jvdg schreef:Ik denk (zeker) niet dat Gijs de bedoeling had om wereldse en occulte zaken in zijn avatar te verwerken.
Hoewel ik geen liefhebber (meer) ben van de DD, meen ik dat het lezen daarvan in alle redelijkheid als "onschuldig" is te beschouwen.
De relatie met occultisme heb ik niet bespeurd, hoewel de eerlijkheid mij gebiedt te zeggen dat ik dit blad al vele jaren niet meer heb gelezen.
In "mijn tijd" was een zekere moraliteit de DD niet vreemd.
Maar nogmaals, het weergegevene in de hedendaagse DD ken ik niet.
Er ZOU verwezen kúnnen worden naar de heks "Zwarte Magica", haar verbeten jacht op het "geluksdubbeltje" van Dagobert Duck, zo maar een voorbeeld. Ook de veelvuldige verschijning van "de Zware Jongens" zou een "verheerlijking" van de criminaliteit gezien kúnnen worden.........
maar al met al ben je dan aardig doorgeschoten.........kinderen begrijpen héél goed dat het maar simpele verhaaltjes zijn die geen binding met de werkelijkheid hebben.
los daarvan: ik vindt een gebeuren als Euro-Disney wel weer wat potsierlijks hebben, waar zelfs volwassenen zich te buiten gaan aan grootscheepse schik in zulke irreele figuren als levensgrote poppen die de figuren moeten voorstellen die menig Disney-verhaal opsieren...............