Groei Mariaverering bij niet-katholieken

Adorote

Bericht door Adorote »

Als we uit blijven gaan van de Roomse Marialogie ,dan zie ik de haat en het wel of niet steeds meer naar voren komen in deze discussie. En waarom haat onbegrijpelijk.

Er zijn nog meer Katholieken die niet rooms zijn maar wel Katholiek, en van dat standpunt hebben de niet katholieken Maria herontdekt, en dat op grond van de Traditie en Heilige Schrift.

En op grond van deze twee boven genoemde is een herzien van de plaats van Maria in de Kerk geboden .
Gian

Bericht door Gian »

Daphne schreef:
olfie schreef:Kben nog steeds geinteresseerd in hoe JIJ (Petrus) Maria dan eer bewijs.
(offtopic)

Is hij niet getrouwd met ene Maria? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jaha, maar die Maria moet hém eer bewijzen... :wink:
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Petrus

Bericht door Petrus »

Daphne schreef:Is hij niet getrouwd met ene Maria? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En die "vereer" ik dus óók, maar dan op een héél andere wijze...............
Petrus

Bericht door Petrus »

Gian schreef:Jaha, maar die Maria moet hém eer bewijzen... :wink:
En dat doet ze op háár manier........... :wink:
olfie

Bericht door olfie »

Petrus schreef:
Daphne schreef:Is hij niet getrouwd met ene Maria? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En die "vereer" ik dus óók, maar dan op een héél andere wijze...............
Ok, maar op welke manier dan de 'heilige Maria' ?
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Petrus

Bericht door Petrus »

olfie schreef:Ok, maar op welke manier dan de 'heilige Maria' ?
Zie mijn posting van 25 mei, 10.24 uur...................hoef ik het niet opnieuw te typen......................... :mrgreen:
olfie

Bericht door olfie »

Petrus schreef:
Zie mijn posting van 25 mei, 10.24 uur...................hoef ik het niet opnieuw te typen......................... :mrgreen:
Sorry heb ik gemist :oops:
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
memento

Bericht door memento »

Adorote, geef nu eens één bijbeltekst die reden zou moeten geven tot dat herzien van de visie op Maria, zoals dat zou moeten volgens jou. Tenzij je een bijbeltekst hebt, acht ik je visie op Maria gewoon als dwaalleer.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Petrus schreef:
Miscanthus schreef:Maar hoe doe je dat dan, Maria eer bewijzen, - zonder in aanbidding te vervallen?
Daar moet je Katholiek voor zijn of zijn geweest om dát te kunnen aanvoelen, invoelen desnoods. Dat is voor ieder anders, en heel persoonlijk. Dat valt niet zo maar uit te leggen aan mensen die er sowieso geen affiniteit mee hebben of er ronduit afwijzend tegenover staan.
eh, Petrus, je wilde toch niet zeggen dat je hiermee duidelijk hebt gemaakt wat eren nu inhoudt?
Petrus

Bericht door Petrus »

Petrus schreef:
Miscanthus,

zie de vermelde posting!
Miscanthus

Petrus schreef:
Petrus schreef:
Miscanthus,

zie de vermelde posting!
Ik zie niks bij die tijd wat er op lijkt. Misschien staat mijn tijdsinstelling anders dan de jouwe?
Miscanthus

Petrus schreef:
Petrus schreef:
Miscanthus,

zie de vermelde posting!
Ik zie niks bij die tijd wat er op lijkt. Misschien staat mijn tijdsinstelling anders dan de jouwe?
Misschien wil je het even quoten van jezelf?
Adorote

Bericht door Adorote »

Wat zou er gaan gebeuren met dit onderwerp , zo te zien weet men er geen raad mee , vreemd , terwijl het toch zo eenvoudig is het wordt aangereikt door de Traditie en Heilige Schrift de plaats van Maria de Moeder des Heren .
Unionist

Bericht door Unionist »

Wat wil je toch steeds met "de traditie en..." ? Is dat om mensen op een Refo-forum te provoceren? En wat is "de" traditie? Er is ook een traditie die zegt: "Mohammed is de profeet van Allah" en "Allah heeft geen zoon". Er is een traditie die zegt: "Jospeh Smith kreeg de gouden platen van het Boek van Mormon uit de hemel". Nou en?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus

Bericht door Petrus »

Petrus schreef:
Miscanthus schreef:mede-verlosseres? :roll:
En hoe eer je die dan (even uit de losse pols)?
in de rk-traditie heb je een beeldje van Maria, of een prent, waarbij je een kaarsje aansteekt.

er wordt niet geknield, maar je overdenkt, staande of zittende, het wondere leven en werken van Maria voor de wereld, toen én nu. daarnaast kun je, hoeft niet, haar voorspraak (pleitbezorging) vragen bij God de Vader voor iets dat je na aan het hart ligt.

daarna, als eerbewijs sluit je je meditatiemoment af met:

weest gegroet Maria,
vol van genade,
de Heer is met u,
gij zijt de gezegende onder de vrouwen
en gezegend is Jezus de Vrucht van uw schoot.

heilige Maria,
moeder van God
bid voor ons, zondaars
nu, en in het uur van onze dood
OK Miscanthus,

hierbij de gevraagde quote.....................
Plaats reactie