:mrgreen:Ideale regering lijkt me PVDA/CDA/CU.
Kabinet Balkenende II gevallen
Re: Kabinet gevallen
En wederom een fantastisch positieve bijdrage van FJ...Frans Jozef schreef:Daar is Nederland dus lekker mee. Dat betekend weer een heleboel centen aan wachtgeld voor de ministers.
Leuk voor Brinkhorst, die loopt aardig binnen. AOW-tje een 8.000 euro aan wachtgeld erbij. Niet slecht voor bejaarde D66-er.
Menig aow-er heeft minder te makken.
Nu kan Nederland leuk een linkse regering kiezen. Die gaat de poen weer met hande vol uitgeven en over de balk gooien.
Wie weet plukt dhr A. Rouwvoet van de CU nu de vruchten van het meelachen met Wouter Bos. Dan heeft hij niet voor niets telkens meegedaan met Woutertje het uitgeefkaboutertje.
Ach ik dacht ik pas me eens aan het soort berichten op dit forum.Mister schreef:En wederom een fantastisch positieve bijdrage van FJ...Frans Jozef schreef:Daar is Nederland dus lekker mee. Dat betekend weer een heleboel centen aan wachtgeld voor de ministers.
Leuk voor Brinkhorst, die loopt aardig binnen. AOW-tje een 8.000 euro aan wachtgeld erbij. Niet slecht voor bejaarde D66-er.
Nu kan Nederland leuk een linkse regering kiezen. Die gaat de poen weer met hande vol uitgeven en over de balk gooien.
Wie weet plukt dhr A. Rouwvoet van de CU nu de vruchten van het meelachen met Wouter Bos. Dan heeft hij niet voor niets telkens meegedaan met Woutertje het uitgeefkaboutertje.
Beetje negatief doen. Doet het altijd goed hier. Iemand even een merkje geven kunnen ze ook goed hier.
Maar wat is er mis met mijn opmerkingen?
Wat er mis mee is?
Jij roept ons op tot respect voor dominees. Hebben wij dominee Moerkerken hier weleens Arie Zangkanarie genoemd? Waarom mag jij dan politieke leiders wel uitschelden voor Wouter de Weggeefkabouter?
Bovendien geeft je opmerking over André Rouvoet aan dat je een wel heel smalle kijk hebt op de politiek van de ChristenUnie.
Jij roept ons op tot respect voor dominees. Hebben wij dominee Moerkerken hier weleens Arie Zangkanarie genoemd? Waarom mag jij dan politieke leiders wel uitschelden voor Wouter de Weggeefkabouter?
Bovendien geeft je opmerking over André Rouvoet aan dat je een wel heel smalle kijk hebt op de politiek van de ChristenUnie.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Dank je voor deze aanvulling...Unionist schreef:Wat er mis mee is?
@FJ: jij zou nog even reageren in het topic mbt belediging van o.m. mijn vrouw... Maar goed, dat is ws teveel gevraagd...?!
Oeps heb ik een vriend van het forum beledigd????Unionist schreef:Wat er mis mee is?
Maar goed ik heb een tip voor André. Gratis?? Ja gratis!!
Lousewies van der Laan heeft over een tijdje wat ruimte in de agenda dus misschien wil ze wel meedoen met de CU. Kan jullie vriend André nog wat van Lousewiesje leren.
Tis best lastig telkens te weten of je wel goed mee praat met kameraad Bos.
Kan ze rekenen?Mister schreef:Dank je voor deze aanvulling...Unionist schreef:Wat er mis mee is?
@FJ: jij zou nog even reageren in het topic mbt belediging van o.m. mijn vrouw... Maar goed, dat is ws teveel gevraagd...?!
Subtiel hoor. 't Slaar bovendien als een tang op een varken. Maar goed, ik zal het je uitleggen:Frans Jozef schreef: Oeps heb ik een vriend van het forum beledigd????
Maar goed ik heb een tip voor André. Gratis?? Ja gratis!!
Lousewies van der Laan heeft over een tijdje wat ruimte in de agenda dus misschien wil ze wel meedoen met de CU. Kan jullie vriend André nog wat van Lousewiesje leren.
Tis best lastig telkens te weten of je wel goed mee praat met kameraad Bos.
Loesewies van der Laan is van D66. D66 zat tot gisteren in het kabinet met CDA en VVD. Wouter Bos is van de PvdA en dat is een oppositiepartij. Dat betekent dat ze tegenwicht bieden aan de regering. Dat mag in Nederland, dat noemen wij democratie. André Rouvoet is weer van een andere partij, van de ChristenUnie. De ChristenUnie is een sociaal-christelijke partij. Dat houdt in dat die partij politiek wil bedrijven naar Bijbelse waarden. Eén van die waarden is zorg voor de zwakke. Daarin verschilt de ChristenUnie van mening met de regering. De regering wil wel voor de zwakken zorgen, maar alleen als het haalbaar is. De ChristenUnie zegt: Nee, ook als het betekent dat de anderen daarvoor wat moeten inleveren. De PvdA van Wouter Bos is een sociaal-democratische partij. Die willen ook voor de zwakken zorgen, maar dat halen ze niet uit de Bijbel. Dat is een heel belangrijk verschil, want voor de ChristenUnie geldt die zorg ook voor ouderen, gehandicapten en ongeboren kinderen.
Als jij nu zegt dat de ChristenUnie altijd met Wouter Bos meestemt, dan heb je aan de ene kant een beetje gelijk, want op punten waar het de zorg voor de zwakken betreft, zijn ze het vaak met elkaar eens. Een andere christelijke partij, de SGP van Bas van der Vlies, is het daarin vaker met de regering eens. Je zou dus ook kunnen zeggen dat Bas van der Vlies altijd met de regering meestemt. Dat geeft niet, dat mag in een democratie. Mooi hè?
Op heel veel andere punten, bijvoorbeeld als het over christelijke waarden als de zondagsrust, prostitutie (dat is vrouwen of mannen die hun lichaam verkopen voor geld), bescherming van het leven en homoseksualiteit (dat is als twee mannen of twee vrouwen met elkaar trouwen) is de ChristenUnie het absoluut niet met de PvdA eens. Samen met de SGP en soms het CDA staan ze dan tegenover alle andere partijen.
D66 van Loesewies van der Laan wil juist graag af van al die christelijke waarden. Het is heel jammer dat 3 jaar geleden het CDA en de VVD graag met die partij wilden regeren in plaats van met de ChristenUnie en de SGP. De ChristenUnie en de SGP hadden best graag meegedaan in de regering. Ze vinden dat deze regering ook best veel goede dingen gedaan heeft, maar vooral de invloed van D66 (de partij van Van der Laan, weet je nog?), heeft ervoor gezorgd dat deze regering niet zo'n heel erg christelijke uitstraling had.
Ik begrijp dus niet helemaal waarom André Rouvoet nu van Loesewies van der Laan moet leren hoe hij met Wouter Bos mee moet stemmen? Je zou ook kunnen zeggen dat Bas van der Vlies van Jan Marijnissen (een links kamerlid van de SP) moet leren hoe hij met Gerrit Zalm (De minister van Financiën van de VVD) mee moet stemmen.
Maar misschien kun je me dat nog even uitleggen?
Ben je een beetje anti CU? Dat is trouwens ook mis met je postings, je zeurt over Rouvoet maar je argumenten getuigen van weinig politiek inzicht....Frans Jozef schreef:Ach ik dacht ik pas me eens aan het soort berichten op dit forum.Mister schreef:En wederom een fantastisch positieve bijdrage van FJ...Frans Jozef schreef:Daar is Nederland dus lekker mee. Dat betekend weer een heleboel centen aan wachtgeld voor de ministers.
Beetje negatief doen. Doet het altijd goed hier. Iemand even een merkje geven kunnen ze ook goed hier.
Maar wat is er mis met mijn opmerkingen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Principieel niet, volgens mij. "...en allen die over mij gesteld zijn..."geledu schreef:Wel een duidelijk verschil denk ik !!!Jij roept ons op tot respect voor dominees. Hebben wij dominee Moerkerken hier weleens Arie Zangkanarie genoemd? Waarom mag jij dan politieke leiders wel uitschelden voor Wouter de Weggeefkabouter
uiteraardSlaar ?? je bedoelt zeker : slaatSubtiel hoor. 't Slaar bovendien als een tang op een varken. Maar goed, ik zal het je uitleggen:
Ik was inderdaad wat gechargeerd. Ik ging even net zo kort door de bocht. De verschillen tussen SGP en CU zijn zo groot niet. Maar half refo-Nederland loopt, dankzij het RD en de Haagse Propjes van Menno, met een karikatuur van de ChristenUnie rond en daar stoor ik me weleens aan. Een collega van mij zei pas: de ChristenUnie is vlees noch vis. Nou , ik vind bij de ChristenUnie heel veel vis.Duidelijke uitleg trouwens.
Dat de hr vd Vlies altijd met de regering meestemt is alleen een beetje overtrokken.
Wel is het waar dat de SGP inderdaad een meer economische (lees commerciele) visie heeft dan de CU.
Dit neemt niet weg dat ook de SGP met een grote terugkeerdende regelmaat stevig opkomt voor de zwakkere in de samenleving !!
Laat dit even duidelijk zijn !!!
(stel : je mocht FJ nog verleiden om op de CU te gaan stemmen !! vandaar even mijn reactie )
Als je begrijpt wat ik bedoel:
Ze is accountant, dus vertel maar...Frans Jozef schreef:Mister schreef:Dank je voor deze aanvulling...Unionist schreef:Wat er mis mee is?
Kan ze rekenen?
kinderkens, de val van het kabinet is een interessant onderwerp, maar als jullie niet stoppen met ruziezoeken gaat de boel op slot
misschien mag ik deze gedragregels nog even onder de aandacht brengen: Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt. en Discussieer inhoudelijk en speel het niet op de persoon.
misschien mag ik deze gedragregels nog even onder de aandacht brengen: Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers. Dit betekend onder meer dat men voor predikanten de titel ds. gebruikt. en Discussieer inhoudelijk en speel het niet op de persoon.
En ik wacht ook nog op antwoord..... Overigens zijn er nogal wat mensen het niet eens met jouw negatieve posting. Dus zo negatief is dit forum blijkbaar niet. En zoals je zag: ik ben het niet helemaal eens met de Unionist, maar we gaan wel respectvol met elkaar om. Rara, hoe kan dat?Mister schreef:Ze is accountant, dus vertel maar...Frans Jozef schreef:Mister schreef:Dank je voor deze aanvulling...Unionist schreef:Wat er mis mee is?
Kan ze rekenen?