Rens

Re: AVATAR

Bericht door Rens »

caprice schreef: Ik teken bezwaar aan. Donald Duck is een occult blad. Alles wat daar mee in verband staat, zoals ook afbeeldingen dienen geweerd te worden.
Caprice, meen je dat nou serieus, of maak je een dolletje met ons??

Als je het écht meent, dan ben je dus écht wereldvreemd aan het worden, sterker nog, dan bén je wereldvreemd........

Dan is álles occult, wat je ook doet.....doe dan ook even als de gesmeerde bliksem je pc de deur uit, want die staat in wezen dan ook in dienst van de satan en alles wat occult is.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

MarthaMartha schreef:
Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Is Donald Duck per definitie 'werelds'? Of is de post te 'werelds'? De Donald Duck word anders in diverse refo-gezinnen 'verslonden'. Mijn favoriet niet trouwens, dat terzijde.
Gijs83 schreef:(ik lees voorkanten tijdens m'n postronde).
van donald duck zijn de achterkanten leuker :hum
De Zware Jongens, de halen alleen verkeerde dingen uit! : :fouet
caprice

Bericht door caprice »

Rens schreef:
caprice schreef: Ik teken bezwaar aan. Donald Duck is een occult blad. Alles wat daar mee in verband staat, zoals ook afbeeldingen dienen geweerd te worden.
Caprice, meen je dat nou serieus, of maak je een dolletje met ons??

Als je het écht meent, dan ben je dus écht wereldvreemd aan het worden, sterker nog, dan bén je wereldvreemd........

Dan is álles occult, wat je ook doet.....doe dan ook even als de gesmeerde bliksem je pc de deur uit, want die staat in wezen dan ook in dienst van de satan en alles wat occult is.........
Ik meen het wel en ben niet wereldvreemd. Maar (forum)regels zijn regels.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Rens

Bericht door Rens »

caprice schreef: Maar (forum)regels zijn regels.
jaja, nou, dan kun je dit forumtentje wel per direct sluiten, óf je kunt zélf een forum opstarten die zich strikt houdt aan jouw visie op het een en ander.........
Moderatorbericht:
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik denk (zeker) niet dat Gijs de bedoeling had om wereldse en occulte zaken in zijn avatar te verwerken.

Hoewel ik geen liefhebber (meer) ben van de DD, meen ik dat het lezen daarvan in alle redelijkheid als "onschuldig" is te beschouwen.
De relatie met occultisme heb ik niet bespeurd, hoewel de eerlijkheid mij gebiedt te zeggen dat ik dit blad al vele jaren niet meer heb gelezen.

In "mijn tijd" was een zekere moraliteit de DD niet vreemd.

Maar nogmaals, het weergegevene in de hedendaagse DD ken ik niet.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

jvdg schreef:Ik denk (zeker) niet dat Gijs de bedoeling had om wereldse en occulte zaken in zijn avatar te verwerken.

Hoewel ik geen liefhebber (meer) ben van de DD, meen ik dat het lezen daarvan in alle redelijkheid als "onschuldig" is te beschouwen.
De relatie met occultisme heb ik niet bespeurd, hoewel de eerlijkheid mij gebiedt te zeggen dat ik dit blad al vele jaren niet meer heb gelezen.

'Bij mij thuis' gelden ook bezwaren tegen de DD, terwijl we toch in het algemeen niet als bijzonder wereldvreemd worden beschouwd. Die bezwaren gelden dan vooral het getover van Zwarte Magica, het veelvuldig voorkomen van geesten in de verhalen en de strekking van de niet-stripverhalen in de DD. Jammerjammer, want er zijn ook enorm grappige DD-verhalen.
Overigens kan ik tegen de avatar van Gijs an sich weinig bezwaren hebben.
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:Ik denk (zeker) niet dat Gijs de bedoeling had om wereldse en occulte zaken in zijn avatar te verwerken.

Er ZOU verwezen kúnnen worden naar de heks "Zwarte Magica", haar verbeten jacht op het "geluksdubbeltje" van Dagobert Duck, zo maar een voorbeeld. Ook de veelvuldige verschijning van "de Zware Jongens" zou een "verheerlijking" van de criminaliteit gezien kúnnen worden.........

maar al met al ben je dan aardig doorgeschoten.........kinderen begrijpen héél goed dat het maar simpele verhaaltjes zijn die geen binding met de werkelijkheid hebben.

los daarvan: ik vindt een gebeuren als Euro-Disney wel weer wat potsierlijks hebben, waar zelfs volwassenen zich te buiten gaan aan grootscheepse schik in zulke irreele figuren als levensgrote poppen die de figuren moeten voorstellen die menig Disney-verhaal opsieren...............
Moderatorbericht:
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tja, wat zal ik zeggen...

Om consequent te zijn, moet je in elk geval nodig die 'heks' smilie bannen...

Dat vind ik heel stotend. Donald Duck op zichzelf...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
henriët

Bericht door henriët »

caprice schreef:
Gijs83 schreef:
Tiberius schreef:Ik vraag me af of je niet in conflict komt met de volgende forumregel:

Uw avatar dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
(...)
- Geen verwijzing naar wereldse zaken die binnen de gereformeerde gezindte niet algemeen geaccepteerd zijn.
Is Donald Duck per definitie 'werelds'? Of is de post te 'werelds'? De Donald Duck word anders in diverse refo-gezinnen 'verslonden'. Mijn favoriet niet trouwens, dat terzijde.
Ik teken bezwaar aan. Donald Duck is een occult blad. Alles wat daar mee in verband staat, zoals ook afbeeldingen dienen geweerd te worden.
Caprice,
kan jij dan duidelijk uitleggen wat en waarom en waarmee dd occult is,
mèt voorbeelden
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Rens

Bericht door Rens »

henriët schreef: Caprice,
kan jij dan duidelijk uitleggen wat en waarom en waarmee dd occult is,
mèt voorbeelden
dan zal Caprice eerst wél even een flink aantal DD's moeten doorlezen voor hij een gefundeerd antwoord kan geven op jouw vraag..................
Moderatorbericht:
BJD

Bericht door BJD »

Afbeelding

Ik overweeg dit als avatar te nemen... maar.. ben bang gebanned te worden :haha

deze zou ook leuk zijn..

Afbeelding
jvdg

Bericht door jvdg »

BJD schreef:Afbeelding

deze zou ook leuk zijn..

Afbeelding
Hou het dan maar op je huidige avatar.
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
BJD schreef:Afbeelding

deze zou ook leuk zijn..

Afbeelding
Hou het dan maar op je huidige avatar.
zei JvdG droog...
Moderatorbericht:
caprice

Bericht door caprice »

:banni
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Rens

Bericht door Rens »

caprice schreef::banni
het is maar goed dat JIJ geen mod bent.......anders zou het forum heel snel kunnen sluiten
Moderatorbericht:
Plaats reactie