Bikini ook geschikt voor refo's?

jvdg

Bericht door jvdg »

jvdg schreef:
Marnix schreef:
Klomp schreef:
J.C. Philpot schreef: Moet je eens foto's van badpakken van 100 jaar geleden kijken. Voor vrouwen inclusief decoratieve hoed :?
Toen was een bikini voor mannen al te bloot.
Badpakken was de norm.
Ach ja, tijden veranderen... als je niet tegen een vrouw in bikini kan heb je wel een heel zwaar leven in de 21e eeuw :D

En tja, die badpakken van 100 jaar terug dan maar weer invoeren? De kledingsstijl van sommigen is toch al uit die tijd :P Vroeger, toen de vrouwen nog lange rokken en hoeden droegen en in badpakken met pijpen zwommen.... toen mannen nog echte mannen waren en vrouwen nog koekjes bakten :D

Ja............, toen was er veel te raden.

T'is vaak niet wat de vrouw draagt, maar hóe ze het draagt!

:roll: :shock: :shock:
Gezien het onderstaande herhaal ik maar: Het is niet wat de vrouw draagt c.q. aanheeft, maar hoe!

Daar waar het vermoeden dreigt over te gaan in zekerheid, daar is men al over de grens van het welgevoeglijke heen.
Terwijl ook het "vermoeden" al zondige gedachten oproept.

De bikini en vele badpakken zijn daarmede dus al veroordeeld.

Anderzijds, hoe kijken we tegen de badmode van de mannen aan?
Ik heb daar geen besef van, maar laat onze vrouwkes hier eens op reageren.
vlinder

Bericht door vlinder »

Als ze zo'n lange zwembroek hebben met pijpen klein stukje boven de kniën vind ik er niks mis mee. Maar als je mannen ziet met zo'n strak broekje die niets groter of wijder dan een onderbroek kan ik soms bijna kokhalzen. Je kunt bijna de maat onderbroek raden..... Dat vind ik echt een vies gezicht.

Gauw zonnebril op en andere kant op kijken (naar memento)

8)
Mariavt

Bericht door Mariavt »

vlinder schreef:
Gauw zonnebril op en andere kant op kijken (naar memento)

8)
Vertel es, wat draagt Memento????? :wink:
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

vlinder schreef:Als ze zo'n lange zwembroek hebben met pijpen klein stukje boven de kniën vind ik er niks mis mee. Maar als je mannen ziet met zo'n strak broekje die niets groter of wijder dan een onderbroek kan ik soms bijna kokhalzen. Je kunt bijna de maat onderbroek raden..... Dat vind ik echt een vies gezicht.

SMERIG inderdaad.
Daar word ik nou altijd misselijk van.
Hoewel, 'altijd'? Ik ga bijna nooit naar zwembad of strand.
Vind het verschrikkelijk; al dat bloot.

't is maar dat het voor kinderen goed schijnt te zijn om met water en zand te spelen. Anders kwam ik er helemaal niet.
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

ff een serieus vraagje tussen door...
Net had ik iemand op visite, en toevallig (ook al bestaat dat niet) kwam het gesprek op zwemkleding.
Met elkaar vroegen we ons af, of dit wel kon in BIjbels licht.
De Heere heeft ons kleding gegeven om onze naaktheid/ schande te bedekken. Kunnen we dan inderdaad wel badkleding e.d. dragen?
Wanneer je er dieper over nadenkt vind ik eigenlijk van niet!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Mariavt

Bericht door Mariavt »

edele strijdster schreef:ff een serieus vraagje tussen door...
Net had ik iemand op visite, en toevallig (ook al bestaat dat niet) kwam het gesprek op zwemkleding.
De Heere heeft ons kleding gegeven om onze naaktheid/ schande te bedekken. Kunnen we dan inderdaad wel badkleding e.d. dragen?
Één van de redenen waarom ik 's zomers niet graag naar het strand ga.
Rens

Bericht door Rens »

Ma Vis schreef:
vlinder schreef:Als ze zo'n lange zwembroek hebben met pijpen klein stukje boven de kniën vind ik er niks mis mee. Maar als je mannen ziet met zo'n strak broekje die niets groter of wijder dan een onderbroek kan ik soms bijna kokhalzen. Je kunt bijna de maat onderbroek raden..... Dat vind ik echt een vies gezicht.

SMERIG inderdaad.
Daar word ik nou altijd misselijk van.
Hoewel, 'altijd'? Ik ga bijna nooit naar zwembad of strand.
Vind het verschrikkelijk; al dat bloot.

't is maar dat het voor kinderen goed schijnt te zijn om met water en zand te spelen. Anders kwam ik er helemaal niet.
Deze beide forummers (in feite: meerderen) kan ik dan alleen maar aanraden zich verre te houden van ál wat man is, zowel op het strand als thuis, want thuis zie je nog wel wat méér dan een slip...................en is dat NIET om te kokhalzen dan, en vindt je dat bloot dan nóg zo verschrikkelijk????

het is écht héél dubbel van jullie om zó te redeneren.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
helma

Bericht door helma »

edele strijdster schreef:ff een serieus vraagje tussen door...

Ja, lastig onderwerp
'k heb er zelf ook een hekel aan en denk ook dat het voor veel verleiding en zondige gedachten leidt
dat mogen we niet zomaar naast ons neer leggen

ik ga elke week zwemmen met een gehandicapte neef en ik zie heel wat in het zwembad
veel mannen doen niets anders dan vrouwen kijken en veel vrouwen doen niets anders dan daarop inspelen door hun houding en de schaarste van hun kleding
Op het strand zal het niet veel anders wezen

Het is best lastig om daar mee om te gaan, zeker als je een gezin hebt
Ik heb er moeite mee als ze een dag met jongelui onder elkaar gaan zwemmen
Thuis mochten wij vroeger vanaf ons twaalfde jaar niet zomaar meer naar het zwembad. Toen vond ik dat zwaar overdreven. Nú, na een heleboel (vervelende) ervaringen en levenswijsheid begrijp ik mijn ouders heel goed en neig ik dus naar het zelfde standpunt.
Zeker zonder toezicht van ouders vind ik niet dat je ze bijv. een hele dag naar een strandje moet sturen met elkaar

Ik heb speciaal van die zonnejurkjes voor de meiden, dat ze niet onnodig in hun badpak lopen op het strand. Dus als ze gaan tennissen ofzo gaan die jurken aan.

Je kan niet bidden: Leid mij niet in verzoeking als je zelf er niets aan doet om die verzoeking tegen te gaan
Daarin heb je zowel voor jezelf als voor de ander verantwoordelijkheid

Meestal gaan wij in de avonduren naar het strand (Nulde ofzo)
Vanaf 5 uur loopt het strand leeg en dat vinden wij heerlijk. Soms heb je het hele strandje voor jezelf en het is 's zomers echt nog heel lekker 's avonds
(geef mij maar een stoel met een boek, dat vind ik genieten)
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Wat is er mis met vrouwelijke rondingen? Mogen die niet gezien worden?
Kom op mensen........we slaan toch niet door hè........
Rens

Bericht door Rens »

helma schreef: A Thuis mochten wij vroeger vanaf ons twaalfde jaar niet zomaar meer naar het zwembad. ..................

B Zeker zonder toezicht van ouders vind ik niet dat je ze bijv. een hele dag naar een strandje moet sturen met elkaar

C[/b} Ik heb speciaal van die zonnejurkjes voor de meiden, dat ze niet onnodig in hun badpak lopen op het strand. Dus als ze gaan tennissen ofzo gaan die jurken aan.

Helma, sorry maar ik vind dit wel héél erg benepen allemaal:

A Vanaf je 12e verjaardag mag het ineens niet meer, wat een maand of wat daarvóór wél nog kon/mocht :shock: :shock: ???????

B Stuur de hele familie dan maar mee als chaparonnes, net als in lang vervlogen tijden..........kóm zeg....laat jonge mensen genieten van hun jeugd, zo onbekommerd als het mogelijk is (je hebt ze toch een degelijke opvoeding gegeven neem ik aan?)

C Zonnejurkjes voor de meiden......zodat ze niet onnodig in hun badpak lopen op het strand................ook met tennissen......Helma.............leef jij nog in de 19e eeuw of zo????
Moderatorbericht:
Vincent

Bericht door Vincent »

Rens schreef:
helma schreef: A Thuis mochten wij vroeger vanaf ons twaalfde jaar niet zomaar meer naar het zwembad. ..................

B Zeker zonder toezicht van ouders vind ik niet dat je ze bijv. een hele dag naar een strandje moet sturen met elkaar

C[/b} Ik heb speciaal van die zonnejurkjes voor de meiden, dat ze niet onnodig in hun badpak lopen op het strand. Dus als ze gaan tennissen ofzo gaan die jurken aan.

A Vanaf je 12e verjaardag mag het ineens niet meer, wat een maand of wat daarvóór wél nog kon/mocht :shock: :shock: ???????

B Stuur de hele familie dan maar mee als chaparonnes, net als in lang vervlogen tijden..........kóm zeg....laat jonge mensen genieten van hun jeugd, zo onbekommerd als het mogelijk is (je hebt ze toch een degelijke opvoeding gegeven neem ik aan?)

C Zonnejurkjes voor de meiden......zodat ze niet onnodig in hun badpak lopen op het strand................ook met tennissen......Helma.............leef jij nog in de 19e eeuw of zo????

Ad A Vanaf 12 jr. ga je vaak zien dat een meisje een vrouw wordt. Al lees ik nu in de krant over seksuele handelingen op de basisschool.

Ad B Kun je in een zonnejurkje (schattig woord :) ) niet genieten?

Ad C In iedere eeuw moeten mensen leven naar de geboden en niet naar de normen van de wereld.

k Heb in ieder geval respect voor Helma, je denkt er tenminste over na.
parsifal

Bericht door parsifal »

Rens schreef:

Vooral dat laatste is een vrij onzinnig argument. Als sommige zaken in de 19e eeuw beter waren, kun je er maar beter naar teruggrijpen.

Verder heb ik een beetje het idee dat er een verkeerd beeld heerst. Naar mijn idee zijn vrouwen in het zwembad die weinig aan de verbeelding overlaten niet het het toonbeeld van verleidelijkheid of begeerte-opwekkendheid. Juist het meer subtiele wat nog wat aan de verbeelding over laat is vele malen meer "gevaarlijk" voor mannen. De vrouw in minirok of bikini doet me echt minder dan de vrouw met split in de iets langere rok die telkens net iets te veel been laat zien om maar wat te noemen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Rens

Bericht door Rens »

Vincent schreef:................ je denkt er tenminste over na.
om vervolgens kierewiet te worden over wat er eigenlijk nog wél kan (vrijwel niets overigens als je die denktrant zo strak doortrekt)
Moderatorbericht:
helma

Bericht door helma »

Rens schreef:

Ik kan niet bidden: Leid mij en mijn kinderen niet in verzoeking als ik zelf daar de verantwoordelijkheid niet voor neem
Daarin heb ik zowel voor mezelf als voor de ander (en zeker voor mijn kinderen)verantwoordelijkheid
vanaf twaalf jaar was vanaf het Voortgezet Onderwijs

In de eerste plaats gaat het om rein en heilig te leven; we hebben met een heilig God te doen. Hij heeft kleding gegeven om onze naaktheid te bedekken; badkleding is onthullend; daar moet je eerlijk in zijn. Heb jij nooit zondige gedachten gehad op een strand?
In de tweede plaats gaat het om hún welzijn; Rens, er is heus op een hoop mis onder hoe jongelui met elkaar omgaan (w.s. ook al in de 19e eeuw, maar zeker in onze tijd)Dat is schadelijk voor alle partijen.
In de derde plaats komt dan pas het genieten van hun jeugd.
Dat staat voor mij niet bovenaan.
Denk je trouwens dat ze met een zonnejurkje aan minder plezier hebben dan met?

Je mag mijn mening best benepen vinden hoor, geeft niet. :wink:
kan ik best tegen
Maar ik ben verantwoordelijk voor mijn gezin, toch?
En ik moet daarvan verantwoording afleggen aan de Heere

(en helaas ben ik door schade en schande ook op dit gebied wat wijzer geworden)
Josephus

Bericht door Josephus »

helma schreef:In de tweede plaats gaat het om hún welzijn
Dat speelt zeker mee. Denk ook aan het gegeven dat er tegenwoordig steeds meer seksueel verknipte mensen rondlopen.
Gesloten