En toch komen ook deze maagden tot De Bruiloft, dus zij komen uit zichzelf, en worden niet toegelaten.Miscanthus schreef: De gelijkenis van de maagden wil ons zeggen dat we moeten waken en bidden omdat we niet weten wanneer Hij komt.
En natuurlijk zijn er mensen die opgevoed zijn met het evangelie en toch geen gelovige relatie met Christus hebben.
Ik denk ook dat we hier heimelijk de uitverkiezing proberen te verklaren, jullie zouden in jullie standpunt dus bewust tegen de zaligheid in kunnen gaan. Even in alle eerbied gesteld. Stel God heeft jullie uitverkoren, maar jullie weigeren Hem aan te nemen.. Dan zijn jullie dus sterker dan God?
Of... je bent niet uitverkoren, je neem Hem toch aan als Zaligmaker, dan zou hij jullie dus niet 'mogen' laten gaan?
Nee ik denk dat jullie redenering eerder in de problemen komt met Zijn Eigenschappen.
Ik blijf bij inwendige en uitwendige roeping. Er zijn bewijzen te over in Het Woord, en deze gedachtengang vindt je bij veel gereformeerde en hervormde predikanten en oudvaders terug.