Welke ziektekostenverzekering?
De goedkoopste aanbieder is pma met 81 euro basispremie. NAtional Academic kan nog lager :78,30. Dan moet je wel alle verzekeringen bij ze afsluiten. Die op hun beurt gegarandeerd 10% goedkoper zijn.
Wat is jullie overweging om aanvullingen te nemen? Zit je echt te wachten op die bedragjes die ze uitkeren? Ik zie dat sommigen 106 euro per maand betalen. Met alles erop en eran. Je kunt ook voor 81,40 terecht. Dan betaal je voor aanvullingen 590 euro per jaar voor een gezin! Zoveel kosten heb je toch nooit?!
Wat is jullie overweging om aanvullingen te nemen? Zit je echt te wachten op die bedragjes die ze uitkeren? Ik zie dat sommigen 106 euro per maand betalen. Met alles erop en eran. Je kunt ook voor 81,40 terecht. Dan betaal je voor aanvullingen 590 euro per jaar voor een gezin! Zoveel kosten heb je toch nooit?!
Nog geen 300 EUR pp/jaar. Effectief nog minder, omdat je vaste kosten (zoals 2 x tandartscontrole per jaar) eraf gaan, die jij zelf moet betalen. Daarbij is 250 EUR/jaar weinig, als je te maken krijgt met bv psychische klachten, of met iets als RSI (fysiotherapie)refo schreef:De goedkoopste aanbieder is pma met 81 euro basispremie. NAtional Academic kan nog lager :78,30. Dan moet je wel alle verzekeringen bij ze afsluiten. Die op hun beurt gegarandeerd 10% goedkoper zijn.
Interpolis geeft op de 88 euro een korting van 7,5% voor leden. Dat maakt 81,40.Gabrielle schreef:Wij gaan ook alleen voor de basisverzekering maar wel met een extra tandarts verzekering erbij. Want dat loopt snel op en is volgens mij wel rendabel.
waar ben jij voor 81.40 terecht ? Dan neem je dus alleen de basisverzekering ?
Ik zit al sinds jaren bij wat nu menzis is. Die biedt aan voor 87,50. Maar via pma ben je voor hetzlefde 81 kwijt. ?!
Mja, voordat we geld gaan betalen: Wat houdt het in dat een verzekeraar 'pro life' is?
- Betalen ze niet de kosten van abortus? (iets wat (volgens mij) ze wel moeten doen, omdat dat in het verpichte basispakket zit)
- Betalen ze consulten met een maatschappelijk werker, of bv de VBOK consulten, bij een 'ongewenste zwangerschap'
Kortom, wat is 'pro life' meer dan een reclamekreet, bedoeld om refo's te lokken?
- Betalen ze niet de kosten van abortus? (iets wat (volgens mij) ze wel moeten doen, omdat dat in het verpichte basispakket zit)
- Betalen ze consulten met een maatschappelijk werker, of bv de VBOK consulten, bij een 'ongewenste zwangerschap'
Kortom, wat is 'pro life' meer dan een reclamekreet, bedoeld om refo's te lokken?
Abortus wordt betaald vanuit de AWBZ. Via belasting betalen alle ingezetenen van Nederland de AWBZ-premie.
Als je een prolifepolis afsluit is volgens mij het enige nut dat je afspreekt met je verzekeraar dat je, mocht je abortus willen plegen die ingreep niet vergoed krijgt.
Verder kreeg ik van DVZ een mailtje als antwoord op mijn vraag over gescheiden geldstromen:
'DVZ heeft een eigen budgetverantwoordelijkheid en verantwoordelijkheid voor
premie en schade maar valt onder de totale financiele verantwoording van
Achmea. De DVZ-portefeuille is alszodaning herkenbaar in de systemen als
het gaat om premie en schade. Maar het resultaat komt zoals eerder gezegd
ten goede van Achmea. Een 100% garantie zou ik u dan ook niet kunnen geven
omdat u het meedragen aan het resultaat zou kunnen beschouwen als
meebetalen.'
Wat heeft het dan voor nut om pro-life verzekerd te zijn wanneer Achmea via bijv. Zilveren Kruis alsnog omstreden behandelingen uitkeert?
Als je een prolifepolis afsluit is volgens mij het enige nut dat je afspreekt met je verzekeraar dat je, mocht je abortus willen plegen die ingreep niet vergoed krijgt.
Verder kreeg ik van DVZ een mailtje als antwoord op mijn vraag over gescheiden geldstromen:
'DVZ heeft een eigen budgetverantwoordelijkheid en verantwoordelijkheid voor
premie en schade maar valt onder de totale financiele verantwoording van
Achmea. De DVZ-portefeuille is alszodaning herkenbaar in de systemen als
het gaat om premie en schade. Maar het resultaat komt zoals eerder gezegd
ten goede van Achmea. Een 100% garantie zou ik u dan ook niet kunnen geven
omdat u het meedragen aan het resultaat zou kunnen beschouwen als
meebetalen.'
Wat heeft het dan voor nut om pro-life verzekerd te zijn wanneer Achmea via bijv. Zilveren Kruis alsnog omstreden behandelingen uitkeert?
- Miscanthus
Zooow! Dit is pas een misselijkmakende posting zeg.memento schreef:Mja, voordat we geld gaan betalen: Wat houdt het in dat een verzekeraar 'pro life' is?
Ik citeer een stukje van de site van Pro Life:
Welkom bij ProLife
Pro Life Zorgverzekeringen werkt vanuit een christelijke levensopvatting. We bieden toegankelijke en betaalbare zorg en doen dat met respect voor het leven. Dus geen vergoedingen voor abortus en euthanasie. Wel voor christelijke psychologische hulp en palliatieve zorg.
Hier nog een stukje:
De 'zorgverzekeraar' Pro Life is ontstaan als uitvloeisel van de abortusdiscussie en wetgeving en later de commotie rond de euthanasie in de jaren tachtig. Pro Life is tegelijkertijd een beweging waarin naastenliefde centraal staat en waarin de normen en waarden volgens de Bijbel geleefd en vertaald worden naar zorg. Pro Life zorgverzekeringen vergoedt geen zaken waar de Pro Life Raad ethisch niet achter staat.