Groei Mariaverering bij niet-katholieken
Als we uit blijven gaan van de Roomse Marialogie ,dan zie ik de haat en het wel of niet steeds meer naar voren komen in deze discussie. En waarom haat onbegrijpelijk.
Er zijn nog meer Katholieken die niet rooms zijn maar wel Katholiek, en van dat standpunt hebben de niet katholieken Maria herontdekt, en dat op grond van de Traditie en Heilige Schrift.
En op grond van deze twee boven genoemde is een herzien van de plaats van Maria in de Kerk geboden .
Er zijn nog meer Katholieken die niet rooms zijn maar wel Katholiek, en van dat standpunt hebben de niet katholieken Maria herontdekt, en dat op grond van de Traditie en Heilige Schrift.
En op grond van deze twee boven genoemde is een herzien van de plaats van Maria in de Kerk geboden .
Jaha, maar die Maria moet hém eer bewijzen...Daphne schreef:(offtopic)olfie schreef:Kben nog steeds geinteresseerd in hoe JIJ (Petrus) Maria dan eer bewijs.
Is hij niet getrouwd met ene Maria?:
:
:
:
:
:
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Miscanthus
eh, Petrus, je wilde toch niet zeggen dat je hiermee duidelijk hebt gemaakt wat eren nu inhoudt?Petrus schreef:Daar moet je Katholiek voor zijn of zijn geweest om dát te kunnen aanvoelen, invoelen desnoods. Dat is voor ieder anders, en heel persoonlijk. Dat valt niet zo maar uit te leggen aan mensen die er sowieso geen affiniteit mee hebben of er ronduit afwijzend tegenover staan.Miscanthus schreef:Maar hoe doe je dat dan, Maria eer bewijzen, - zonder in aanbidding te vervallen?
- Miscanthus
Ik zie niks bij die tijd wat er op lijkt. Misschien staat mijn tijdsinstelling anders dan de jouwe?Petrus schreef:Miscanthus,Petrus schreef:Zie mijn posting van 25 mei, 10.24 uur...................hoef ik het niet opnieuw te typen......................... :mrgreen:olfie schreef:Ok, maar op welke manier dan de 'heilige Maria' ?
zie de vermelde posting!
- Miscanthus
Ik zie niks bij die tijd wat er op lijkt. Misschien staat mijn tijdsinstelling anders dan de jouwe?Petrus schreef:Miscanthus,Petrus schreef:Zie mijn posting van 25 mei, 10.24 uur...................hoef ik het niet opnieuw te typen......................... :mrgreen:olfie schreef:Ok, maar op welke manier dan de 'heilige Maria' ?
zie de vermelde posting!
Misschien wil je het even quoten van jezelf?
Wat wil je toch steeds met "de traditie en..." ? Is dat om mensen op een Refo-forum te provoceren? En wat is "de" traditie? Er is ook een traditie die zegt: "Mohammed is de profeet van Allah" en "Allah heeft geen zoon". Er is een traditie die zegt: "Jospeh Smith kreeg de gouden platen van het Boek van Mormon uit de hemel". Nou en?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
OK Miscanthus,Petrus schreef:in de rk-traditie heb je een beeldje van Maria, of een prent, waarbij je een kaarsje aansteekt.Miscanthus schreef:mede-verlosseres? :roll:
En hoe eer je die dan (even uit de losse pols)?
er wordt niet geknield, maar je overdenkt, staande of zittende, het wondere leven en werken van Maria voor de wereld, toen én nu. daarnaast kun je, hoeft niet, haar voorspraak (pleitbezorging) vragen bij God de Vader voor iets dat je na aan het hart ligt.
daarna, als eerbewijs sluit je je meditatiemoment af met:
weest gegroet Maria,
vol van genade,
de Heer is met u,
gij zijt de gezegende onder de vrouwen
en gezegend is Jezus de Vrucht van uw schoot.
heilige Maria,
moeder van God
bid voor ons, zondaars
nu, en in het uur van onze dood
hierbij de gevraagde quote.....................