Vreemd... Ik geeft bij mijn vragen wel degelijk aan waarom ik het zo vindt. nl. om de bestaanshistorie van de gemeenten en de discussies daaruit voortvloeiend ook duidelijk te maken aan de kerkleden. Als je uit alle tijden preken leest krijgen de leden een volledig beld van de reformatorische historie. Je gunt hen dan een blik in de goudmijnen van het verleden. Ook kun je hen dan laten horen dat de boodschap eender is gebleven (of niet)Afgewezen schreef:Je redeneert wel apart, MV. Net als bij die discussie over het geloof. Jij gaat uit van een bepaald standpunt, en die ander moet dan gaan verdedigen waarom hij dat standpunt óók niet huldigt. Volgens mij moet jij uitleggen waarom ds. Fransen gelezen moet worden en niet bijv. ds. Moerkerken. En hoeft een ander niet uit te leggen waarom ds. Fransen niet gelezen wordt en ds. Moerkerken wel. Da's een kwestie van keuze.
Niet de goede keuze volgens jou? Nou, kom maar op...
Ter aanvulling, ik zeg niet dat hedendaagse niet gelezen mogen worden (Bij ons lezen ze geen Moerkerken omdat ik in aan de "uitgetreden" kant zit)