteerd Kamerlid. Dat ze indertijd met voorkeur in de Kamer is gekozen vanwege haar vrouw-zijn (dat wordt gezegd, niemand weet dat zeker), zegt niets over haar functioneren. Ze was indertijd ook niet toevallig op de 7e plaats van de kandidatenlijst gekomen.
Maar voor veel mensen in haar eigen achterban en in de achterban van zusterpartijen bekijkt men haar nog steeds als "vrouwtje".
Teken voor mij dat de emancipatie nog wel even door mag gaan in christelijke kringen.
Heeft zij verstand van Verkeer en Waterstaat? las ik op een ander forum. Dat vroegen ze alleen over haar. Geen mens vraagt zich af of andere kandidaat-bewindslieden wel verstand van hun nieuwe vakgebied hebben.
Vreemd dat ik in de media helemaal niemand hoor twijfelen aan haar competenties. Het zou toch een kolfje naar hun hand zijn om haar als een tijger te bespringen.
Huizinga heeft zich in de jaren dat ze in de kamer zat laten kennen als iemand met goede dossierkennis en een gewaardeerd en gerespecteerd Kamerlid. Dat ze indertijd met voorkeur in de Kamer is gekozen vanwege haar vrouw-zijn (dat wordt gezegd, niemand weet dat zeker), zegt niets over haar functioneren. Ze was indertijd ook niet toevallig op de 7e plaats van de kandidatenlijst gekomen.
Maar voor veel mensen in haar eigen achterban en in de achterban van zusterpartijen bekijkt men haar nog steeds als "vrouwtje".
Teken voor mij dat de emancipatie nog wel even door mag gaan in christelijke kringen.
@Unionist, laat jij mijn Tijger er even buiten wil je.... :mrgreen:
Maar, ik gaf al aan dat ik bij meerdere bewindslieden, toen ik het daarbij behorende departement las, wel even vreemd opkeek: wat moet HIJ/ZIJ dáár nou zoeken????
Maar ook: geef dit kabinet, en élk der leden van deze regering (minister of staatssecretaris) een faire kans zich voluit te bewijzen
Kritiek kan later altijd nog, maar dán gefundeerd op basis van successen of falen.
Maar, ik gaf al aan dat ik bij meerdere bewindslieden, toen ik het daarbij behorende departement las, wel even vreemd opkeek: wat moet HIJ/ZIJ dáár nou zoeken????
Maar ook: geef dit kabinet, en élk der leden van deze regering (minister of staatssecretaris) een faire kans zich voluit te bewijzen
Kritiek kan later altijd nog, maar dán gefundeerd op basis van successen of falen.
Dat zij gekozen is vanwege haar geslacht is volgens mij niet waar. De CU wilde eerst Benne van Popta op die post. Toen hij niet beschikbaar bleek, is voor Huizinga gekozen.Shaul schreef:Waarom vind je dat?
Huizinga is gekozen vanwege het feit dat zij een vrouw is, niet omdat zij over kwaliteiten beschikt (los gezien van het feit of ze die heeft of niet).
Ik denk dat je wel gelijk hebt met deze posting Unionist. Ik ben geen aanhanger van de CU (had ik dat al gezegd?). Maar dat heeft met standpunten te maken. En zeker niet met competenties. Niet netjes op daar op voorhand aan te twijfelen en al helemaal niet op iemand daar op aan te vallen. De CU heeft, gegeven de erfenis van GPV en RPF, een behoorlijke bestuurlijke traditie en een achterban waarin competenties ruimschoots vertegenwoordigt zijn. Als je in zo'n omgeving doordringt tot de Tweede Kamer is dat niet vanwege de kleur van je ogen. Ik denk dat we best wat vertrouwen mogen hebben in de personen die de CU naar voren schuift. En inhoudelijke kennis komt vanzelf, er zit een hele batterij ambtenaren klaar om ze bij te praten.Unionist schreef:Ik hoor van mensen buiten de politiek continu opmerkingen (al 5 jaar) over TIneke Huizinga. Woorden als "vrouwtje" "tutje" enz worden niet geschuwd.
geef dit kabinet, en élk der leden van deze regering (minister of staatssecretaris) een faire kans zich voluit te bewijzen
ga nu niet vooraf hakketakken over het wel of niet of het waarom wel en waarom niet, wie wel dáár en niet dáár.............
laten we de regering een open en eerlijke kans geven, mag toch wel? Is dat zoveel gevraagd?
Laten we de regering, minsters én staatssecretarissen, beoordelen op hun feitelijke daden. Zijn ze negatief, tja dan is kritiek terecht.........en anders zijn complimenten op zijn plaats.
Maar bedenk: hoe zou je het er zélf vanaf brengen?? Ik kan je het antwoord op DIE vraag nu alvast geven: je zou er geen hout van terecht brengen..................
Ik heb héél veel bestuurlijke ervaring in de politiek (34 jaar totaal), maar laat me niet het veldwerk doen, want dan wordt het een puinzooi. Tja, analyses en programma's schrijven, koersen uitzetten en dat soort ongein (CPN/NCPN/SP), dan ben ik als een vis in het water (Sorry Ma Vis)........maar het échte werk (Kamer, gemeenteraad) daar kun je mij maar beter niet op loslaten.
ga nu niet vooraf hakketakken over het wel of niet of het waarom wel en waarom niet, wie wel dáár en niet dáár.............
laten we de regering een open en eerlijke kans geven, mag toch wel? Is dat zoveel gevraagd?
Laten we de regering, minsters én staatssecretarissen, beoordelen op hun feitelijke daden. Zijn ze negatief, tja dan is kritiek terecht.........en anders zijn complimenten op zijn plaats.
Maar bedenk: hoe zou je het er zélf vanaf brengen?? Ik kan je het antwoord op DIE vraag nu alvast geven: je zou er geen hout van terecht brengen..................
Ik heb héél veel bestuurlijke ervaring in de politiek (34 jaar totaal), maar laat me niet het veldwerk doen, want dan wordt het een puinzooi. Tja, analyses en programma's schrijven, koersen uitzetten en dat soort ongein (CPN/NCPN/SP), dan ben ik als een vis in het water (Sorry Ma Vis)........maar het échte werk (Kamer, gemeenteraad) daar kun je mij maar beter niet op loslaten.
Nee, ik bedoel dat men vrouwen, op papier hooggeplaatst, in de praktijk nog steeds "vrouwtje" noemt. Dan is er nog veel ontwikkelingswerk te doen.geledu schreef:Unionist schreef: Teken voor mij dat de emancipatie nog wel even door mag gaan in christelijke kringen.
Dus is het emancipatie streven toch de reden van haar vooruitstrevend optreden ? Jammer dan....
Ik geloof niet, Unionist, dat Shaul een vertegenwoordiger is van het christelijk smaldeel, dat je met je posting lijkt de les te lezen.Unionist schreef:Teken voor mij dat de emancipatie nog wel even door mag gaan in christelijke kringen.
Zelf vond ik zijn standpunt over de schreef, zoals ik gisteren al typte.
Ik greep de posting van Shaul aan voor wat algemene opmerkinegn over persoon en kwaliteiten van de nieuwe staatssecretaris.Tiberius schreef:Ik geloof niet, Unionist, dat Shaul een vertegenwoordiger is van het christelijk smaldeel, dat je met je posting lijkt de les te lezen.Unionist schreef:Teken voor mij dat de emancipatie nog wel even door mag gaan in christelijke kringen.
Zelf vond ik zijn standpunt over de schreef, zoals ik gisteren al typte.
De CU-mensen, inclusief mevr. Huizinga, zullen het moeilijk genoeg krijgen nu ze op zo'n hoge post zijn geplaatst.
Laten we die mensen daar steunen, in de eerste plaats door het gebed. En het ze niet moeilijker maken dan het al is!
Of, zoals Petrus het zegt: geef ze een faire kans zich voluit te bewijzen, zeker de mensen van de Christen Unie.
Laten we die mensen daar steunen, in de eerste plaats door het gebed. En het ze niet moeilijker maken dan het al is!
Of, zoals Petrus het zegt: geef ze een faire kans zich voluit te bewijzen, zeker de mensen van de Christen Unie.